Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '12

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Şirince'de kıyamet bahane, şarap şahane...

Şirince'de kıyamet bahane, şarap şahane...
 

 

Şirince’deyim…

Ve kıyameti(mi) beklemekteyim...

Sanal olarak da olsa şimdi tam olarak bu alemin içindeyim... 

Bu sene iki kez gittim Şirince’ye… İlki yaz aylarındaydı ve cümbür cemaat tüm aile olarak oradaydık…

Son gidişim de; kıyamete iki ay kala Didimli Doğa Yürüyüşçüleriyle birlikte dağlar tepeler aşarak  maceralı bir yürüyüşten sonra Şirince'ye ulaştığımız gündü… Aslına bakarsanız Didim- Şirince arası kuş uçumu 60 kilometre kadar birşey… İki ay önce Pazar günü doğa yürüyüşü sonrası ulaştığımız, küçük Şirince Köyünde mahşer kurulmuştu… Yürüyüş sırasında kıyamet köyüne gittiğimizi yürüyüş arkadaşlarıma anlatmaya çalıştım ama onlar gırgıra aldılar beni… Şimdi de beni arıyorlar hocam senin dediğin doğruymuş, Şirince’ye yolculuk ne zaman diye soruyorlar!...

Şirince ne olursa olsun gizemli bir yer. Tılsıma inanmayan biri olarak, Şirince için tılsımlı kavramını rahatlıkla kullanıyorum…

Şirince’ye gidip de şarap içmemek olur mu? En başta üzüm olmak üzere, tüm meyve şaraplarının üretimi yapılıyor Şirince'de… Şarap uzmanı değilim ama iyi içerim… İçtiğim ortam iyiyse hoşsa her şarap bana iyi gelir… Şirince de  şarap içmenin keyfi bir başka sanki...Hele yanınızda Hızır Ali, Dursun, Tayyar ve Cevdet gibi alem arkadaşlarınız varsa... Sanırım çoğu insan da Şirince’ye şarap içmeye gidiyor… Şirince'nin tarihçesinden bahsetmek istemiyorum, daha önceki bir yazımda bundan bahsetmiştim…Bildiğim bir şey var, Şirinceli bir vatandaş anlatmıştı…Yıllar önce adı Çirkince olan Şirince’ye  vatandaşımızın birinin yolu düşer…Köy onu etkiler…Bir ev satın alır…Daha sonra Şirince’nin geçmişinde önemli bir yer tutan şarapçılığa el atar…Şarapçılık Şirince’de gelişir ve önemli bir gelir kaynağı olur…Yürüyüş sonrasında ulaştığımız Şirince’de çok sayıda Çinli turist in varlığı o zaman dikkatimizi çekmişti…Onlar da bizim gibi Şarap fabrikasının bahçesinde şişe şişe şarap içiyorlardı…

Şirinceli’lerin Mayalar'ın ruhuna Fatiha okumaları gerekir, onların sayesinde ihya oldular…

Kısacası Kıyamet bahane ama Şirince’nin şarabı şahane…Bu şarap Şirince'de içilirse daha şahane...

Kıyamet sonrasında görüşmek üzere…(Bu arada Şirince!den bir şaraphane satın aldım, görüşelim beklerim...)

Erdoğan Şahin Şirince’den bildiriyor…

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..