Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '15

 
Kategori
Bilişim
 

Şirketler niye web tasarım yaptırır?

Şirketler niye web tasarım yaptırır?
 

Akıllı Web Tasarım


Şirket web sitelerini inceledeğinizde çoğunlukla göreceğiniz görüntü birbirine benzer niteliktedir. Bu tip birbirine benzeyen siteler başarılı olabilir mi? Bence önce başarılı bir web sitesi derken neyi kastettiğimizi açıklamaya çalışalım.

Başarılı bir web sitesi için kriterler;

- Sitenin hedefi: Sitenizin hitab ettiği müşteri kitlesini hedeflemesi gerekir. Bu noktada sorulacak soru; "Benim siteme kimler giriş yapar?" olamalıdır. Hedef kitle ve özellikleri belirlendikten sonra siteye giriş yapanların en iyi denyimi yaşaması için tasarım yapılmalıdır. (Lütfen şirket sitelerini kendi zevkinize göre tasarlatmayın. Bunun hiçbir anlamı yok, sitenizin amacını doğru belirleyin.)

- Bilgiye ulaşım hızı: Bir sitede en önemli konulardan biri navigasyondur. Eğer ziyaretçi üç tıklamadan sonra hala istediği bilgiye ulaşamıyorsa mutsuz olmaya başlayacaktır.

- Ziyaretçiyi Sitede Tutmak: Mutlaka sitenizi Google Analytics ile izlemelisiniz. Google Analytics sitenizin performansını ölçer; ziyaretçileriniz sitede ne kadar süre geçiriyor, kaç sayfa geziyor gibi sorulara kolaylıkla cevap verebilirsiniz. Örneğin bir site yaptırdınız ve kullanıcılar sitede ortalama 50sn duruyor. Ama sizin siteniz çok güzel bir site! Önemli olan sizin düşünceniz değil, eğer sitenizde 50sn kalınıyorsa siteniz hiç bir işe yaramıyordur. Belki de size zararı vardır.

- Dönüş Oranı: Siteniz için koyduğunuz hedeflerin gerçekleşmesine dönüşüm (conversion) diyoruz. Sitenizde ki bir formun doldurulması, sitenizde bir satın al butonuna tıklanması sizi dönüşünüz olabilir. Web siteniz mutlaka dönüş sağlıyor olmalıdır.

- Açılış Hızı: Düper bir site tasarımı var,çok mutlusunuz. Ama ilk yüklenirken bekliyorsunuz. Eğer tasasrıcınız, önemli değil diyorsa, ne yazık ki sizi kandıryor. Bir web sitesinin açılış hızı çok önemlidir. Çoğu ziyaretçi site yavaş yüklendiğinde, siteyi terk etme eğilimi gösterir, mutsuz olur ve şirket hakkında kötü bir imaj oluşur.

- Mobil: Mobil kullanımın arttığı günümğüzde mobilde kullanılamayan siteler, ziyaretçilerinizi kaybetmenize sebep olur. Şimdi bir düşünün, bir müşteriniz arkadaşına, bak A şirketi ne kadar güzel işler yapmış diyerek cep telefonundan siteniz açmaya çalışıyor ama bir türlü başarılı olamıyor. Sizce ne düşünür yeni müşteri adayınız sizin hakkınızda?

Yukarıda saydığım kriterler daha da arttırılabilir. Bu noktada önemli olan sitenin bir hedefi olmasıdır. Web sitesi yaptırmak, şirketinize ofis bulmaya benzer. Müşterilerinizin sizi ziyaret edeceği ofisin, ulaşımının kolay, şirketinizin kurumsal kimliğini yansıtır nitelikte ve müşterierinizin seveceği bir yer olmasını istiyorsanız, web siteniz için de bu kriterlere önem verin.

 
Toplam blog
: 3
: 108
Kayıt tarihi
: 04.04.15
 
 

1982 İstanbul doğunluğum. 2005'de İTÜ İnşaat Mühendisliğini, 2007 yılında İTÜ yüksek lisansı tama..