Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '07

 
Kategori
Danışmanlık
 

Şirketler ve stratejik yapılanma

Şirketler ve stratejik yapılanma
 

...Stratejik yol haritasında ana aşamalar: (2)

Bir Stratejik Plan Ve Pazarlama Planı çalışması için önce “ Hedef Ve Strateji Tayin Yönetimi ” (HSTY) ve bu yönetime baglı çalışacak bir “ Stratejik İş Birimi ” (SİB)kurulmalıdır.

Bu ekip stratejik yönetim sürecinin kalbi durumunda olacak ve stratejik yönetim sürecinin ana soruları olan:

*Rekabetçi Çevre Ne Durumda?

*Örgüt Şu Anda Nerededir?

(Organizasyonel Yapı, İk, Teknolojik Alt Yapı, Pazar Payı, Vb.)

*Nerede Olmak İstiyor?

*Bu Çevresel Ortam İçinde Hedefler Ne Olmalı?

*Ve Buna Nasıl Ulaşabiliriz?

meselesine cevap arayacaktır.


1-)Bunun İçin Birinci Aşamada; Şirketin bulundugu iç ve dış çevre koşulları incelenmeli(yani içinde bulunulan ekonomik sürec,iç ve dış pazar yapısı ile şirketin organizasyonel yapısının bulundugu yer / şirket kültürü / üretim imkanları,vb.(İmkanlar / Kısıtlar Kontrolu)

2-)İkinci Aşamada,Bu çevresel ortam içinde şirketin bir “Swot Analizi”ni yaparak Güçlü / Zayıf Yanlar ile Tehditler / Fırsatlar boyutunun ortaya konması gerekir.

3-)Daha sonra üçüncü aşamada; "Amaç-Vizyon-Misyon"degerlendirmesini müteakip (Amaç; Orta / Uzun dönemli hedefler, Vizyon; arzu edilen gelecek, Misyon; kuruluşun var oluş gerekçesidir) sırasıyla;


A)Temel bir " Kısa / orta dönemli hedefler seti”(gitmek istedigimiz yer) ve buna baglı önce bir “stratejik plan” daha sonra "Pazarlama plan ve stratejisi” oluşturmak,

NOT:Bu Pazarlama Planı oluşturulurken, temel olarak;

*Üretim ve Ürün

*Fiyat politikası

*Dagıtım politikası

*Tutundurma politikası

ana ekseninde çalışmalar yapılacaktır.( pazarlama 4p kuralı)

(Bu noktada Stratejik plan önceligi önemlidir, zira şirketin kaynakları ile Pazar fırsatları arasında uyumlu bir planlamaya imkan tanır, amaçlanan karlılık ve büyüme düzeyleri için bir tanımlama imkanı saglar. Pazarlama planı bu plan üzerine oturtulmalıdır)

B)Bu hedeflere ulaşmak için belirlenen stratejiler dogrultusunda “kısa/orta dönem”li bir "pazarlama planı" ve “Proforma satış bütçesi ” oluşturmak,(Tahmini Gelir / Gider / Fon Akış Bütçeleri) sıradaki diger faaliyetlerdir.

C)Bu Pazarlama Planı ve Satış Bütçesi’ne baglı olarak ayrıca bir " iş / eylem planı " (zamana baglanmış) oluşturmak ve bu planı hayata geçirebilmek için de; Mevcut Organizasyonel Yapıyı Gözden Geçirmek, Yeni Yapılanmanın Asgari Gereklerini Belirlemek, Şemasını Oluşturmak, Yatay-Dikey İlişkilerini Belirlemek,
İş Tanımlarını, Görev Yetki Ve Sorumlulukları Yeniden Tanımlıyarak Netleştirmek,
Buna Baglı İnsan Kaynaklarını Tedarik, Egitim, Performans İzleme Göstergeleri Oluşturmak, "Start"Dügmesine Basmak Gerekir.

Sürec dinamik hale getirildikten sonra, tüm faaliyetleri belirlenen bir PLAN VE BÜTÇE dogrultusunda izlemeye dönük olarak oluşturulacak ;“KONTROL-TAKİP-DEGERLENDİRME-DÜZELTME-UYGULAMA EKİBİ(KTDDUE) devreye alınmalıdır..

Bu birimin tüm izleme ve degerlendirme raporları üst yönetime sunulmalı ve süratle düzeltme kararları alınmalıdır.

(Devam edecek..)

 
Toplam blog
: 88
: 1115
Kayıt tarihi
: 09.01.07
 
 

Ankara SBF'yi bitirdim. Öğrencilik yıllarında gazetecilik, sonrasında uzun yıllar özel sektörde ü..