Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '19

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
1260
 

Şirkin Sırrı

‘Benlik hissiyatı kalkmadıkça şirk kalkmaz. Şirk kalkmış olmaz.
Sen onu göremezsin. Sen de kalmazsın, Rabbin seni helak etmedikçe.
Öyle ise, rabbine dua et beni helak et de.’

Bu uyarıları klasik anlamdaki yaklaşımlarla çözmek imkânsız gibi bir şey!

Beyinlerin büyük bir değişime v dönüşüme girmesi gerekiyor. Şayet ‘beyinde tanrı anlayışı’ varsa sorunlar çözülemez.

Musa’ya hitaben ‘sen Onu göremezsin’ olayı, TEKLİK açısından ele alındığında, ikilik olmadığında; gören de, görmeyen de kendisi olduğundan burada kendisini görmemek için ‘perdeleyenin de yine kendisi olduğu’ anlamı çıkıyor.

Görmeyenin görebilir hale gelmesi için de Euzu yü okuması şart oluyor:

Euzu billahimineşşeytanirracim.

Ama bunu ‘bilmemeyi dileme’, Allah ismi ile işaret edilenin (Rab/beyin) kendini örttüğü için (her iki koşul da kendisinde olmasına rağmen), bilmeme hali kulu yanmaktan kurtaramıyor. Çünkü bilme ile cenneti, bilmeme ile cehennemi yaratıyor.  Allah yanar mı? Herhâlde hayır.

O zaman ‘ben’ kalkmamıştır.

‘Sen beni göremezsin ya Musa’ denmesinin nedeni de budur.

Ben dediğin şey; senin olaya karışman, o olayda bizatihi, bilfiil olman, benlik hissiyle o olaya katılmanla ilgili. Bunu yaratan, beynin bir diğer tarafı. Nitekim Allah ayeti kerimede ‘sizi de yapageldiklerinizi de yarattım.’ demiyor mu?

Her iki özelliğinin de kendisinde olmasının işareti, izahı böyle olmalı değil mi?  

Özetlemek gerekirse ‘Ben gittim, ben yaptım, işte ben böyleyim, ben şöyleyim, işte ben işe yaramaz bir adamım veya ben çok başarılıyım’ gibi söylevlerle ilgili düşünceler sana ait değil, Allah’ın yaratım sistemi ile ilgili diyebiliriz.

Allah da ‘Ben’ diyor, ‘bugün mülk Allah’ındır’ diyor.

Ama Allah’ın ‘ben’ diye tanımlaması, yukarıda bahsettiğim şekilde kendini ben olarak tanımlaması değil, kendini seyretmesi ile ilgili.

Veya yarattıklarına kendini açığa çıkartan nispetle bir tanım.

Kendi kendinde olan varlık, ‘ben’ demez. İşin esası budur.

İkinci bir varlık olacak ki BEN desin. Varlık tek ve bölünmez olduğuna göre Allah ‘Ben şunu şöyle yaptım’ demez. Şayet diyorsa kendini örttüğü için diyordur.

‘Dilediğini yapar’ diyor, bak ben var mı?

‘Yaptığından sual olmaz’ diyor. ‘Benim yaptığıma sual soran olmaz’ diye bir şey var bu yaklaşımda!

Dolayısıyla HU’nun kul yönüyle açığa çıkarmasının bir işareti olarak kabul edilmeli bu değerlendirme.

Muhittin İbn-i Arabi bu konuma; ‘Kötülük dediğimiz şey, insanın cüz’i iradesiyle yaptığı seçimlerle, aslında kusursuz olan esma karışımının, deyim yerindeyse ‘kıvamını’ bozmasıdır’ diye bu noktaya bir atıfta bulunmuştur.

Rasulullah’ın, şirk en büyük günahtır demesinin asıl nedeni bu yaklaşımlardaki algılama farklılığından kaynaklanıyor.

Netice olarak şunu söyleyebiliriz!

Kainat, günah ve sevap,  sünnetullah denilen şey beyinde yaşadığımız şey evrensel sistemin ta kendisidir. Beyinde zaman ve mekân algısı olmadığı içindir ki; beynin sistemin herhangi bir noktasındaki yükümlülük, diğer tarafını da etkilemekte ve Allah’ın örtülü olan kısmına denk geldiğinde ‘kul kendi yaptıklarının sonuçlarıyla karşı karşıya kalacaktır’ denmektedir.

ŞİRKSİZ anlatım böyle olmalı diyorum.

Ahmed F. Yüksel

 facebook.com/ahmedfevzi.yuksel
instagram.com/sufafy
twitter.com/sufafy

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Paragraf paragraf okunması gereken bir yazı.

Volkan Tolga 
 24.02.2019 13:41
 

Klasik bakış açısı dışında bambaşka açılardan sisteme bakmayı yönlendiren, yönlendirirken düşündüren yazı tarzıyla çok faydalandığım bir yazar. Değerlendirmek nasip olsun. ???

nevin güller 
 23.02.2019 22:27
 

Tamamen ezber bozan bir yazı.. Dualarımızda genellikle vurguladığımız ve benlik hissini güçlendirici korunma ,başarı,sağlık,huzur,maddi(manevi) talepler in aksine Şirk kavramının kalkmasını talep için helak olmayı istemek her baba yiğidin harcı değil. Tabi burada sevgi ve aşk unsuru yine temelde sağlam bir şekilde olması gerekir. Yazınızda vurguladığımız bu konu çok önemli, Rabbim den helak olmayı dileyen bil kuvveyi dilerim demekten başka çare yok gibi.

gönül adamı 
 23.02.2019 22:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 612
Toplam yorum
: 1991
Toplam mesaj
: 15
Ort. okunma sayısı
: 10238
Kayıt tarihi
: 14.12.11
 
 

Araştırmacı Yazar.. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster