Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Sırrı asıl ben çözdüm…

Sırrı asıl ben çözdüm…
 

Cem Yılmaz, Türkiye’deki mizah anlayışı için bir kırılma noktasıdır. Aref’in illüzyon gösterisi ile Cem Yılmaz’ın ne alakası mı var dediniz.? 

Açıklayalım… Gazetelerin manşetinde “Aref’in sırrı çözüldü” başlığını görünce, daha detayları okumadan bir Cem Yılmaz esprisi geldi aklıma. Ünlü sihirbaz David Copperfield’in sahnede uçmasını “kesin ip var” cümlesiyle açıklayanlara verdiği müthiş cevabı kastediyorum. “Gerçekten uçsa, peygamberliğini ilan ederdi.”  

Haberin detaylarını okurken daha da çok şaşırdım. Çünkü “kesin ip var” cümlesi dahi, Copperfield’in uçmasını açıklamak için bir ölçüde yeterliyken, medyanın “bir cihaz var” cümlesi İran’lı gencin gösterisini açıklamanın oldukça uzağında kalıyordu.  

İllüzyon nedir..? Bir görüntünün göz tarafından yanlış algılanmasıdır. Sihirbazlık ismi verilen işin, bu yanılsamayı temel alıp, başka enstrümanlarla desteklenerek uygulanan bir sahne sanatı, bir şov olduğu bilinir. Eğer bu şov gerçekmiş gibi takdim edilirse, bunun bir sahtekarlık olduğunu varsayabilir, hatta yetersiz dahi olsa, bu sırrı açıklamaya çalışanları alkışlayabiliriz.  

Halbuki daha yolun başındaki genç bir insan, bu sanatı başarıyla icra etmiş, üstelikte bunu başarılı sayılabilecek birde sunumla gerçekleştirmiştir. Hele ki gösterinin finalini oluşturan cd görüntüleri, Aref’in yaptığı işe gösterdiği titizliğin kanıtı niteliğindedir.  

Basından bizim beklentimiz, yolun başındaki genç bir insanın değil, “peygamber”liğini ilan etmeye hazırlanan sahtekarların önünü kesmesi yönündedir.  

...  

Not: Bu yazıyı ‘güncel’ kategorisine koymak üzere yazıyorum. Oysa genellikle ‘siyaset’ kategorisinde yazarım. Yazının başlığını oradan kalma bir alışkanlıkla attığımı, Aref ile bir ilgisi olmadığını belirtmek isterim. Basının, bir televizyon programında yer alan, bir illüzyon gösterisini manşete taşırken, iktidarı eleştiren haberleri iç sayfaya taşımasının sırrını çözdüm de, o bakımdan…  

 
Toplam blog
: 57
: 1683
Kayıt tarihi
: 29.05.08
 
 

21/12/1966 doğumlu olup Mersin Meslek Yüksek okulu İşletme bölümü mezunuyum. Bir deri firmasında ..