Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sırt ağrısı ve fibromiyalji illeti...

Sırt ağrısı ve fibromiyalji illeti...
 

Görsel alıntıdır.


Nedeni tam olarak bilinemeyen ağrıların, tam tanı koyulamayan hastalıkların günah keçisi, fibromiyalji...

Bundan yaklaşık 4 yıl kadar önceydi, sabahları uykumdan önceleri hafifçe kendini belli eden  sırt ağrılarıyla gözümü açmaya başladım.

Üşüttüm, cereyanda kaldım, yamuk yattım herhalde ya da yatarken sırtım açık kaldı herhalde…Falan, falan derken sabahları iki büklüm uyanmaya başladım. Öyle ki sabah yataktan kalkmam için bana yardım ve destek  gerektiği gibi, günlük işlerimi yapmak, saçımı tarayıp, dişlerimi fırçalamak da dahil canımı fazlasıyla yakıyordu. Ta ki öğlen saatlerine kadar bu durum böyle devam ediyor, öğleden sonra gözüm açılıyordu. Gece rahattım, fakat ertesi sabah film kaldığı yerden tekrar gösterime giriyordu. Gün geçtikçe ağrılar dozunu daha da arttırıyor, ağrıyı hissettiğim bölge daha da genişliyordu. Sırt ağrısıyla başlayan ağrı, komple göğüs kafesimi kapsar hale dönüşmüştü.

“Neren ağrırsa canın ordadır” derler ya, işte aynen bende de o durum oldu, canım sırtımda yaşamaya başladım.

Tanı fibromiyaljiydi.

Tıp biliminin benim o anki durumumla ilişkili gördüğüm her dalından yardım almaya çalıştım. Her uzman kendi penceresinden bakıp, haklı olarak kendince tedavi uygulamak istedi.

Ama benim bir takıntım vardı. Bunu da doktorlarımız bilmiyordu tabi ki.

İlaç kullanamamak.

Defalarca aynı şeyi yaptım, doktora gidip, eczaneden geri döndüm. Hal böyle olunca da içilmeyen hapların, kullanılmayan ilaçlar reçetede kalınca tedaviye faydası olmadı tabi.

Geriye kalan ilaç kullanmadan yapılabilecek olan fizik tedavi ve  kuru iğne tedavisi yanında  akupunktur ve kaplıca gibi alternatif tedavilerdi.

Kuru iğne tedavisi, kas romatizması da denilen miyofasyal ağrı sendromlarında da uygulanan bir tedavi şekli. Tanı koyulduktan sonra, doktorun belirleyeceği seanslar halinde planlanarak yapılıyor. Tedavi bir ilaç içermediğinden zararsız ve yan etkisi yok. İskelet ve kas sistemi hastalıkları yanında endokrin ve damar hastalıklarında da kuru iğne tedavisi uygulanabileceğini biliyorum, fakat benim derdim kaslarla olduğu için kaslarla olanı yaşadım onu biliyorum.

Başlangıçta bana önerilen ilaçları kullansaydım çok daha kısa yoldan ağrıyı kesmiş olabilirdim, ancak ilaçların yen etkileri o kadar fazlaydı ki sırt ağrısını yeğledim.

Bütün bu alternatif tedavileri uygulayıp, peşinden de kaplıca tatillerini sıklaştırınca, beni canımdan bezdiren sırt ağrısından ve fibromiyalji illetinden kurtulmuş oldum, gözüm açıldı. Şimdi sıklıkla tekrarlıyorum kaplıca tatillerini.

Bunu neden mi anlattım sizlere?

Sanırım tatil zamanımız geldi yine:)

Sağlıcakla kalınız, sevgilerimle…

N.D.ÖRS

2013 Bilecik

 
Toplam blog
: 153
: 1584
Kayıt tarihi
: 18.12.08
 
 

Yaşamayı seven, yaşamı dürüst ve içten yaşayan, evi, eşi ve iki yavrusunun annesi... ..