Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Sırtını dönmeli

Sırtını dönmeli
 

Adam uzun bir “baca temizliği” yapmış telefonda. Anlatmış; efendim ne neden olmuş, kötü niyeti yokmuş, işleri yoğunmuş, aslında kadın onun için çok değerliymiş, kadının üzüldüğünü düşündüğü için kendi daha da üzülmüş v.s.
Kadın dinlemiş, dinlemiş ve demiş ki “Yorgunum, söylediklerin yüreğime dokunmuyor, tek istediğim uyumak” Telefonu kapatmışlar. Kadın uyumuş. Hiçbirşey düşünmeden uyumuş.

Çünkü gerçekten çok yorgunmuş. Eskiden olsa “hmm bak bana değer vermese bunları söylemezdi” der, etkilenirmiş. Ama hiç oralı olmamış, olası gelmemiş.
Sabah uyandığında yorgun zihniyle eli telefona gitmiş, arkadaşını aramış ve olanları anlatmış.

“Bitti, sanırım bitti. Şimdi o malum boşluk girdi devreye. O hiç sevmediğim karmaşalar dönüyor zihnimde. Umarım aramaz. Umarım gece yarısı “bebeğim seni çok özledim” mesajıyla uyandırmaz beni. Yoksa dalgalanırım yine. Dalgalanır ve çarpar dururum bir yerlere. Yüreğim sanki bitkisel hayatta. Yatmış ve kalkamıyor. Atıyor sadece. Bazen de bir çarpıntı halinde ağlıyor sanki. Bitti, bitti ama bittim gibi sanki”
Telefonu kapatmış. Arkadaşı yani ben, çok fazla bir şey söylemedim. Çünkü ben de yorgunum akıl vermelerden ve aşka dair dert dinlemelerden. Artık kafam hiç mi hiç kaldırmıyor. Dedim ki “geçer, geçer ama deler de geçer demişti bir filmde genç birkadın”…

Gerçekten de böyle. Geçiyor bir şekilde. Ve unutarak geçeni, bir yenisi renk katıyor hayatımıza. O rengin içinde pür neşe, kah uçarak, kah sızlayarak yürek, yaşıyoruzbir şekilde. Sonra Tekerrür Paşa sırıta sırıta geliyor meydane, “Yetişir bre bu kadar. De geçin biriniz sağa, biriniz sola”
Geçiyoruz sağa ve sola. Sorun her neyse atışıyoruz karşı karşıya. Eksileri koyuyoruzortaya. Yaşadığımız artılar sırra kadem basıyor o anda. Dönüyoruz sırtımızı bir şekilde elvedalarla. Kalınca bir başımıza sırra kadem basan artılar sarıyor dörtyanımızı. Debelenip duruyor yürek sonrasında. Ahh bre Tekerrür Paşa…

Öyle ya da böyle, kararlı olmak da faide var. Çekebilirsen kendini yıpratmadan devam edersin. Yok debeleniyorsan acılarda hüzünlerde, sırtını dön ve başka bir yol ara kendine. Say bakalım hayatında kaç kez “bu kez farklı” dedin kendine. Herkes farklı ve bir o kadar da aynı. Kandırmayalım kendimizi. Önce ben demeli, bağıra bağıra gerekirse, ÖNCE BEN. Balık baştan kokar sözünü unutmamalı. Ayrıntıları çok iyi değerlendirmeli, ona göre yön vermeli. Zamanı heba etmeden gözden geçirmeli, unu elemeli, pütürler elekte cirit atıyorsa, unu çöpe kavuşturup, eleği asmalı duvara. Sonra sırtını dönmeli, hiç ardına bakmadan gitmeli.Esra
Fotoğraf: http://sammibag.typepad.com/sammibag/2007/03/index.html

 
Toplam blog
: 58
: 819
Kayıt tarihi
: 19.07.07
 
 

Bir çok şeyden keyif alırım, okumaktan, okuduğum kitaplarda sevdiğim satırların altını çizmekten,..