Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '06

 
Kategori
Trafik
 

Sis Geliyor..

Sis Geliyor..
 

Dün İstanbul ikinci otoyol'da gerçekleşen kaza ( Sis nedeniyle zincirleme kaza ve dört ölü, çok sayıda yaralı ) nedeniyle bu bilgileri yazıyorum.Yoğun siste yapılacak en doğru davranış, ilk uygun noktada aracı durdurarak yola devam etmemektir.Yoğun siste " ben iyi görüyorum, yada doğru araç kullanıyorum " düşüncesi yanlıştır. Ayrıca sizin iyi ve doğru araç kullanıyor olmanız, diğer sürücüler düşünüldüğünde riski azaltmıyacaktır. Sis çok yoğun değilse, kısa farlarınızı ve sis farlarınızı açarak yola devam etmelisiniz. Sisle beraber yol kayganlaşıp durma mesafesi uzayacağı için, diğer araçlarla aranızdaki mesafeyi daha uzun tutmalısınız. Eğer mümkünse aracınızda sisli havalara önlem için sarı renkli gözlük taşımanız fayda getirecektir. Sisli havalarda şerit değiştirmek, sollama yapmak riski arttıracaktır.
Sonuç olarak; yoğun sisle karşılaştığınızda kesinlikle en güvenli yol, bildiğiniz yöntemleri uygulamaya çalışmak değil, aracınızı güvenli bir noktaya alıp, sisin azalmasını yada dağılmasını beklemektir. Unutmayın; usta sürücü sadece kendini kazalardan sıyıran değil, yolla ilgili her türlü riski öngörüp, tedbirini önceden alan, riske atılmayan sürücüdür.
Sevgiler, iyi fikirler
 
Toplam blog
: 19
: 1003
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

İstanbulda yaşıyorum, asıl mesleğim sigortacılık. Beraberinde 7 yıldır AKUT Arama Kurtarma derneği ü..