Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '09

 
Kategori
Futbol
 

Sise gelemiyoruz!

Elli yıllık bir Fenerli olarak, akşamki maç öncesi inşallah hakem bu maçı iptal eder düşüncesindeydim!

Sise gelemiyoruz!

Hiç unutmam, gene bir sonbahar sonuydu! Feriköyle bir maçımız vardı Taksim stadında! Taksim meydanı o zamanlar stadyumdu. Anıtın olduğu yer de stadın santra yuvarlağıydı. Feriköy Fenerin en büyük rakibiydi. Son üç maç kalmıştı mahalli ligin bitimine! Fener iki puan önde liderdi! Feriköy ikinci , Vefa üçüncüydü iki puan arayla!

Maç sabahı radyoyu açtığımda yurttan sesler kadınlar korosunun programı vardı! Hem de canlı!

"Baba!" Diye seslendim ebeveyn odasına doğru! Kapısı açıktı odanın!

Boğuk bir sesle cevap verdi! Sanırım yorganın altından cevap veriyordu!

"Çay hazır mı?"

"Hazır hazır, kalk!"

Annem sofrayı hazırlarken ben de gidip ekmek alayım dedim fırından!

Kahvaltımızı , yurttan sesler kadınlar korosunun seslendirdiği bir Eğin türküsü eşliğinde yaptık! Türkünün sonunda İstanbul'da havanın sisli olduğu, bu nedenle Şirket-i Hayriye vapurlarının çalışmadığı anons edildi!

" Hay aksi, Fenerin de maçı var bugün!" dedi babam!

"Öğleden sonra açar belki!"

"Zannetmem! Balkanlardan gelen yüksek basınçla Basra alçak basıncının kesişme noktasında kalıyor orası!"

" Hep arada kalıyoruz baba!" Dedim!

"İşi Basra bozuyor oğlum!" Dedi!.

Cevap vermedim!

Yıl 1984. Yıllık iznime gelmiştim Irak'tan! Ramazan Bayramı'ydı. Dönüşümde arkadaşlara sormuştum!

"Ne yaptınız bayramda burada?"

"Baban bizi Basraya götürdü! Şeratonda kaldık iki gece!"

"Yok yahu!"

"Filipinlileri tanıdık! Tanesi yüz dolar!"

Aldığım istihbarat yeterliydi! Akşam babama açtım konuyu!

"Baba!" Dedim ."Benim yokluğumdan istifade Basraya gitmişsiniz?"

"İki yüz dolara Filipinlere gidilmez ya oğlum!"

"Vay alçak Basra! " Dedim içimden!

Maç saati geldiğinde bir terslik olacağının belirtileri de belirmişti!

Maçı Necati Karakaya anlatacaktı! Onun anlattığı her maçı kaybediyorduk! "Bendeniz Orhan Ayhan "duymayı ne kadar isterdim! Hele de böylesi bir maçta!

Babam gece ikide eve geldi bir taksiyle! Yakacıkta o saate kadar efkar dağıtmışlar arkadaşlarıyla. Arkadaşları bindirmişler evimize daha önce gelen bir taksiye, göndermişler!

Ben akşam hazırlıklıydım! Baktım günboyu sis var, tedbirimi aldım! Bizim evi bilen taksi yok diye dışarı çıkmadım!

Not: Hikayeden bir maçtı anlayacağınız!!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..