Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '17

 
Kategori
Tarih
 

Şişmanlık tarihi

Şişmanlık tarihi
 

***Epey oldu görüşmeyeli ponçiklerim. Kendimi bir türlü hazır hissedemedim yeni bir yazı yazmak duygularımı dile getirmek için. Fakat sizden gelen o kadar çok mail oldu ki bunlara artık karşılıksız kalmamam gerektiğini anladım ve yeni yazımı bir araştırma ile sizi bilgilendirmek istedim.
İnanın bu benim aklıma nereden geldi veya neden böyle bir konu hakkında araştırma yapmak istedim şuan ben bile farkında değilim. Ama öğrenelim, bilelim istedim ballı çöreklerim.  
 
 Keyifli okumalar. 
 
Şişmanlık Tarihi 
 
Şişmanlık maalesef ki son dönemlerde ortaya çıkan bir sorun değildir. Avrupa bölgesinde günümüzden tamı tamına 25.000 yıl önce ki Paleolitik döneme ait ''Şişman KADIN'' kalıntıları bulunmuştur. 
 
***Paleolitik Dönem : Yontma taş devri 
 
Greko-Romen dönemine ait  ''Şişmanlığın klinik boyutu'' ile ilgili belgelere rastlanmıştır. 19. Yüzyıl'da şişman kişilerde enerji konusuyla ilgili küçük çaplı çalışmalar yapılıp bu dönemde yapın hücrelerde depolandığı bilgisi ortaya çıkmıştır. Ayrıca hayatımız boyunca ''Pazartesi Günü'' başladığımız olağan ritüelimiz ''DİYET'' hakkında ilk kitap bu dönem de yazılmıştır. 
 
2.000 yıl önce Hipokrat ilk kez obezite'nin sağlığa olumsuz etkilerini ortaya koymuş olsa da gerçeğin anlaşılması ancak 20. Yüzyıl'ın sonlarında gerçekleşmiştir. 
 
***Greko-Romen : Yunan – Roma İmparatorluğu 
 
Günümüz de obezit'e artık ; Fizyolojik , psikolojik , hormonal , metabolik ,  organik , estetik ve sosyal etkileriyle yaşam kalitesini ve standartını olumsuz yönde etkileyen bir hastalık olarak kabul edilmektedir.  
 
                                              Kilo fazlalığı ile şişmanlık aynı şey değildir. 
 
                          # ŞİŞMANLIK # Yağ dokusu artışa bağlı olarak gerçekleşiyor.  
 
                         # KİLO FAZLALIĞI # Yağ dokusu artışı olmaksızın vücut ağırlığının ideal değerlerinin üzerinde olmasıdır. 
 
      ^^^Ama merak etmeyin her ikisinin de çaresi mevcut. Araştırmalara göre dünya nüfusunun 6/1 ''ŞİŞMAN''  
 
    Dünya'da şişmanlık ise ; Yaklaşık 250 milyon kişinin şişman olduğunu biliyor muydunuz ? 
 
    İnanın ben bu kadar fazla olduğumuzu tahmin etmiyordum. Ne kadar da fazlalığız ama toplum bu rağmen ısrarla bizi bir türlü kabul etmiyor.  
 
   Amerika'da yaşayanların %50'den fazlası obez %20'sinin ise şişman olduğu vurgulanmaktadır. Avrupa'da bazı bölgelerde obezite oranı %40 - %50'ye çıkarken ülke ortalamaları %5 - %22 arasında değişiyor. 
 
   Ülkemizde yapılan araştırmalar sonucunda ise her 4 kişiden 1'i şişman. 
 
Öptüm,bys  ¦ 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 28
: 1565
Kayıt tarihi
: 11.07.16
 
 

Büyük bedenin ışıltılı dünyası* ..