Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '12

 
Kategori
Sınavlar
 

Sistem mağduru çocuklarız

Sistem mağduru çocuklarız
 

Ben bir lise son sınıf öğrencisi. Amacım tatilin tadını çıkarmak fakat bu YGS-LYS ceremesi bana iki yaz ve bir eğitim öğretim yılına mal olacak gibi. Gazetelerde çıkan haberlerden olsun internete yazılanlar olsun o kadar çok kafa karıştırıyor ki...

Dersanenin iki haftalık yaz programına katıldığımda bize verdikleri ilk ders ÖSYMnin sitesine bakmamamıza yönelik öneriydi. Biz yalnızca güzelce dersimize çalışacak ve mecburen bir yerlere gelebilmek için sisteme boyun eğecektik. Nitekim öylede oluyor. Şimdi karşımda deniz var,sahildeyim. Müzik, dalga sesleri, sahil, huzur, arkadaşlar her şey tadında fakat benim elimde bir uçlu kalem ve kafamda 19. yüzyıldan sonra Osmanlı Devleti...

Yalnızca iki haftalık bir dersane görmüşlüğüm var sınav için fakat öyle bir yıkanmış ki beynim...Sahilde huzurlu bir şekilde oturup kafa dinleyemiyorum. Çünkü sistem biz öğrencileri yutmak için var. Bu değerli hayatımızın koca bir buçuk yılını sınava veriyoruz. Ki bu sadece benim için geçerli, başkaları yıllarını veriyor. Gerek yok buna...Gençlik bir kere  yaşanıyor, sisteme yenik düşmeyelim onun yerine hem hayatımızı yaşayalım fakat emek olmadan yemek olmaz,işte zorunluluktan bir buçuk yılımızı vereceğiz.

Belki şimdi bende sistem mağduru kardeşlerimin yanında olacağım ancak bu böyle gitmez. Artık biz değil o bize uyum sağlayacak .Zamanı gelmedi mi?

 
Toplam blog
: 4
: 223
Kayıt tarihi
: 19.07.12
 
 

Bilkent Üniversitesi- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi GazeteBilkent Politika Birimi yazarı. Gelec..