Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '09

 
Kategori
Güncel
 

Sisteme tepki: "Bize kıydınız"!

Sisteme tepki: "Bize kıydınız"!
 

SBS sonuçları açıklandı, kazananlar bile sevinemedi. Çünkü, başarıyı yakalayabilmek için harcananlar da yaşamın önemli değerleriydi...

Defalarca yazdım. Bu sistemin eğitime çare olmadığını açıkladım. Özel dersaneler aracılığı ile çocuklarımızı yarış atları gibi kullanmanın yanlışlığını dile getirdim. Çözümün, süratle okullaşmakta olduğuna değindim durdum. İlgililerden bir girişim belirtisi göremedim. Maalesef sonuçlar beni doğruladı. Şimdi sınavda başarılı olan bir öğrenci ne diyor, kendi ağzından naklediyorum:

" Bize kıydınız"

"Piyanoyu bıraktım"

" Yüzmeyi bıraktım"

"Sunuculuğu bıraktım"

"Bize kıydınız, bari kardeşlerimize kıymayın"

Yaşanan olaylar karşısında her yazar görüş beyan eder. Bunların çoğu hayal ürünü de olsa ilgilileri uyardığı için çok yararlıdır. Çünkü, yaşam, hayallerin gerçekleşmesi ile nitelik kazanır. Buna rağmen benim önerilerim gerçeklere daha yakındı. Herkese soruyorum:

1-Her yıl özel dersanelere harcanan paralarla neler yapılabilir. Düşündünüz mü?

2- Bu paraların eğitime katkı sağlamadığını izaha gerek var mı?

3- Dersanelere giden her öğrenci, süper yetişse, ağzı ile kuş tutsa, onları alacak okulunuz var mı?

4- Özel dersanelere, özel okul olma yolu açılamaz mı?

5- Özel Eğitim kurumlarının çoğaltılması, Millî Eğitimdeki kaliteyi yükseltmez mi?

Şimdiki düzen aynen devam ederse:

a) Kazananlar, kaybettiklerinin hıncı ile hayata hazırlanırken

b) Kazanamayanların, toplumda nereye tutunacakları bilinmazken,

Böyle yetişecek bir gençlikten ne beklersiniz, lütfen söyler misiniz?
 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..