Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '13

 
Kategori
Söyleşi
 

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Genç Akademi Kulüp Başkanı Mustafa Kumtepe ile....

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Genç Akademi Kulüp Başkanı Mustafa Kumtepe ile....
 

Mustafa Kumtepe


SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ GENÇ AKADEMİ KULÜBÜ BAŞKANI MUSTAFA KUMTEPE: “KULÜP SAYESİNDE İLERDE İŞ YAŞAMIMDA DAHA BAŞARILI İŞLER YAPACAĞIMA İNANIYORUM “

Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

MUSTAFA KUMTEPE- Ben Mustafa Kumtepe, 1990 yılında Malatya’nın Darende ilçesinde  doğdum. İlköğretimimi Darende Cumhuriyet İlköğretim okulunda, lise hayatımı ise Darende Lisesi’nde bitirdikten sonra Cumhuriyet Üniversitesi İşletme Bölümünü 4 yılda bitirmek nasip oldu. Şu anda Cumhuriyet Üniversitesi Genç Akademi Kulübü başkanlığını yürütüyorum.

Neden Sivas? Neden işletme? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?

MUSTAFA KUMTEPE - Üniversiteyi kazanmadan önce Sivas’a birkaç defa daha gelmiştim. İçimden nasip olursa burda okumak isterim demiştim. Allah da nasip etti, burada okulumu tamamladım. Neden işletme diyecek olursak ailem başka bölüm oku demesine rağmen ben sevdiğim isteğim bir bölüm olduğu için işletme tercihi yaptım. Okulu kazanmadan önce her öğrenci gibi üniversiteyi gözümüzde büyütmüşüz ama üniversiteye gelince hiç de bu kadar büyütecek bir şeyin olmadığı anladım.

Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların size bakış açısı nedir? Çalışmalarınızda ailenizin önemi ve desteği nedir?

- Babam esnaf. Gıda üzerine marketimiz var. Annem ise ev hanımı. 3 erkek kardeşiz.  Kardeşimin biri Malatya İnönü Üniversitesi’nde inşaat bölümünü bitirdi. Diğer kardeşime Malatya’da lise öğrenimine devam ediyor. Ailem her konuda yanımda bana çok destekleri var. Kendilerine çok teşekkür ederim. Allah onları başımızdan eksik etmesin.

Kulüp ile tanışma hikayenizi anlatır mısınız? Kulüp size okul hayatınızda ne kattı? Bunun iş hayatında faydaları ne olacak?

- Kulüple tanışmam bir arkadaşım sayesinde oldu. Kendisi zaten Genç Akademi kulübünün eski başkanı. Bir yerde çay içerken gel kulübe katıl, kulüpte sosyal faaliyetler, sosyal etkinlikler, konferanslar falan düzenliyoruz, dedi. Ben de gittim baktım gerçekten insanın kendisini geliştirmesi adına faydalı olduğunu gördüm ve bu şekilde kulübe katıldım. Kulüp okul hayatında kendimi geliştirme bir topluma karşı nasıl konuşacağım konusunda, liderlik yönünü geliştirme adına ve idareciliği bana öğretti. İlerde bir işin basına geçtiğim zaman oradaki personele nasıl ve ne şekilde davranılacağını öğrendim. Bir iş mülakatına gittiğim zaman rahat bir şekilde kendimi ifade edebilme yeteneği kazandırdı.

Kulüpte görev aldığınız sürece neler yaptınız?

- Hem sosyal faaliyetler olarak yurt içi gezileri, eğlenceler, voleybol turnuvaları, tanışma toplantıları, sosyal sorumluluk olarak da huzur evi ziyaretleri, sevgi evleri ziyaretleri, kıyafet toplama kampanyaları düzenledik. Konferanslarımızda ise Semih Yalman’la üç dakikada hayalini anlat, Kahraman Tazeoğlu şiir dinletisi, kişisel gelişim üzerine Erdal Demirkıran ve tiyatro gösterisi yaptık.

Yakın zamanda yapmayı planladığınız işler neler?

- Vatan Şaşmaz’la Etkili Konuşma Konferansı, Erdem Genç’le girişimcilik semineri, tekrardan Kahraman Tazeoğlu etkinliği, lösevli çocuklarla program düzenlemek, pazarlama üzerine Ercan Telci programı, Ortadoğu ve Suriye konulu Bekir Günay hocamızla söyleşi, Dergi yazarı Adem Özbay beyle Kişisel Gelişim üzerine bir program yapmak şu an hedeflerimiz arasında.

Çalışmalarınızda okul yönetimi ve arkadaşlarınızdan nasıl destek gördünüz?

- Okul yönetimi olarak Genç Akademi kulübüne fazla destek ve sahip çıkılmıyor. Arkadaşlarımızdan çok büyük destekler alıyoruz, her programda bizleri yalnız bırakmıyorlar. Arkadaşlarımıza bu konuda teşekkür ederiz. Arkadaşlarımızdan aldığımız güçle 4 sene üst üste Genç Akademi Kulübü Cumhuriyet Üniversitesini en büyük kulübü seçildi. Bu senede tartışmasız en büyük kulübü olarak devam ediyor.

Cumhuriyet Üniversitesinin mezun öğrencisi olarak Üniversitenin gelişimi konusunda ne önereceksiniz?

- Üniversiteler genelde teorik bilgi üzerine kurulu olduğu, ezber sistemi olduğu için teknik yönümüz zayıf kalıyor. Teknik yönümüzü güçlendirdiği takdirde daha yetenekli öğrenci mezun edecek ve hem öğrencinin hem de üniversitenin gelişmesine katkı sağlayacaktır.

KPSS konusunda neler söyleyeceksiniz? Daha iyi bir KPSS nasıl olabilir?

- KPSS şu anki eğitim sisteminde bence öğrenciyi seçme adına yerleştirme mantıklı. Sistem değiştirdikten sonra herkesin kendi yeteneğine göre bir işe yerleştirilmesini isterim.

Sivas halkının kulübünüze bakış açısını nasıl buluyorsunuz?

- Sivas halkı genel olarak kulüplere fazla ilgi göstermediğinden bizlerin de onları aramıza katmaya birlikte etkinlik düzenlemek istemekteyiz. Yine bu algıyı kıramadık.

Çok teşekkür ederim.

 

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..