Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '14

 
Kategori
Şiir
 

Sivas Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Bekir Alim ile şiir üzerine...

Sivas  Yazarlar  ve Şairler Derneği Başkanı   Bekir Alim”Şiir  olmayan  yerde insan sevgisi de olmaz. İnsanı insana  ancak şiir sevdirir.”

SORU-: Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız  ?Hangi okullarda okudunuz? Nerelerde çalıştınız bugüne kadar

 BEKİR ALİM:       1962 Yılında Sivas Merkeze bağlı Ulaş ilçesi Eskikarahisar Köyü’nde doğdum. İlkokulu köyümde, ortaokul ve liseyi Sivas Atatürk Lisesi’nde okudum. 1985-1988 yılları arasında 3 yıl Suudi Arabistan’da Özel bir inşaat firmasında teknik eleman (Laboratuarda) çalıştım. 1990 yılında Sivas Milli Eğitim Müdürlüğü’nde memuriyete başladım.  Sivas Milli Eğitim Yayınevinde 15 yıl çalışarak Milli Eğitim Yayınevinin 2007 yılında kapanmasıyla birlikte, Rehberlik Araştırma Merkezine geçtim burada 5 yıl kadar çalışarak Sivas Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğüne geçtim ve halen burada çalışmaktayım.Kurucusu olduğum kısa adı SİYŞAD olan SİVAS YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİNİN Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmekteyim.

 

SORU- : Bugüne kadar yayınladığınız eserler ve konuları hakkında   bilgi verir mısınız?

 

BEKİR ALİM-İlk yazılı eserimi 2005 yılında “BERGÜZAR” isimli bir şiir kitabında yayınladım. 2008 yılına kadar değişik antoloji kitaplarında yer aldım.  2008 yılı ortalarında Sivaslılar olarak antoloji kitabı hazırlama düşüncesi hasıl oldu ve böylece Kitabın bütün geliri “SİVAS İŞİTME ENĞELLİLER” Derneğine bağışlanmak üzere Yusuf Bal ve İlkay COŞKUN’la birlikte SİVASLI ŞAİRLER ANTOLOJİSİ GÜLDESTE kitabını hazırladık. Bu kitabın ayrı bir özelliği var il içinde ve il dışında yaşayan 58 Sivaslı şairi bir araya getirerek  her şair arkadaşımızın birkaç şiirini seslendirerek Video slayt yaparak ses dosyalarını bir CD de toplayıp baskısını yaptırarak Antoloji kitabının hediyesi olarak okuyucularla buluşturduk. İlimizin yetiştirdiği önemli bir şahsiyet dava adamı Rahmetli Muhsin YAZICIOĞLU’na da bu kitapta şiirlerine yer vermiştik.

        2008 yılında başlatmış olduğumuz bu Antoloji kitabı çalışmamız 2009 yılında kısa adı SİYŞAD olan SİVAS YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİMİZİN kurulmasıyla birlikte “HER YILA BİR KİTAP” projesi kapsamında  ŞAİRLER SEÇKİSİ adı altında çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Her biri yaklaşık 100 şairin eserlerinden oluşan 600 sayfa olmak üzere 7 tane antoloji kitabının Editörlüğünü üstlenerek Yayın Kurulunda bulunan arkadaşlarımla birlikte  Türk Edebiyatına yeni eserler kazandırma gayreti içerisinde olup, 2015 yılı için Şairler Seçkisi-7 Antoloji Kitabı çalışmasının hazırlıkları devam etmektedir. Ayrıca 2012 yılında “GÖNÜLDEN GÖZLERE DÖKÜLEN IŞIK BERCESTE” antoloji kitabını hazırlayarak   İbrahim Geneş Görme Engelliler Derneğine 1000 adet kitap bağışında bulunduk.

        Bunların dışında sayısını tam olarak bende hatırlamıyorum amma yaklaşık (30) kişinin il içi il dışı ve yurtdışında bulunan şair dostlarımızın kitaplarının hazırlanmasında Editörlüğünü yaparak yayımlanmasını sağlama gayreti içerisinde oldum.

         Bu arada bu eserlerin yayımlanmasında aylarca azim ve gayretle çalışan Yayın Kurulunda bulunan Derneğimizin Kültür ve Sanat Sorumlusu Sabiha Serin, Başkan Yardımcısı Metin Cansız, Şevki Kayaturan, Fatma PINARBAŞI, Nevin KILIÇ .Fatma UMAR ve Bekir Akbulut’a ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sivas İl Kültür ve Turizm Müdürümüz Sn Kadir PÜRLÜ beyin bizlere her zaman ışık olup yol göstermesi takdire şayandır.Sn. Müdürümüz Kadir PÜRLÜ beye Siyşad Derneği Başkanı ve üyelerimiz adına Teşekkür ediyor saygılarımı iletiyorum.

 

SORU- Sivas Yazarlar ve şairler derneği ne zaman kuruldu  ve bugüne kadar ne gibi hizmetler yaptı?

 

  Bekir ALİM- Kısa adı SİYŞAD olan Sivas Yazarlar ve Şairler Derneğimiz 2009 yılında birkaç kültür sanat sevdalısı şair dostlarımızın bir araya gelip özverili çalışmaları sonucu kuruldu. Kurduğumuz yıl 10 Ekim 2009 da ilk “Sultanşehir Sivas Şairler Buluşması”Şiir ve Müzik şölenimizi gerçekleştirdik. Daha sonraki yıllarda bunu geleneksel hale getirerek her yıl Türkiye genelinden ve Yurt dışından şair,yazar ve gazetecilerinde katılımını sağlayarak programlar düzenledik bu sene 20-22 Haziran 2014 tarihinde Sivas İl Kültür ve Turizm Müdürlüğümüzle birlikte İl içi, İl dışı ve Yurt dışından yaklaşık 180 şair, yazar ve gazeteciyi kapsayan “6.GELENEKSEL ULUSLAR ARASI ŞİİR VE MÜZİK” Şölenini gerçekleştirdik.

SORU-  Ailenizden bahseder misiniz  eşiniz ne iş yapar çocuklarınız nerede okur* onların bu  şiir sevdanıza bakışı nasıl?

 

 Bekir ALİM -Evliyim ve 4 çocuğum var.  3 kız, bir oğlan oğlum Askerden yeni terhis oldu. 5 tanede dünyalar tatlısı torunum var.

         Her şairin karşılaştığı en büyük problemlerden biri ilgisizlik diyebilirim. Sanmıyorum ki hiçbir şair yakın çevresi tarafından anlaşılsın destek görsün. Şairler bu yönleriyle genelde yalnızdır yalnız başlarına zor olan yolda ilerlemeye çalışırlar. Kısacacı benim bu şiir sevdama köstek olmasınlar desteklerini zaten beklemiyorum.

SORU-  Şiirde  yerli ve yabancı hangi şairlerden  ilham alıyorsunuz ?

 

 BEKİR ALİM-Ben kendim şahsen bol şiir okuyan şairlerdenim diyebilirim. Yayına hazırlamış olduğum şiir kitapları ve Antoloji kitaplarının sayfa düzenlemesini yaparken ister istemez okumak zorunda kalıyorum. Her şairin şiirinden kendime bir şeyler alabiliyorum. Öğrencilik yıllarımda Abdurrahim KARAKOÇ’un şiirleriyle şiiri sevdim daha sonraki yıllarda yakın köylümüz olan Aşık Ruhsati’nin şiirlerini okudum ve 2011 yılında kendiside bir şair olan Dernek Başkanımız Reşit BAHTİYAR başkanlığında kurulan Sivas-Ulaş “ESKİKARAHİSAR KÖYÜ AŞIK SEYİT YALÇIN KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ’nin kurulmasıyla birlikte Aşık Seyit Yalçın’ın Hayatı ve Şiirleri isimli kitap çalışması esnasında Aşık Seyit Yalçın’ın iç dünyasını daha yakından tanıdım ve şiirleri şiire olan aşinalığımı artırdı.

 

SORU-  Sizi   şiir yazarken besleyen  kaynaklar neler ?

 

 BEKİR ALİM- Evet Turan Bey güzel bir soru Türk Edebiyatının önemli isimlerinden Bedri Rahmi Eyuboğlu’nun güzel bir sözü vardır “Şiir olmayan yerde insan sevgisi de olmaz, insanı insana ancak şiir sevdirir” der; Şairin şiirlerinin teması sevgi üzerine kurulmuştur, şairler yazdığı şiirlerde ağırlıklı olarak sevgi temasını işlerler. Çünkü sevginin sermayesi boldur, bunu milli ve manevi duygularla yazılmış şiirler takip eder. Anadolu insanının vatanına ve milletine olan sevgisinin en üst seviyede olmasından dolayı milli ve manevi değerlerini işleyen konulara sıkça yer verirler.

 

SORU -  Sivas  insanının  engin sevgisi ve cana yakın tavrı şiirlerinizde sizi ne kadar etkiliyor ?

 Bekir ALİM-Sivas Ozanlar ve Şairler diyarı olarak bilinir. Bu topraklar üzerinde Aşık Veysel,Ruhsati,Pir Sultan Abddal,Sefil Selimi,Eskikarasarlı Aşık Seyit Yalçın…gibi bir çok şairi ve ozanı yetiştirmiş olan Sivas Kültür Kenti olarak da anılır. Cumhuriyet Üniversitesi Öğretim görevlilerinden Dr.Doğan KAYA hocamızın 5 Cilt 3000 sayfadan oluşan “SİVAS HALK ŞAİRLERİ”isimli kitapta Halk Şiiri tarzında şiir yazan 810 şaire ulaştığını yazıyor ve bu sayının 1200’ ler civarında olduğunu tahmin ediyor. Bu sayıya serbest vezinle şiir yazan şairler dahil değildir denilmekte. Böylesine kültüre yatkın kültürle iç içe olan zengin bir halk topluluğu içerisinde bulunmak elbette çalışma azmimizi artırıyor.

 

SORU-  Her sene Antoloji kitapları çıkarıyorsunuz  bunların şairlere katkısı ne oluyor?

Bekir B.ALİM- Antoloji kitaplarını hazırlamaktaki amacımız yeni yetişen genç nesillere şiir sevgisini kazandırmak, usta şairlerle şiire meraklı şairleri bir araya getirip onların kendilerini geliştirmesini sağlamaktır.

 

SORU-Şiirde  iyi yere gelmek isteyen  şair adaylarına ne tavsiye edersiniz?

 

Bekir ALİM-Şair her zaman kendi kendini yenilemeli bunun yolu da bol okumaktan geçiyor çok fazla şiir yazmak yerine az yazıp kalıcı şiirler bırakması önemli okumayan şair kendini geliştiremez aynı cümlelerle aynı kalıp içerisinde döner durur.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..