Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Sivas'ta sessiz bir gün

Sivas'ta sessiz bir gün
 

sivasli öğrencilerle


Sivas Belediyesi, Sosyal Yardım Müdürlüğü bünyesinde  bulunan İşaret Dili Eğitim Merkezi işitme engelli vatandaşları ile daha iyi diyalog kurmak için  Cumhuriyet Üniversitesinde görev yapan İşaret dili eğitmeni  değerli arkadaşımız Mustafa Epik’ i  bünyesine katmıştı. Kendisini tebrik etmiştik ama buradan bir defa daha tebrik ediyoruz Sivas Belediyesi personeli olmasından dolayı tebrik ediyorum.

Sivas Belediyesi İşaret Dili Eğitim Merkezi  işe hızlı başlayarak  Sivas Belediyesi Personeline işitme engellilerle iyi anlaşabilmeleri için  işaret dili  dersleri vermeye başladı. Bunun yanında Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi ile Eğitim Fakültesi başta olmak üzere Cumhuriyet Üniversitesinden işaret dili öğrenmek isteyen öğrencilere  , Eczacılar Odasının üyelerine işaret dili kurslarına başladı.

Değerli arkadaşımız Mustafa , Bu kurslarda konuşma yapmam için beni davet ediyordu uzun süre. “ Öğrencilerime senden bahsettim. hiç böyle  insan tanımamışlar gel de onlara bir konuşma yap” dedi. Bizde fırsatını bulunca  kalkıp uygun zamanda O’nun misafiri olalım dedik.26.Aralık.2012 günü sabah erkenden çıktık Tokat’tan

Sivas’ta olduğumuzu öğrenen ve bizleri sık sık ziyaret ederek  bilgimizden faydalandığını söyleyen Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tarih Bölümü Öğrencisi olan İbrahim Öğretmen de bizim arkamızdan Sivas’a geldi.

Mustafa ile, Sivas’ta fakir ve yardıma muhtaç olan  insanlara yardım amacı ile Sivas Belediyesi bünyesinde Hayat Ağacı Derneği adı altında kurulan dernek ile beraber  Gıda Bankası adı verilen paranın geçmediği  bir marketi ziyaret ettik . Yapılan başvuruları görevliler  inceleyerek fakir ve yardıma muhtaç insanları tespit ediyor  , Sosyal İşler Müdürlüğüne bildiriyor onlarda ne kadar yardım yapılacağını tespit ettikten sonra  Yardıma Muhtaç Vatandaş Gelerek  tespit edilen kadar gıda ve giyim yardımını alarak evine götürüyor.Sivas Belediyesinin Sosyal Yardım İşleri Müdürü Ahmet Eyce, bizi güler yüzle karşıladı daha önce 2009 yılında yapılan  ,Engelliler Şenliğinde tanıştığımız Eyce, bizi unutmadığını söyledi. Engelliler Koordinasyon Merkezinde Sosyolog olarak görev yapan  Gökhan Çoban ‘ da İşitme engelliler ile iletişim kurabilmek için  işaret dili öğrenmiş ve  merkeze gelen engelli ve yardıma muhtaç insanlara güler yüz ile ilgi gösteriyorlar ve  gereken bilgi ve yönlendirmeyi güler yüz ile yapıyorlar.

Gıda Bankasını gezdikten sonra  bizim Sivas’ta olduğumuzu öğrenen Pazarlı kuzenim Fevzi Yalçın, gene Pazarlı Metehan Alaca ile  Sadık geçene yanımıza gelerek Hoş Geldin dediler. Fevzi Sivas Myo da Maliye , Metehan Alaca ise  İnşaat Mühendisliği okuyorlar. Sadık Geçene ise Tokatlı ve  İnşaat Mühendisliği okuyor.  İbrahim Demirel isimli yeğenimiz ise dersi olduğundan gelememişti. Bu 4 Tokatlı genç aynı evde kalıyorlarmış.

Onlara yanımda olan Genç Gelişim, Süper Beyin ve Beyin Gücü  dergilerinden verdim. Kendilerini geliştirmek isteyen bu gençler dergilere çok teşekkür ettiler. Dersleri olduğu için yanımızdan ayrıldılar.

Babası işitme engelli olan Gülsevil karakuş  yanımıza geldi. Kendisi babası ve annesinin  işitme engelli olmasından dolayı  işaret dilini çok iyi bilen insan  Açık Öğretim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı 3. Sınıfta okuyor. Mustafa da Kamu Yönetimi okuyunca  yardımlaşma içinde oluyorlar. Hem işitme engelliler için hem de  ders için bir ataya gelerek  sohbet ediyorlar.

Saat 3. Buçukta Sivas Belediye Konservatuarına geçtik. Mustafa Sivas Belediyesi çalışanlarına işaret dili öğretiyor kurs başlayacak. Ben , İbrahim, Fevzi, Gülsevil de konuk olacağız derse.

Sivas Basını davet edilmiş. Belediye Başkan yardımcısı Mehmet Avcı da   gelmişti. Sosyolog Gökhan Çoban ve Proje koordinatörü Ahmet Dağüstü de  geldiler. Basının kursa ilgisi güzeldi. Mehmet Avcı işitme engellilere değer verdiklerini, işitme engelliler ile personelin iyi anlaşmaları ve işitme engellilerin sorunlarını en kısa zamanda çözmeleri için personelin işaret dili öğrenmesi istedikleri için bu kursu düzenlediklerini anlattı.

Daha sonra basının ayrılmasını müteakip  sosyolog Gökhan Çoban ile Mustafa dersi verdiler. Sivas Belediyesi çalışanları da şevk ve heyecanla işaret dilini öğrenmek için  kursu dikkatle dinlediler. Onlara doğusu gıpta ettim.  Engellileri gerçek manada sevmenin bir ibadet olduğunu o zaman anladım. Personel de gerçek manada engellileri seven insanlardı. Kursun bitiminde  Mustafa, Gökhan ve   Başkan yardımcısı Mehmet Avcı ile  hatıra fotoğrafı çektirdik.

Akşam Cumhuriyet Üniversitesi nin işitme engellilerini seven öğrencileri gelmişti kursa. Final sınavlarının yaklaşması dolayısı ile bazı öğrenciler gelememişti. Kursa başlayan Mustafa  daha sonra bizi takdim etti. Ben de hayatımdan, kitap okuma sevgimden, kişisel gelişimi önemsememden ve dergiler ve kitaplarımın hayatımı , ailemi ve çevremi etkilemesinden bahsettim. Öğrenciler hayatlarında ilk defa güzel konuşan, yazılar yazan , kitaplar çıkaran ve  okumayı aşk derecesine seven bir işitme engelli ile karşılaşmaktan heyecan duyduklarını söylediler. Onlara da gelişimlerine katkı sağlasın diye  Genç Gelişim, Süper Beyin ve Beyin Gücü  dergilerinden ve kalemler armağan ettim.

Öğrencilerin “ Keşke Cumhuriyet Üniversitesine de gelerek konuşma yapsanız” demesi üzerine  davet olursa bunu da yapacağımı söyledim.  Öğrencilerin finalleri olması dolayısı ile kursa 2. dönem başına kadar  ara verildi.  Kurs 3 ay devam edecek ve  Sivas’ta işitme engellileri seven ve anlayan onlara yardım eden  gençlerin sayısı artacak.

Üniversite öğrencileri bana çeşitli sorular yönelttiler . Onlara cevaplarımı  verdim ve bunu yazılı olarak köşe yazısı olarak da paylaşacağımı söyledim. Teşekkür ettiler.

Daha sonra arabamızın hareket saatine kadar  ben, Mustafa, Fevzi , Gülsevil ve  İbrahim Sivas Meydanında  Belediyeye ait daha çok Üniversite öğrencilerinin  gittiği kafede çay içerek sohbet ettik.

Belediye Başkanı Doğan Ürgüp ile tanışarak sohbet etmek istedik ama yoğunluğundan dolayı bu gerçekleşmedi. Daha önce yapılan Engelliler Şenliğine katılmıştık ve etkilenmiştik. Birkaç yıldır yapılmayan bu şenliğin bu yıl da yapılmasını  temenni ettik.

Daha sonra Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer kürkçü dükkanı misali Tokat’a döndük.

 

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..