Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '09

 
Kategori
Edebiyat
 

Sivaslı Aşık Derdiyar

Geçtiğimiz hafta sonu Sivas’a gidince, daha önce Tokat’ta ikamet eden, ama sonra oğlunun görevinden dolayı Sivas’a taşınan şair ağabeyimiz Rifat Kaya ile Sivas Fasıl Heyeti ve Halk Oyunlar Derneğini ziyaret ettik. Orada Aşık Derdiyar namı ile ün salmış olan Murat Tanrıverdi ile tanıştık.

Murat Tanrıverdi bir trafik kazasında sakat kalmış ama hayata küsmemiş. Derdiyar bize kendisini şöyle anlattı:

“1961 yılında Sivas’ta doğdum. Lise mezunu ve evliyim. Bir kızım var. 1976 yılında trafik kazasın geçirerek 15 yaşında sakat kaldım. Engelli olarak hayatımı idame ettirmekteyim. 30 yıllık halk ozanıyım. Çeşitli türküler ve serlerimin sayısı 240 ı geçmektedir ve 17 si notalı olarak söylenmektedir.2007 Sivas Aşıklar Bayramında Leb değmez(Dudak değmez) atışmasında 1. lik. Taşlamalı atışmada da 1. lik aldım. 2008 Karslı aşık Murat Çobanoğlu yarışmasında methiyeli atışma dalında da 1. lik ödülü aldım. Bunun yanında bir çok ödül ve mansiyonlarım bulunmaktadır. Sivas Fasıl Heyeti Aşıklar ve Şairler derneği program sanat danışmanıyım.

Çeşitli festivaller, şenlikler ve bir çok televizyon ve radyo programlarına katıldım. Halen Derneğimiz de faal olarak çalışmalarım devam etmektedir.

Şiirlerimden örnekler vermem gerekirse;

Trafik kazası geçirdiğim yıllarda nişanlı idim. Kayınpederim ben sakat kalınca “ Benim topala verilecek kızım yok” diyerek nişanı kaldırıp attı. Nişanlımın adı Nazlı idi. Benden sonra verdikleri kişi de benim gibi trafik kazası geçirerek iki ayağı birden sakat kalmış. Belden aşağısı felç olmuştu. Bende o zaman şu şiirimi yazmıştım.

NAZLI YAR

Aşkın ile oldum yaralı bülbül.

Dilde zar ciğerim verem Nazlı yar.

Sen bir Leyla isen bende Mecnun’um,

Kıskansın Aslıynan Kerem Nazlı Yar.


Çağırsan gelirim bakmam ardıma.

Gelenece yadı koyma yurduma,

Kul olam hastayım gönül derdine,

Bu dünyada sensin çarem Nazlı Yar.


Derdiyar’ım ağır aksak yürürüm.

Sevdam ile erim erim eririm.

Her nereye baksam seni görürüm.

Sağım solum, yanım yörem Nazlı yar.

2006 yılında İstanbul’a giden eşim kızımızın doğumu rsikli olduğundan tam 6 ay orada kalmıştı. Bebek doğduktan sonra “ Derdiyar bebeğin 40 ı çıksın öyle geleyim” deyince, bana bir gam keder çöktü ve şöyle söyledim.

ÇABUK GEL

Aylar oldu yollarını sevdiğim,

Ah çekerek gözlüyorum çabuk gel.

Günlerim geçmiyor , derdim depreşti,

Yaralarım tuzluyorum çabuk gel.


Gelki leblerinden bade süzeyim.

Gül yanağın buselerle bezeyim.

Hayalin gitmiyor, ben yüz yüzeyim.

Duvarlarda izliyorum çabuk gel.


Derdiyar’ım gamlı kalmasın diye,

Hicranım gönlüme dolmasın diye ,

Perişan Halimi bilmesin diye,

El alemden gizliyorum çabuk gel.

Aşık Derdiyar(Murat Tanrıverdi)


Aşık Derdiyar güzel şiirlerinin yanında kişisel bakımına çok önem veren her daim traşlı kravatlı, takım elbiseli bir insan. Aynı zamanda dost canlısı ve dernekte kaldığımız 1 saatte bizlerle yakından ilgilendi.

Fasıl Heyetinin konukları her zaman vali ve Belediye Başkanı da olmaktaymış. Derneğin en güzel yerinde Aşık Veysel in portresi de almış.

Sivaslı aşık dostlara ve Halk ozanlarına selam olsun.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..