Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
1316
 

Şiveli Mektuplarım

Şiveli Mektuplarım
 

GÜL GOKULU ANAMA,
Anam, yüzünü görmiyeli, kokunu duymıyalı aylar oldu. Aşamla zabaha, zabahla aşama çıkmaya gayrı. Dayanamayom. Beni ellerin olsun diyemi doğurdun. Ah gara bahtım. Uzun uzun yollar sıra sıra dağlar olmasa aramızda, gelmem mi goşa goşa yanına. Yol bilmem iz bilmem, burnumda tütüyosun anam burnumda, bu gurbetlik tak etti canıma.
İyimisin anam? Gardaşlarım Makbuliynen Mustafacuk nasılla? Onları da bi özledim ki sorma. Bubam nasıl iyi mi diyesim gelmiya içimden.Beni başlık parası uğruna atıvedi dağlar ardına. Bubası mıkdar dedi verivedi avare boş gezen oğlanına. Canım çok yanıya, gözlerimde yaş galmadı gayrı. Gayıntam iyi bana iyi davranıya. Emme gayınnam olasıca o Safiyecük varya yetti gayrı canıma. Zabah horozla ötmeden yıkıya odanın gapısını dekmiynen. Galkın zabah oldu deye haykırıya bi kere. Damda sığıla açlıktan gebereya para sayduk diyince zoruma gidiya be ana. Dama iniyom sığlara yalafınan yundu veriyom. Sonra ev işi yemek, çay demle, ev topla çamaşur bulaşuk. İşler bittimi doğru tarlıya gazma kazmaa. Ellerim patlaya, bedenim gayrı dayanmaya ben anam. Nedü benim bu gara yazım?
Görümcem Hikmet gız ecük iyi ötekilere benzemeya. Mürüvet gız bek cadu. Benden cedelleşiya duruya, uymayom emme lafına laf demeyom. Yatanı bile bağ toplatıya, çamaşullarınıda atıveriye önüme yıka deya. Yıkıyveriyom elime yapışmaya emme bek zoruma gideya be ana. Beni gelin değil de çoban almışla sankim.
Kocam olasıca Salücüğünde hiç sesi çıkmaya. Napsın anasının eline bakıya, Eline parasını anası veriya hergün. Evleneli ta 4 ay oldu ,bunun uşağı olmıya diye köye yaymışla beni. Sen bile beni 2 sene sonra doğurmuşun? Üzülmeyom emme olu ta nolucak demi ana?
Neyse datlu anam, evvel selam eder hasretinen ellerinden öperim. Gardeşlerim Mustafıynan makbuliyde öp benim yerime gözümde tütüyosunuz. Bubama selamım yog. Para yüzüne yaktı başımı.
Allaha emanet olun.
Gızın Şerif



Birücük Gızım Şerif,
Ah benim datlu gızım, gara bahtlu gızım. Bağa böle acuklu yazma ah anasının. Böğrümde ki acın dahada artıya. Ah anasının sen sanıyoğnmu benim içim huzurlu. Bu bubana laf mı geçirebüldük, görmediğmi. Gözü kör olasıca para gokusuna yaktı yavrum seni. O paralarıda gayvede gumarınan yiyye zıkkım yiyesice.
Keşke zamanında önüğe durmasıydım da aşaki köydeki Alücüğe gaçıvesiydin. Bek pişmanım gara gızım, cahil ananı affed. Nerden bilim bu gada gara gün görüciğni. Ah gızım sabred, görmezden gel, duymazdan gel. Gayınnam bağ bile nele yapdı, sende bilüsün. Gelinlerin gaderi çekücüz hep. Napalım yavrum. Uşak olayına gelince üzülme sen, ecük taa geçsin. Bizim Nuskacı Fatma garıya yapturuz uşak nusgası olu patır patır peşpeşe. Allah büyük. Sen üzülme sakın emii gızım.
Gardaşların iyile. Mugbule gızda serpildi, geçende isdeme geldile yukarı köyden. Buban olmaz dedi. Oğlan İsdanbulda gapıcıymış. Oğlanın bubası başlığı taksidinen vörüm diyince buban vermedi. Napak ondan alıciymiz parıynan gardaşın Musafacuğu everürüz deyoz emme gısmed, helel süd emmiş birini arıyoz gayrı.
Neyise gızım sen gendüne iyi bag. Gayınnağa bişi deme gızım boşve. Bu dünyanın öteki dünyasıda vaa, eline düşer elbet. Sen gocana, gayıntana iyi davran saygıda gusur edme emi gızım. Bağa bedduz vemesinle sakın, anası yetüştürememiş demesinle.
Ah kızım, gözümün önünde uçuyosun, burnumda tütüyosun gün ola harman ola garagızım. Gavuşuruz bi gün. Bubana diyimde bi gün gelelim o tarafa şarık. Gelelim görelim neresin, nasılsın,napıyosun? Kızımı nellere vermişim.
Yanaglarından öperim hasredinen. İyi habarlarını bekliyom yavrum. Kal sağlıcağınan.

ANAN FADİME



Umarım mektuplarım şiveli yazılarımdan dolayı editör onayından geçebilir:)


Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 118
Toplam yorum
: 497
Toplam mesaj
: 100
Ort. okunma sayısı
: 3206
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster