Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Sivil havacılık üzerine

Sivil havacılık üzerine
 

" Uçak yolcularından fırıncı 37 yaşındaki Mustafa Gündoğdu, “Havalandığımızda her şey normaldi. Trabzon'a ineceğimiz sırada uçak iki kez sarsıldı, panik yaşandı. Uçak ineceği sırada pisti pas geçti. Bizden sonra farklı hava yollarına ait uçaklar inişi gerçekleştirirken, biz inemedik. Tekrar havalanan uçak ikinci inişi de yapamayınca yolculardan fenalaşanlar oldu. Herkes panik içindeydi. Hostesler ‘Aranızda doktor var mı' diye yolculara seslendi'' dedi."

".....Uçuş güvenliği, şirketimizin bir numaralı önceliğidir. Uçuş sırasında yolcuların hayatının tehlikeye atılması kesinlikle söz konusu değildir. Tersine, 2000 yılından bu yana şirketimizde çalışan, 5300 saatlik uçuş tecrübesine sahip kaptan pilotumuz, Trabzon'daki hava koşullarının uçuşun güvenliğini tehdit edecek derecede olumsuz olduğunu tespit ettiği için, iniş yapma riskini almayarak uçağı İzmir'e döndürmeye karar vermiştir. ...."


Yukarıdaki ilk alıntı 29 Kasım Tarihli Milliyet gazetesindeki Sun Express firmasına ait uçağın Trabzon' a in(e)meyip İzmir' e dönmesi ile ilgili haberden yapıldı. Koyu hale getirdiğim yere dikkat edin lütfen. İkinci alıntıda aynı haberden bu kez Sun Express yazılı açıklamasından bir bölüm. Burada da özellikle koyu hale getirdiğim bölüme dikkat edin.

Ve şimdi takıldığım noktalara gelelim.

1) Eğer sn. yolcunun koyu bölümde belirttiğim dediği ile Sun Express firmasının yazılı açıklaması aynı anda doğru ise o havaalanına aynı zaman diliminde inen uçaklar yolcularının hayatlarını tehlikeye mi attılar ? O zaman bu havayolu şirketleri mutlaka açıklanmalı ve bu riske girişin nedenleri belirlenmeli.

2) Eğer sn. yolcunun koyu bölümde belirttiğim dediği doğru, Sun express firmasının açıklaması uçuş güvenliği açısından gerçekleri içermiyor ise bu durumda inen havayolu şirketlerinin kendi ticari itibarlarının zedelendiği iddiasını gündeme getirme hakları yokmu?

3) Eğer sn yolcunun koyu bölümde belirttiğim dediği doğru, Sun Express firmasının açıklaması uçuş güvenliği açısından gerçekleri içermiyor ise bu durumda Sun Express firmasının pilotu ile ilgili soru işaretleri ortaya çıkmaz mı ?

4) Eğer sn. yolcunun koyu bölümde belirttiğim dediği doğru ve yine Sun Express firmasının yazılı açıklaması da uçuş güvenliği açısından doğru ise o zaman Sivil havacılık tarafından da yapılması gerekli açıklamalar yok mu? Yani bir risk söz konusu ise bu riski her havayolu şirketinin ve pilotun farklı algılama hakları var mı? Ayrıca risk varsa ve inmeye teşebbüs eden uçak da varsa kontrol kulesinin görevi inenleri uyarmak değil mi?

5) Eğer sn. yolcunun koyu bölümde belirttiğim dediği yanlış ise yani Sun Expres havayolu dışındaki uçaklarda o zaman diliminde inmemişlerse başta Sun Expres ve pilot sn. Conkman' ın bu kez bu yolcuya dava açma hakları yok mu ?

6) Ve şimdi sayın okurlar o gece aynı zaman diliminde siz o başka havayollarından biri ile indiğinizi ve sabah bu
haberi okuduğunuzu düşünün. Ne hissederdiniz? " Vay canına ben ne usta pilotla mı uçmuşum" derdiniz, yoksa " Vay canına adama bak para için bizi ne tehlikeye attı" mı derdiniz?

Sayın okurlar ben bu satırları yazamadan bir kaza oldu. Bu kaza içinde kafama takılan onlarca soru var ve onları da sizlerle paylaşacağım. Ama umarım bu sorduklarımın bir açıklaması olur.
 
Toplam blog
: 226
: 558
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

15 Nisan 1959 İstanbul doğumluyum. Marmara üniversitesi siyasal bilimler fakültesi mezunuyum. Ancak ..