Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '17

 
Kategori
Sivil Toplum Kuruluşları
 

Sivil Toplum Eğitimleri

Sivil Toplum Eğitimleri
 

Salih Arıkan Bilgisayar kullanıyo


Ben Lise yıllarından itibaren Beyazayla tanıştım Cumhuriyet Lisesi' nde okuyorum. Koşu yarışması olmuştu. Orada bir arkadaşım İstanbu'lda Beyazay Derneği'nin Kur'an kursu var yatılı dedi. Görmeyenler farklı İllerden de olsalar katılabiliyor diye haber verdi. Körler okuluna form gelmiş sevgili hocam Kemal Kul onu bana verdi. Ben formu doldurdum ve İstanbul'a gönderdim. Köye gittim ve yaz tatilimi Radyo dinleyerek dinlenerek geçirmeye başladım. Köye Mektup gelmiş Salih Arıkan Kur'an kursuna gelsin diye. Ben bir seviniyorum of sormayın gitsin Manisa Akhisar’ı görmüşüm birde İzmir'e gitmişim. Başka bir yerde tanımıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam lise birden lise ikiye geçmiştim. Rahmetli annemi aldı bir üzüntü. Benim sevincimi de görüyor. Fakirliğin gözü kör olsun. Ne yapsın fukara bir koyun sattı ve bana yol harçlığı verdi. Hiç unutmam beni aldı bir heyecan. Bir akşam Akhisar'dan akşam otobüse bindim. İstanbul vardım. Garajda bizi bir yerde topladılar. Hiç unutmam beni çok iyi ağırladıklarını. Garajda bir hatıram var. O zaman pek bir şey bildiğimizi var. Yürüyen merdivende arkadaşımı sımsıkı tuttum ve maalesef yere düşürdüm. Neyse Kur'an kursu hatıralarımı başka bir yazıya saklayayım.

Güzeldi ve ilk defa İstanbula Beyazay'ın sayesinde gitmiş oldum. Kendimi rüyada mıyım diye epey çimdiklemişdim. Ne güzel günlerdi. Yoksulluk içimizdeydi Mustafa Kutlu'nun eserinde dediği gibi mutlu hoş günlerdi. Beyazay'da üyelik yöneticilik ve şube başkanlığı yaptım, henüz Genel Merkezde delegelik dışında bir görevim yok zaten görev de istemiyorum.

İzmir’de dernekçiliğe heves eden arkadaşların yetişmesine destek vermek ve yerinde ve zamanında bu işi benden sonraki arkadaşlarıma bırakmak istiyorum. Bırakıncada farklı çalışmalarım olacak. Yine Beyazay Derneğimizin üyesi ve delegesi olarak cami adan kopmak istemiyorum. Ancak Başkanlığın benim kişilik yapıma uymadığını düşünüyorum. Aslında gönlümden geçen bu dönem son olsun bu arada da bu alanda çalışmak isteyen arkadaşlarımızı yetişdirmek istiyorum. Bu alanda çalışmak isteyenlere bazı önerilerim var. Öncelikle Uğur Mumcu'nun güzel bir sözüyle başlayayım. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz. Bol bol okumak gerekiyor. Engellilerle ilgili siteleri sosyal medya gruplarını Haberleri Gazeteleri Dergileri iyi takip etmek gerekiyor. Engellilerle ilgili kitaplar okumalı filmler seyretmelidir. Radyo ve TV Programlarını kaçırmamalıdır. Mail Gruplarına üye olmalı ve tartışılan konularla ilgili fikir sahibi olunmalı, kendi Dernekcilik anlayışına uygun bir ekibi olmalı ve iş bölümü yapmalı. Kişisel kimliğiyle kurumsal kimliğini birbirinden ayırmalıdır. İnsan Psikolojisini bilmeli ve insan ilişkilerine ve iletişime açık olmalı. Empati kavramını içselleştirmelidir. Mekke'de dilenip Medine'de dağıtmak Dernekcilik değil, Engelli’lik meselesine insan hakları temelinde bakmalı ve hak mücadelesi yürütmelidir. Mali kaynakları Projelerden elde etmeye çalışmalıdır. Kamu kaynaklarından beslenen dernekler kamuya karşı hak mücadelesi yürütemez. Burada şöyle bir açıklama getireyim. Merkezi yada yerel yönetim hiç farketmez ben burada bir ilkeyi ortaya koymaya çalışıyorum engelli derneklerinin başında bir engelli olmasında fayda görüyorum. Engelliler her yerde olmalı engelli derneğinin başında da bir engelsiz olursa bir engelli hak mücadelesi yapamaz inandırıcı olmaz. Ancak bizler engelsiz engelli bu işleri birlikte yürütmeliyiz. Engelsizleri aramızdan dışlamak da o kadar yanlış bir tutumdur. Engelliler kendileriyle ilgili konularda söz ve karar sahibi olmalıdır dernek başkanı engelli meclisleri platformlar Kamu kurumları yerel Yöneticiler ilgili Dernekler Siyasiler tüm Kamu ve Sivil Toplum kuruluşlarıyla iş birliği içinde olmalı bilgi ve belge paylaşımları ve görüş alışverişleri içinde olmalı. Siyasetle ilişkileri engellilerle ilgili politika oluşdurmak için olmalı. Siyasette aşırı uçlarada olmamalı. Gazeteler Dergiler Radyo TV gibi basınla iyi ilişkiler içinde olmalı.Lobiciliği iyi bilmeli.İletişim becerileri yüksek olmalı. Türkiyede en büyük sorunlardan biride toplumsal hareketlerin tabandan tavana doğru olmamasıdır. Bu da Sivil Toplumun Mali kaynaklarını bağımsız bir şekilde oluşturmasıyla olabilir.

Yazacaklarım bitmedi yalnız bu alanda çalışmak isteyenler bana ulaşırlarsa kendileriyle bir program dahilinde çalışabiliriz. Üniversitelerden destek alarak Eğitimler düzenleye biliriz. Proje Eğitimleri kişisel gelişim sitresle başaçıkabilme.Nefes teknikleri iletişim mevzuat Eğitimleri gibi farklı konulardan oluşan bir Eğitim düzenlenebilir.

 

Salih ARIKAN;Tel: 0506 514 96 93

Kaynak:  https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/02/sivil-toplum-egitimleri.html

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..