Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '18

     
    Kategori
    Doğal Tedaviler
     

    Sivilce Derdi

    Merhaba Kadınlar!
    Ergenlikte sivilcelerinden çok çekmiş biri olarak yazıyorum. Yüzümü yıkamak benim için bir ölümdü. Yıkama işlemi sırasında, ellerim sivilcelerime her değdiğinde çok üzülüyordum. Sıkma isteğimi bastırmak da ayrı bir işkenceydi. Ders çalışırken, koltukta otururken daha doğrusu uyumadığım her an ellerim sürekli sivilcelerime gidiyordu. Yanak kısmında yoktu benim, sadece alnımda vardı. Zaten orda tüm yüzüme yetecek kadar sivilce vardı.

    Derken bir gün çay ağacı yağı ile tanıştım. Daha doğrusu adını hep duymuştum ama deneme fırsatı elde ettim. Bayram için teyzeme yatılı gitmiştik. Her şeyi unutan ben yüz yıkama köpüğümü yanımda götürmeyi tabii ki unutmuştum. Birkaç gün de orada kalacağız hani. Ben gidip yenisini alayım diye düşünürken teyzem bana bir şişe uzatıp denememi istedi. Kendisi regl dönemlerinde sivilcesi çıktığında bunu sürermiş. Bu dediğim de çay ağacı yağı. Ben bilmediğim şeyi yüzüme uygulamam gibisinden itiraz ederken teyzem bir kulak çöpünü alıp yağa batırdı. Ne yaptı ne etti sivilcelerimin üzerine tek tek sürdü. Çubuğu sürtmedi sivilcelere böyle nokta nokta bastırdı. Tek tek uğraşırken "elime döküp süreyim işte" dedim ama "sivilce olmayan yerlere de dağışıtrsın alnında" dedi. Ben de kurbanlık koyun gibi yattım önüne iyice bi yağladı beni.

    Ancak sonra bi yanma oldu bi kaşındı falan dedim kesin bişey oldu. Biraz daha kızardı alnımdakiler ama teyzem bunun olabileceğini söyledi. Dediği gibi de biraz bekleyince kaşıntı falan hepsi geçti. Ben tabi bi sihir olacak da sivilcelerim de geçecek diye bekliyorum ama öyle bişey yok tabi ki. 3-5 gün kadar kullanılması gerekiyormuş. Neyse biz orada 4 gün kaldık. Küçük olan sivilcelerim geçti ve büyükler de küçüldü. Ben hep kırmızı renkli bi alnım olduğunu zannederdim. Alnımın da ten rengimde olduğunu keşfettim yani.

    Teyzeme sordum işte bu ne ben nereden alabilirim falan. Aktarda satılıyomuş en doğalı. Kozmetiklerde de var ama ben güvenemiyorum, dedi. Ona da bu şişeyi seyreltip bi komşusu vermiş. Yani bu yağın seyreltilip kullanılması gerekiyormuş. Ankara'ya dönünce yani kendi evime, ilk iş bi aktara gidip  bir şişe çay ağacı yağı almak oldu. Sonra internete oturup nasıl seyrelteceğimi araştırdım. Teyzem bunu bilmiyor diye internete bakayım dedim.

    Çay ağacı yağını seyreltin. Seyreltmeden kullanınca yan etkileri oluyormuş bazı kişilerde. Doğru şekilde kullanımda ise benzoil peroksit kadar etkili oluyomuş. Bunu okuyunca bu ne ki falan demiştim. Bu sivilce için verilen kremlerin etken maddesiymiş.

    Bu yağı farklı yağlarla birleştirip saça vücuda falan uygulayanlar olduğunu okudum internette. Makyaj çıkarmak için bile kullanılıyormuş. Çok şaşırmıştım. Henüz onlarla ilgili bişey denemedim ama tecrübe edinirsem sizinle de paylaşırım.
    Hepinize sivilcesiz sağlıklı günler.
     

    https://www.wikihow.com/Dilute-Tea-Tree-Oil 
    https://www.rd.com/health/wellness/tea-tree-oil-uses/
    https://www.pekinasil.com/cay-agaci-yaginin-sivilce-icin-kullanimi/

     
    Toplam blog
    : 1
    : 128
    Kayıt tarihi
    : 25.08.18
     
     

    ODTÜ Fen Bilimleri Öğretmenliği 4. sınıf öğrencisiyim. Ankara'da yaşıyorum. Genellikle sağlık, ba..