Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Siyah lastik çizmeler ve önden tek kilitli okul çantaları

İlkokul'a Adana'da başladım. Namık Kemal ilkokulu ile İstiklal İlkokulu'nu hiç unutamam.

Unutamadığım diğer iki şey de "siyah lastik çizmeler " ile " önden tek kilitli okul  çantaları " dır.

Adana, kışları çok yağmurlu olduğundan bu " siyah renkli " çizmeler,  bizleri yağmur sularından korurdu. Zaten nerde bulacaktık ki renkli çizmeleri. Belki İstanbul'da bile yoktu renkli çizmeler 1950'li yıllarda.

Okul  çantaları da öyleydi. Herkes tek tip olan bu çantaları alıp  kullanırdı. Neyse ki bu çantaların renklileri vardı. Sarı, siyah ve kahverenkli olanları.

Bir de sırt çantaları vardı. Bazı arkadaşlarımızın İstanbul'daki akrabaları tarafından gönderilen bu çantalar çok dikkatimi çeker,  imrenirdim.

Ama bugün bakıyorum ilkokul öğrencileri yüzlerce çeşit, renk renk çizmeler giyiyorlar, model model çantalar kullanıyorlar. Enva-i çeşit markalar... Şimdiki çocuklar bu nimetin farkında bile değiller. Ne demek renkli çizme? Ne demek bot? Ne demek sırt çantaları? Ancak yabancı filmlerde görebilirdik.

Hele bugünkü okul çantalarına bakıyorum da şaşırıyorum. Yüzlerce çeşit ve modelleri  var. Hatta iş öyle bir noktaya gelmiş ki bazı markalar olmazsa çocuklar itiraz ediyorlar. İllaki  o marka olacak diye.

Hatta çek -çekli okul  çantalar bile var. Bizim yıllarda hayal bile edmeyeceğimiz çantalar bunlar.

Medeniyet dediğimiz  tek dişi kalmış canavar,  bu olsa gerek.

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..