Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

canan öztanık temiz

http://blog.milliyet.com.tr/evc

10 Aralık '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Siyah Süt

Günlerdir gazeteler Elif Şafak'la yeni kitabıyla ilgili röportaj yapıyorlar.Doğum sonrası depresyonun ardından kaleme aldığı yeni romanı "SİYAH SÜT"le ilgili.
Kelimelerle oynaşmak diye buna derim ben.Dans etmek, düelloya girmek adeta kendini kelimelerle ispat etmek.Hayattaki tek arkadaşı kitaplar olan bir kadının böylesi güzel bir üsluba sahip olması şaşırtıcı olmasa gerek.
Hamile bir bayan olarak beni doğum sonrası nelerin beklediğini bilmiyorum tabi.Ama hiç kimse ilk 3-4 ayın hoş geçtiğinden bahsetmiyor.Hele elimde ünlü bir yazarın doğum sonrası yaşadığı depresyonu kaleme alan bir kitap olunca "ne yapıyorum ben ya" diyorum.Bende aynı dehşete mi düşeceğim, yazamayacak mıyım, öğretemeyecek miyim?

Bir kadının hayatında çok fazla dönüm noktası var maalesef. Yani hayat bizleri daha fazla rampalardan geçiriyor, fiziksel ve ruhsal olarak. Karşında sana muhtaç ve tamamiyle ona adapte olmanı isteyen bir varlığa nasıl bir kızgınlık içerisinde olabilirsiniz ki? Normalde bu tarz bir kitabın benimle yakından uzaktan alakası olmayacakken, Elif Şafak'ın doğum sonrası depresyonunu yazdığı bir kitabı koşa koşa aldım. Onun da aklında benim gibi ne evlilik ne çocuk varmış. Ama şimdi evli ve çocuklu bir bayan. İnsan garip bir şekilde yandaş arıyor kendine hayatta.
Sanki kendinize benzer birilerini görünce yükünüz hafifliyor. Yalnız değilim diyorsunuz.Hamile olmanzı şart değil.Bunu geçmişte, gelecekte belki de hiç yaşamayacaksınız ama, böylesi bir dönemde hayatın bir parçası. Okuyup hoşça vakit geçirebilirsiniz pek tabi.

 
Toplam blog
: 23
: 551
Kayıt tarihi
: 23.05.07
 
 

Bir çok basın yayın organında yazarlık yapmaktayım. Kitap piyasasina çıkarmış olduğum 4 romanım v..