Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '21

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

SİYAH VE BEYAZ:KADIN VE ERKEK

Ne yaparsak yapalım değiştiremeyeceğimiz ataerkil bir yapıdayız. Bunu bir kadın değilseniz anlayamazsınız? Hadi canım diyeniniz vardır mutlaka! Bu konuyu daha somutlaştırmak gerekirse: Bu biz  daha  doğmadan başlar… Anneniz hamileyken ve henüz cinsiyet belli olmamışken zürriyeti devam ettirecek veliaht beklenirken…”Erkek adamın erkek evladı olur” larla başlar hikaye! Kız olduğunuz öğrenildiğinde buruk bir sevinç yaşar babanız- belki de bu yüzdendir  evli olsam bile kendi soyadımı taşımak istemem- sonra erkek çocuğuna mavi giydirirler.Neden mi? GÖK TANRI’DAN bir parça taşıdığına inanıldığı için GÖK TANRI kadar ,güçlü olsun diye erkek! Daha o zamandan yani düşünün artık! Erkektir güçlü olan, savaşçı olan kadınsa güçsüz korunmaya muhtaç olan sosyal hayatı düzenleyendir.

Mesela erkek  kardeşiniz yatağını yapmadan evden çıkabilir, siz -kadınsanız- çıkamazsınız; evde anneniz yemek hazırlıyorsa hele misafir gelecekse  elinize tabaklar tutuşturuluverir. İsterseniz Türkiye’nin en iyi üniversitelerinden mezun bilmem kaç IQ ‘ da olun, SİZ KADINSINIZ! Bakın size bir olay anlatayım: Henüz yeni öğretmenim biraz para biriktirdim babama gidip araba almak istediğimi söyledim. Gittik aldık arabamı. Babam” Henüz acemisin, hafta sonları ben seni çalıştırırım ,dedi. Kabul ettim, ama ertesi gün anahtarı alıp sabahın altısında kalkıp okula giderken annem gördü.”Nereye?” dedi.”Biraz okulda işim var” dedim.BİLMEZ Mİ KIZINI ??ANLADI TABİ… DEMEM O Kİ , BEN KENDİ ARABAMI  ,KAÇIRDIM!!!

Babama söylediğimde artık bana karışmadı.  Oysa  bir erkek olsaydım ,daha 16 yaşımı doldurmadan araba anahtarı elime verilir; kaza bile yapsam   cesaretim içim sırtım sıvazlanırdı. Biz kız çocuklarımızı “prenses” gibi büyüttükçe, onlar hep beyaz atlı prenslerini bekleyecekler…Kadın güçlüdür, cesaretlidir; arabayı da, evi de, tek taşı da kendi alabilir! Geleneksel kalıpları kırıp, farklı meslekler edinebilir.Biz anneler ve babalar olarak onların hayata daha geniş bir çerçeveden bakmasını sağlayabiliriz.Ne dersiniz?

 
Toplam blog
: 130
: 480
Kayıt tarihi
: 13.08.08
 
 

17 Haziran 1982 Manisa doğumluyum. Türkçe öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Yazmak yaşamak benim ..