Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '11

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Siyasetçinin özel hayatı olur mu?

Siyasetçinin özel hayatı olur mu?
 

siyesetcinin ozel hayati


Bu yaziyi yazip yazmamak konusunda bayagi tereddutte kaldiktan sonra yazma yonunde bir egilim belirdi. Ben de belki bir daha boyle kritik bir konuda bu egilimi yakalayamam dedim firsat bu firsat yaziyorum.  

Son gunlerde Ozel hayatlarin kisilere gore farkli mi olmasi gerektigi veya kime gore ozel hayatin sinirlarinin nerede basladigi nerede bittigi gunumuzun popular konularindan biri oldu.  

Kendi acimdan ilk once kendi ozel hayatimin sinirlarini cizmeye calistim. Benim ozelim ailem, arkadaslarim, akrabalarim ve beni taniyanlarla sinirli kaldigini dokunuldugunda veya acik edildiginde bu kadar kisinin rencide olabilecegi hemen aklimdan geciverdi.
Sonra kendi kendime tamam dedim kimse benim ozel hayatimi didiklemez cunki bundan elde edebilecegi menfaat cok sinirli. Hani derler ya masrafini bile karsilamaz.  

Acaba diyorum bu gun ozel hayatlari didiklenenler boyle bir degerlendirmede bulunmuslar miydi. Yani anlatmak istedigim, mesela bir sinema sanatcisi, bir tiyatro sanatcisi, onemli bir mevkideki burokrat, gazeteci, Siyasetci kisacasi etki alani sadece ailesi, akrabalari ve arkadaslari olmayan topluma mal olmus ulkeye mal olmus kisiler, ozel hayatlarinda yapacaklari yanlislarin etkileyecegi kesimlerin cok oldugu kisiler, kendilerine yaptiklari yanlislarin nelere mal olabileceginin hesabini yaptilar mi acaba.  

Gordugumuz boyle bir hesabin icinde olmadiklari. Eger boyle bir hesap muhasebesi yapmis olsalardi bu gun o bizim ozel hayatimiz kimsayi ilgilendirmez deyip sonra da yaptiklari yanlislarin geregini yapmazlardi.  

Bu topluma mal olmus kisilerin ozel hayatlari taze beyinlere ornek teskil etmekte onlarin yaptiklari yanlislar onlarin ozentisi icinde olan bir cok gencimizi zehirlemektedir.  

Cok unlu bir ses sanatcisi gencleri arkasina takmis surukluyor ve sonra bu benim ozel hayatim kimse karisamaz diyerek uyusturucu kullaniyor. Diyebilir miyiz bu onun ozel hayatidir kimse karisamaz istedigini yapar onun secimidir. Muhakkak ki bazilari tabii diyebiliriz der ama cogunluk hele cocuklari olan aileler bu ise hic de sicak bakmiyacaklardir.  

Bu artik o unlu ses sanatcisinin ozel hayati olmaktan cikmis arkasinda suruklediklerinin de ozel hayati olmustur.  

Ornekler o kadar cogaltilabilir ki bu konuda romanlar yazilir diziler bile cekilir. Benim gelmek istedigim is cok daha onemli bir konu siyasetcinin ozel hayati nerede baslar nerede biter, sonuclari nelerdir? kimleri nasil etkiler.  

Son iki uc gundur dinliyorum, bu siyasetcilerin yaptiklari onlarin ozel hayatidir denerek aklanmaya calisilmakta. Ben ise isin baska bir boyutundan bakmak istiyorum.  

Turkiye cok buyuk bir felaketin esiginden donmustur. Turkiye'nin 3 uncu buyuk partisinin 15 kisilik idare heyetinin 10 kisisi servis edilen ve icerigi ahlak disi video olan kasetler yuzunden istifa etmislerdir.  

Bu parti Turkiyede koalisyon hukumetlerinde bulunmus o hukumetlere bakanlar vermis bir partidir. Belki gelecekte de hukumetlere ortak olacak ve bakanlar verecektir. Iste isin korkunc tarafi burada baslanmakta bu partinin idareci konumunda olan bu kisiler buyuk bir ihtimalle belki de bakan da olacaklardi.  

Dusunebiliyor musunuz milli savunma bakanliginin basinda, Disisleri bakanliginin basinda bu kisilerden birinin olmasini ve bu kasetlerin gizli servis elemanlarinca santaj amacli kullanilmasi durumunda neler olacagini? Turkiye'nin gizli belgelerinin bu uckuruna sahip olamayan, yakalaninca da bu benim ozel hayatim diyen kisilerce santaj karsiliginda dusmana nasil servis edilecegini.  

Yukaridaki en kotu senaryo idi iyisinden bakalim bir icraci bakanligin basinda olan bu kisilerden bu kasetler kasiliginda ne ihaleler koparilacagini, kotu amacli ne kimselerin devlette memur olacagini devletin nasil talan edilecegini.  

Daha da iyimser olalim bu kisiler bir hukumette bakan olamadilar ama Turkiye buyuk millet meclisine vekil olarak girdiler. Duysunebiliyor musunuz bu kisiler Gizli oturumlara katiliyorlar ve devletin gizli bilgilerine o oturumlar sayesinde ulasiyorlar. Ve bu kasetlere sahip olan yabanci servisler tarafindan santaj karsiliginda ulkenin sirlarini o yabanci servislere (senaryo geregi) sunuyorlar.  

Hayir ben dusunmek bile istemiyorum. Zira beni cok korkutuyor. Diyorum ki Allah Turkiye'yi buyuk bir felaketten kurtardi. Ve diyorum ki ulkeyi yonetmeye talip olmus siyasetcinin ozeli tabii ki olur, olur da bu sekilde olmaz. Olsa olsa ogunulecek bir ozele sahip olur ki kimse onu santaj amacli kullanamaz.  

Aile ulkenin en kucuk kurumudur ona bile ihanet edenin ulkeye ihanet etmiyecegine kimse garanti veremez.  

Kimse bu kisilerin arkasinda durmasin. Onlari bize savunmasin. Hepimizin ailesi var yarin bu zihniyetteki kisiler tarafindan taciz edilmiyecegimizin garantisi mi var.  

Bakin size Kurandan veya din alimlerimizden cok agir kacar diye bir sey yazmiyorum yalniz unlu dusunur filozof konficyus`dan bir alinti sunuyorum . Anlayana  

“””Araştırma yapıldığı zaman ancak bilgi artırılabilir; bilgi artırıldığında ancak istek samimi olabilir; istek samimi olduğunda ancak akıl ıslah edilebilir; akıl ıslah edildiğinde ancak özel yaşam iyileştirilebilir; özel yaşam iyileştirildiğinde ancak aile yapısı düzeltilebilir. Aile yapısı düzeltildiğinde ancak devlet düzen içinde yönetilebilir.”””  

Yanlis diyecek birisi mi var orada ?  

 
Toplam blog
: 18
: 1430
Kayıt tarihi
: 15.09.10
 
 

İngiltere'de yaşıyor, mimarlık yapıyorum. ..