Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '09

 
Kategori
Siyaset
 

Siyasette dostluk yok değişen meraklar var...

Siyasette dostluk yok değişen meraklar var...
 

Kan kardeşliğini siyasete kurban vermeyin.


Bu günlerde tüm siyaset programlarının bir numaralı konusu Ermenistanla sınırların açılması ve sonucun Azerbaycanla Türkiye arasında çıkaracağı ağır gerginlik yönünde yorumlar yer almaktadır.

Ben bu gelişmeleri izlerken Türkiye halkının sınırların açılmasına karşı kati ve kesin "yok" tepkisini görünce kanımız, canımız olan Türkiye böyle bir adım atmaz diye düşündüm. Ama "siyasette kardeşlik yok, değişen meraklar var" deyimi galiba gerçek oluyor.

Azerbaycan yatsa rüyasında Türkiyenin sınırları açacağına inanmazdı, fakat ne yazık ki, şu anda böyle bir durum söz konusu. Türkiye sınırları açarsa ne kazanacak bilmiyorum, ama Azerbaycanı kesinlikle kaybedecek.

Anlamadığım şu, Amerikan başkanı Barak Obama sınrıları aç diye tehdit etti mi?

Yok.

Hem Obama Azerbaycan'da geçen sene toprak aşınması ile tesadüfen aşikara çıkan toplu insan mezarlıklarını görmüş mü?

1915 yılı Ermeniler binlerce Azerbaycanlıyı kılıçtan geçirerek, gözlerini oyarak, tecavüz ederek, yakarak öldürüp derin kazdıkları çukurlara atarak toprakla üzerini örtüp tarihi gizlemeye çalıştılar. Ama tarihi belgelerde adı geçen yerlerde -Azerbaycanın Kuba, Şamahı, Neftçala illerinde ermenilerin soykırımına maaruz kalan Azerbaycan halkının bu gün tarihin bize verdiği büyük koz olan o toplu mezarlıkların meydana çıkması gerçekten bizim için masumiyetimizi ıspatlamaya gerekli en önemli delil olduğu halde biz nedense bunu kullanmaya acele etmiyoruz.

Ve neticede Amerikanın her an ermeni soykırımını tanıyacağı büyük yanlışa göz yummuş oluyoruz.

Bu yerde Aziz Nesinin "Türk toplumunun %65-i aptaldır, ben %85-i derdim, ama beni vatan haini adlandırırlar" deyimi aklıma geliyor.

Gerçekten fark koymuyorum, Azerbaycanın bu gün öyle bir delili var ki, elinde yemin ederim ki, bu delil şimdi ermenilerin elinde olsaydı Barak Obamayı ne eder, yapar tam kasd ettiğim o toplu mezarlıklara kadar getirir, kendi gözleri ile görmesini sağlarlardı. Ve eminim ki, önemli bir sonuç elde ederlerdi.

Ama ne yazık ki, bu gün biz Obamanın esiri gibi ağzından çıkan her lafı dikkate almakla meşgulüz, oysa kendi çıkarlarımız için ve haklı olduğumuz halde bunu ne güzel değerlendire bilirdik.

Maalesef ki, Türküm diye gurur duyduğum milletim böyle hayati önem taşıyan konularda çok aheste ve yersiz bir soğukkanlılık göstermekle zamanı kendi aleyhimize döndürüyor.
 
Toplam blog
: 51
: 820
Kayıt tarihi
: 18.02.08
 
 

1978 doğumluyum. Bakü'de doğdum. Ben Kayseri'de yaşayan Azerbaycanlıyım. Kayseri'de yaşıyorum. Be..