Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '16

 
Kategori
Siyaset
 

Siyasette yeri doldurulabilenlerden misiniz?

Siyasette yeri  doldurulabilenlerden misiniz?
 

SİYASETTE YERİ DOLDURULABİLENLERDEN MİSİNİZ?


Siyasette yerine konulamaz, vazgeçilemez yoktur. Herkesin yeri doldurulabilir. Kişi kendisini yerine konulamaz sayıyorsa yanlıştır. Bu zamana kadar yerine konulamaz durumunda olan kimse olmadı. Eğer öyle olsa, birisi gelir oturur ve yerinden kalkmaz. Ben siyasette, devlet yönetiminde yerine konulamazı kabul etmem. Herkesin yaptığı görevi, başka birisi de yapar. Biraz az yapar, biraz çok yapar, biraz başka türlü yapar ama yapar. Dünyada ani ölümler oluyor, Roosevelt aniden öldü yerine Trumann geldi, pekâlâ da yürüttü.
 
Süleyman Demirel
 
Siyasetçilere sorsanız bu soruyu genelde cevap veremezler. Çünkü genelde arkalarından yerlerini doldurabilecek yeni nesiller yetiştirmemişlerdir. Nedense bulundukları siyasi makamları sanki orada ebedi kalacak gibi doldurmaktadırlar. Esasında genç nesilleri siyasette yetiştirseler, ülkemiz büyük yetenekli genç siyasi yetenekler kazanacak. İnanıyorum ki o siyasetçi tarafından yetiştirilen nesiller o siyasetçinin bakan olması için gayret edeceklerdir. Ya da hürmet edeceklerdir ömür boyu. Hani filozofa sormuşlar; - Mutluluğun sırrı nedir diye… Filozofta şöyle cevap vermiş: - Eğer geriye dönüp baktığınızda iyi ki şu, şu, şunları yapmışsın diyebiliyorsan der, işte o zaman mutluluğu yakalamışsındır. Siyasetçi de böyledir. Siyasetten ayrıldığında şu, şu, şu gençleri Allah’ın izniyle ben yetiştirdim, ben vesile oldum dese ne güzel olur. Emin olun siyasetten ayrılmış, hiçbir genç yetiştirmemiş ve hiçbir kimsenin elinden tutmamış o kadar milletvekili tanıyorum ki… Boş boş vekillik yapmışlar. Toplum dahi selam vermiyor. Acınacak haldeler. Attan inip eşeğe dahi binemiyorsunuz, sürünüyorsunuz. İlçenin birinde kadın kolları başkanı ilçe başkanına sormuş; - Siyaset nedir diye… İlçe başkanı da demiş ki; - Siyaset önündekinin ve arkandakinin ayaklarının altına sabun kalıbı atmaktır. Eğer siyasete bu pencereden bakarsanız bir gün o sabun kalıbı sizin ayağınızı da kaydırır. Ama Allah rızası için yeni nesiller yetiştirir, millete faydalı olur, dert dinlerseniz işte o zaman hayırlı bir ömür sonunuz olur ve bol bol dua alırsınız.
 
‘ Yeri doldurulamayacak olanlar hayatlarında başarılı olamazlar ’
 
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..