Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Siyez bulguru

Siyez bulguru
 

Siyez bulguru uzun zamandır denemek istediğim bir bulgur türüydü. Çok lezzetli , doğal , genetiği bozulmamış bir bulgur türü olduğunu biliyordum ama sipariş verene kadar daha fazla detaylı bir bilgiye sahip değildim. Bir de bu türün dünyanın nadir tadları olarak bilinen Presidium listesine giren ilk ve tek Türk ürünü olduğunu biliyordum .

Gelelim diğer detaylı özelliklerine :

Bilinen en eski ve kültüre alınan ilk buğday türü olan siyez ( Triticum monococcum ) Kastamonu bölgesinde yetiştiriliyor.

Siyes bulguru ( B ) kompleks vitaminler bakımından çok zengin, günümüz beslenme anlayışında önemli bri yer tutan diyet lif ( Sindirim mekanizması için olmazsa olmaz yapı) içeriği yüksek ‘’Glisemik index ‘’ değeri ( Besinleri kan şekerini düşürme yüzdesi) çok düşük. Mikrobiyal ve enzimatik rekasiyonlar yok denecek kadar az ve tıka basa yedikten sonra bile sindirim sorunu yaşatmıyor

Zaten uzun zamandır bulgura soframızda daha fazla yer vermeye başladığımız için ürün çok ilgimi çekti internetteki yerel sitelerden birine sipariş verdim. Sitede aynı zamanda bu bulgur ile yapılan değişik tariflere de ulaşmak mümkün.

Sonuç olarak Siyez buğdayını denedim ve ailecek çok beğendşm.Gerçekten eşsiz bir lezzeti ve aroması var. Ben fazla vaktim olmadığı için klasik domates ve biberli bulgur pilavından yaptım. Ama bulgur seçeneklere çok açık bir gıda olduğu için mutlaka en kısa sürede değişik tarifler deneyip paylaşacağım

 


 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..