Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '09

 
Kategori
Anılar
 

Siz adam değilsiniz!

Siz adam değilsiniz!
 

BİR ZAMANLAR BENDE ASKERDİM!


Askerlik mesleği acı tatlı pek çok anı ile doludur. Biz erkek milleti, askerlik anılarımızı anlatmaktan pek hoşlanırız. İki kişi bir araya geldiğimizde ne yapıp edip konuyu askerliğe getiririz. Yirmi sekiz yıl askerlik mesleğini yapmış bir kişi olarak bende, aklıma geldiğinde her seferinde beni güldüren askerlikle ilgili ilginç bir anımı Sizlerle paylaşmadan geçemeyeceğim.

Yıl 1992. İstanbul Hadımköy’de Bölük Assubayı olarak görev yapıyorum.

Bir gün çalışma odamda dosyaların tanzimi ile uğraşırken, Bölük Komutanımız Yüzbaşı M. B. yanıma geldi.

“Necip Başçavuşum, Ahmet Çavuş garajda şoför adayı erlere ders veriyor. Gel beraber yanlarına gidelim bir kontrol edelim bakalım. Şoförler bir şeyler öğrenebilmiş mi?” dedi.

“Emredersiniz Komutanım!” diyerek odadan çıktım. Bölük Komutanı ile birlikte garaja gitmek üzere yola çıktık. Garaja yaklaştığımızda Bizim Ahmet Çavuş’un araçların önünde etrafına topladığı şoför adayı erlerle şakalaştığını gördük. Ahmet Çavuş etrafındaki araç şoförlerine birtakım komiklikler yaparak hararetli hararetli bir şeyler anlatıyor ve hep birlikte kahkahalarla gülüşüyorlardı. O kadar dalmışlardı ki, Bölük komutanı ile birlikte yanlarına kadar geldiğimizin ve onları izlediğimizin farkında bile değillerdi.

Bölük Komutanı Yüzbaşı M.B. bir süre olanları izledikten sonra dayanamayarak:

“Ahmet Çavuşum! Bu ne rezalet! Eğitim yaptıracağın yerde erlerle dalga geçiyorsun. Üstelik yanınıza kadar geldik haberiniz bile yok.” diye bağırdı. Bölük Komutanını öfkeli bir halde birdenbire karşısında gören Ahmet Çavuş çok şaşırmıştı. Şaşkınlık ve korkunun verdiği kısa bir bocalamanın ardından:

“Komutanım, Eğitim yaptırıyordum. Siz gelmeden beş dakika önce kısa bir istirahat molası vermiştik.” diye durumu izah etmeye çalıştı.

Bölük komutanı Yüzbaşı M.B, esas duruşta tedirginlik içinde bekleyen şoför adayı erlerden birisine dönerek araç bakımı ile ilgili birkaç soru sordu. Çok sık karşılaşmadığı Bölük komutanını karşısında gören acemi er korkudan bildiğini de unutmuş olacak ki, kendisine yöneltilen sorulara cevap veremedi. Gördüklerinden hiç hoşlanmayan Bölük Komutanı Yüzbaşı M.B. Ahmet Çavuş’a dönerek:

“Ahmet Çavuşum, bu erler yarın yapacağım kontrolde yine böyle dut yemiş bülbül gibi karşımda dururlarsa seni cezalandıracağım. Al bunları adam gibi bir şeyler öğret.” diye azarlamaya devam etti.

Kısa bir süre sonra Bölük Karargâhı binasına gitmek için oradan ayrıldık. Garajdan 50-60 metre uzaklaşmıştık ki Bölük komutanı Yüzbaşı M.B. unuttuğu birkaç hususu Ahmet Çavuşa hatırlatmak için geri dönmemizi istedi. Garaja geri döndük. Garajda şoför adayı erleri karşısına toplamış azarlayan Ahmet Çavuş geldiğimizi yine fark etmemişti. Elleri belinde kızgınlık içinde karşısındaki şoför adayı erlere:

“Adam sizin yüzünüzden bana bir yığın fırça attı. O kadar şey öğrettiğimiz halde Adamın sorduğu basit bir soruya bile cevap veremediniz. Yazıklar olsun size!” diye çıkışıyordu. Ahmet Çavuş’a zaten kızgın olan Bölük Komutanı Yüzbaşı M.B’ in duydukları bu kez çıldırmasına yetmişti.

Kendisini son anda fark eden Ahmet çavuş’un üzerine öfke içinde yürürken:

“Ahmet Çavuş! Sen Bölük Komutanından bahsederken ne biçim konuşuyorsun. Benim adım adam mı? Ben adam mıyım?” diye bağırıyordu.

İkinci kez ofsaytta yakalanmanın verdiği şaşkınlıkla dağılan Ahmet Çavuş kekeleyerek:

Komutanım siz adam değilsiniz. Ben sizi kastederken şey demek istemiştim.” dedi.

Duydukları ile kızgınlıktan deliye dönmüş Bölük Komutanı Yüzbaşı M.B. :

Yahu! Sen şimdide bana ADAM DEĞİLSİNİZ mi diyorsun? Ey Arkadaşlar! ŞEY demek istemiş Ahmet Çavuşumuz bana. ŞEY ne demek lan! İb.e mi demek? Neyim ben, İb.e miyim?”

Yok, komutanım! Estağfurullah! Siz ib.e değilsiniz”

İşte o an koptuğum andı. Bölük Komutanı ile çavuş arasında geçen konuşma komediye dönüşmüştü. Kahkahalarla gülmemek için dudaklarımı ısırıyordum.

 
Toplam blog
: 27
: 2362
Kayıt tarihi
: 06.10.08
 
 

1960 ANKARA doğumluyum. Evliyim. İki çocuk babasıyım. 1979 yılında Zırhlı Birlikler Assubay sınıf..