Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '12

 
Kategori
Şiir
 

Siz aşk nedir bilmezsiniz

Siz aşk nedir bilmezsiniz
 

"Bir başkadır Milas'ta şiir okumak"..


Açıklama : Mustafa Karataş[1]

Şiiri yorumlayan :Emine ÇETİN[2]

Aşk…

İnsanın varlığı kadar eski bir duygu…

Kelime anlamıyla insanın özgürlüğünü kısıtlayan en eski “sarmaşık”!

En eski dost, ama belki de en kadim özgürlük düşmanı…

Ancak “Dertleri zevk edindim ben de neşe ne arar” şarkı sözünün yazarı insanoğlu, çağlardır bu “dertli zevki” anlamaya çabalamış. Böylece insan güzele kendince âşık olmuş. Aşık olmuş ya, ayrı bir dünyaya göçmüş. Giderken el sallamış arkasından gülenlere ve şöyle seslenmiş: Bakmayın bana öyle. “Siz aşk nedir bilmezsiniz” ki!

 

Siz Aşk Nedir Bilmezsiniz

Söz söylemeyin bana
aşktan yana
sırılsıklam olmuşum
bir çarık pabucumu satmışım pazarda
- siz bilmezsiniz-
ellerim dün yoktu- ya da vardı-
- görmediniz onu siz-
görmediniz balıkların nasıl seviştiğini
ne bileceksiniz aşkı siz
sevmeyi ne bileceksiniz
kelimelerde değildir ki sevmek
siz ölmediniz ki sevgiden
ayrılık nedir bilmezsiniz
-bilemezsiniz onu siz-

 

Daha dün bir.. bugün iki
pantolonu delik bir çocuktunuz sokak ortalarında
çiçeklerin nasıl bir aşkla seviştiğini bile görmediniz
ne bileceksiniz aşkı siz
yağmur yağmur yağmadınız
rüzgar rüzgar esmediniz
kar olup bir aşk gibi yapışmadınız
kristal olmadınız siz
-aşkı ne bilirsiniz-

 

Bakmayın böyle delilendiğime
sevmem dediğime bakmayın siz benim
ben boşaldıkça dolarım aşktan yana
demeyin öyle 'sevmiyorsunuz' diye
öyle hayin bakmayın bana
vurulmuşum rüzgarlardan
aşktan, sevgiden, yağmurdan
buluttan, yokluktan yana.


Siz bilemezsiniz beş kuruşsuzluğun ıstırabını
bilemezsiniz parasız gezmeyi
ve de en çok sevdiğinizi
sevmedim demeyi.

 

N'olur öyle hain bakmayın bana
yüreğim yok ki karşı koyayım
dağlarca yücelemem ben
sevgi.. aşk nedir diyemem
beş kuruşun yaptığını aldırmayın
kader bu.. parasız gelmişiz dünyaya
bu akşam yemeğim de yokmuş
aşkımı inkar etmişim ne çıkar
n'olur hayin demeyin bana
demeyin hayin bana.

 

Siz aşkı bilmezsiniz
yıllarca yağmur yağmur düşünmezsiniz sevmeyi
rüzgar rüzgar esmezsiniz
ıslanmazsınız kaldırımlarda benim gibi
siz.. siz benim gibi sessiz sevemezsiniz
sevemezsiniz...
siz..

T.Ayhan Çıkın

http://www.antoloji.com/siz-ask-nedir-bilmezsiniz-siiri/

Resim : http://blog.milliyet.com.tr/milas-yuksekokulu-nda-ustaya-saygi-profdr-ayhan-cikin-in-siirleriyle/Galeri/?GaleriNo=20937&Page=11

Yaşamla barışın şairi : T. Ayhan ÇIKIN- videohttps://www.facebook.com/photo.php?v=10150798627443856



[1]Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Türkçe Okutmanı

[2]MSKÜ. Milas SK Meslek Yüksekokulu öğrencisi

 

 
Toplam blog
: 174
: 482
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Şair ve bilim insanı (Tarım Ekonomisi). 1 Ocak 1946, Muğla doğumlu. 1968'de asistan olarak girdiğ..