Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '11

 
Kategori
Eğitim
 

Siz bizim kavrayabildiklerimizden misiniz?

Siz bizim kavrayabildiklerimizden misiniz?
 

"Her şey"in ayrı yazıldığını millet olarak kavradık. Kavrayamadığımız o kadar çok "şey" var ki... 

Bütün "şey"ler ayrı yazılır. Bu doğanın kanunu. 

Aman canlarım yanlışlık olmasın sağ taraftakiler doğru yazımlarıdır. 

Birşey : Bir şey 

Bir çok şey : Birçok şey 

Bir kaç şey : Birkaç şey 

Hiç bir şey : Hiçbir şey 

Diyelim ki buraya kadar "da" HER ŞEY tamam. 

Bunlar da önemli detaylar : 

Vaz geçmek : Vazgeçmek 

Baş vurmak : Başvurmak 

Haketmek : Hak etmek 

Ön görmek : Öngörmek 

Karma karışık : Karmakarışık 

Rastgelmek : Rast gelmek 

Vurdum duymaz : Vurdumduymaz 

Şu var en çok karıştırılan ve benim en sinir olduğum. 

Yada. Böyle bir yazım yok. "Ya da"dır onun aslı. 

Şimdi ben böyle dedim diye "ve ya" yazmaya çalışanlar olur. Yapmayın o da "veya"dır. 

Bağlaç olan "-de, -da" ayrı yazılır canlarım. 

İşte karıştırılan iki durum daha... 

Yalnış : Yanlış 

Yanlız : Yalnız 

En çok karıştırılan birkaç örnekle daha devam ediyorum. 

Ropörtaj : Röportaj 

İnsiyatif : İnisiyatif 

Mataryal : Materyal 

Antreman : Antrenman 

Eşortman : Eşofman 

Sevgililer gününde sevgilinize SÜPRİZ yapmayacaksınız. SÜRPRİZ yapacaksınız. 

ISTIRAP gibi doğru bir yazım varken neden IZDIRAP çekesiniz ki? 

KONTÜR değil, KONTÖRünüz bitti. 

Buyrun size Türkçe. Bu yüzden bağırıyorlar "Sahip Çıkın" diye. 

İyi günler, güzel konuşmalar... 

 
Toplam blog
: 46
: 994
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

1994 Kocaeli doğumluyum. Kendimi bildi bileli yazı yazarım, elimde mutlaka bir not defterim, cebi..