Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

sufi-su /Emel Yeşilkayalı

http://blog.milliyet.com.tr/sufi-su

22 Nisan '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Siz de Koruyucu Aile Olun

Siz de Koruyucu Aile Olun
 

Taşım gitti 

Taş yoluna 

Habersizce,  

Beni bırakıp gitti 

Acımasızca, taş yerine koydu 

Beni terk etti. 

Ben de onun,  

Taş olduğuna karar verdim. 

Yukarıdaki satırları yıllar önce, yıpranmış, kargacık burgacık yazılarla dolu bir defter sayfasında okumuştum. Defterin diğer sayfaları da taş'a yazılmış şiirlerle doluydu. Defterin ve şiirlerin sahibi henüz dokuz yaşında olan bir çocuktu. Önce anlaşılamayan, diğerlerini de okudukça anlam kazanan bu şiirler, ne yazık ki kendisini terk eden anneye yazılmıştı. Anne ve diğer değersiz görünen her şey "taş" olarak nitelendirilmişti. Çocuğun hikayesi ile bütünleşen bu şiirler, beni derinden etkilemişti. 

Yıllar boyunca gelişimini, yaralarının sıcak bir aile ortamında sarılıp sarmalanışını izlediğim bu genç artık bir ağabey. Kendisi gibi yaralı olan iki çocuğun daha aileye kavuşmasını sağladı. Onların yuvada pek çok çocuktan birisi olarak büyümelerini istemedi. Onlar şimdi ayrı anne babalardan dünyaya gelen üç kardeş, biyolojik ebeveynleri olmayan kişiler tarafından korunmaktalar. Diğer çocuklar, zaman zaman biyolojik ebeveynleri ile görüşmeye devam ediyorlar. Ne çocuklar ne de koruyucu aile için her şey toz pembe ya da çok kolay değil. Ancak geçmişte yaşananlardan sonra çocukların gösterdikleri değişim ve gelişim her şeyi anlamlı kılıyor. Geleceğe dair pek çok ümitler taşımalarına neden oluyor. 

Siz de bir çocuğun hayatını değiştirmek, onun "taş" değil değerli bir varlık olduğunu hissettirmek istemez misiniz? Öyleyse "Sofranıza bir tabak, içine de bir kucak sevgi koyun." Koruyucu aile olun. 

 
Toplam blog
: 76
: 1567
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Merhaba, ben sufi-su. Sosyal hizmet uzmanıyım. Yıllarca korunmaya muhtaç çocuk çocuklar, koruyucu..