Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '06

 
Kategori
İnternet
 

Siz halâ otomatik ödeme talimatı vermediniz mi?

Siz halâ otomatik ödeme talimatı vermediniz mi?
 

Büyük zaman ve enerji kaybı derim eğer otomatik ödeme talimatınız yoksa. Biz yıllarca direndik. Nedense otomatik ödeme talimatı vermek ürküttü bizi. Aynı kanaldan size ait tüm faturaların ödenmesi size de garip gelmiş ya da geliyor olabilir. Ama inanın internet üzerinden bu işe girmekte takip etmekte büyük kolaylık.

Evde para işleriyle ben ilgileniyorum hep. Eskiden eşim ve ben kazandığımız paraları bir araya getirip ödenecekleri ayırır, hepsini ayrı ayrı kağıtlara sarardık. Ertesi gün ya da vakit bulduğumda, ben artık sırayla o banka senin bu banka benim, şu fatura buraya bu fatura şuraya diyerek tüm günüme yakınını banka veya ödeme noktalarındaki kuyruklarda geçirirdim. Hatta yollarda trafikte geçirirdim, neden derseniz bazı bankalar ya da ödeme noktaları her yerde yokta ondan. Mesela Acıbadem'de Ziraat bankası yoktur. Elektrik, su ödeme noktası da yok. Bazı bankalarda ödeniyor, ama onlarda belirli saatlerde alıyor, o saatler size uymadı mı vay halinize. Hemen günü geçen faturaya faiz binmeye başlıyor.

Ben sonunda bir gün yirmi saniyelik bir fatura ödemesi için üç saate yakın bekledikten sonra isyan ettim. Maaş hesabımı olduğu gibi ne kadar fatura varsa ödenecek, ona yönlendirip otomatik ödeme talimatı verdim. Dünya varmış inanın. Onca harcadığım zamana ve enerjiye acıyorum şimdi. Hem internetin başına oturup neye ne kadar borcumuzun olduğunuda görüyoruz, neyin ne zaman yatırılacağını, yatırılıp yatırılmadığını takip ediyoruz. Eskiden elden yatırdığınız faturalarda sorun çıkabilir diye ekstreleri ve yatırdığımıza dair kağıtları yıllarca saklayıp muhafaza ediyorduk. Şimdi öyle bir derdimiz de yok. Hepsi bankanızın size gönderdiği hesap bildirim cetvelinde var zaten. Daha garantili anlıyacağınız. Tek problem şu olabilir; hesabınızda faturaların miktarında para yoksa ödeme yapılmaz. Siz elden ödemek zorunda kalırsınız o kadar. Onu da size bildirirler zaten.

Bazen bankalarda görüyorum, kira, fatura, kredi kartı borcu gibi işlemleri hala bankalarda ödemeye çalışan kuyruklarda bekleyen insanlar var. Hadi onların bilgisayarı yok anlamıyorlar, mecburlar diyelim. Ama siz bilgisayarı olanlar, interneti çok rahat kullanabilenler bari siz bankalardaki kuyrukların uzamasına neden olmayın. Her türlü işleminizi, güvenilir bir şekilde vakit harcamadan kolaylıkla yapabilirsiniz. Bu yazıyı okuyup cesaretlenip otomatik ödeme talimatı verenler bana dua edeceklerdir. Eski kafalılığı bırakalım, istemesekte beğenmesekte yeni yaşama, teknolojiye uyum sağlamak zorundayız. Direnmenin bir anlamı olmadığını siz de göreceksiniz.

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..