Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Siz hiç derin düşündünüz mü?

Her sabah saat sekiz otobüsüne bir genç adam biner benden bir sonraki duraktan. Bazen benden uzakta ayakta yolculuk eder, bazen önümde, bazen arkamda gider. Bazen de denk gelir yanıma oturur ve oturur oturmaz başlar kendince bir şeyler anlatmaya.

-Derin düşünüyorum abi, derin, diye başlar hep söze.

-Bu insanlar niye dünyaya geliyor? Hadi benim rahatım iyi, Afrika’da kıtlığın içinde niye çocuklar doğup doğup ölüyor abi?

Öyle kısık sesle falan aklından geçenleri söylemek yok, bağıra bağıra konuşur genç adam.

-Çocuğun var mı abi?, diye sorar sonrasında.

-Var, derim her seferinde.

-30 yıl sonra n’olacak abi çocuğun hali?. Hadi senin çocuk yırttı diyelim, torun n’olacak abi?. Açlıktan mı yoksa bir yudum su için savaşırken mi ölecek? Kendimi tutamıyorum, derin düşünüyorum abi…

Sıyırmış adam muamelesi ile itirazsız dinler onu her sabah saat sekiz otobüsü yolcuları.

Bir sabah benim de aklımdan daha önce hiç düşünmediğim bazı “derin düşünceler” geçmeye başladı. Aklıma önce sıyrık yolcu geldi hemen. “Acaba ben ne kadar derine ineceğim” şüphesi oluştu sonra. Ama elimde olmadan beynimi kazıyıp daha derine inmek istiyordu düşünceler.

-Civcivleri hiç düşündün mü?, dedim bir sabah bizim sıyırmış yolcuya.

-Besi çiftliklerindeki civcivlere ne diyorsun?

Hep konuşup soru sormaya, hemen ardından da sorduğu soruya cevap yazmaya alışık olan bizim sıyrık tuhaf tuhaf baktı bana, ama sessiz kaldı. Devam ettim.

-Ben düşündüm. Düşündüm ki, yavrucakların hepsi annesiz doğuyorlar. Üç günlük fani dünyada her gün binlerce civciv anne diyecek birini bulamadan, peşinden koşamadan, avuç içi kadar yerde ölüm için gün sayıyorlar. Sofrana gelip bir piliç yediğinde, “bu fani neler yaşadı bu dünyada” diye sormana gerek yok. Hepsinin hayat hikayesi zaten aynı. Hiç düşündün mü?

Yolcular kafalarını çevirip “yeni derin düşünce sahibi” biri olarak beni süzerlerken, bizim sıyırmış yolcu, gözleri fal taşı gibi açılmış halde ve dehşet içinde bana bakarak:

-Merhaba kardeş, ben Selim. Ya sen?, diyebildi ancak.

Sanki hoş geldin der gibi…

 
Toplam blog
: 41
: 671
Kayıt tarihi
: 11.02.07
 
 

1972 doğumluyum ve bir bankacıyım. Hayatım boyunca en büyük hayalim bir yazar olmaktı. Ama, Türkiye'..