Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Siz hiç görmeden nasıl yaşayabileceğinizi düşündünüz mü?

Siz hiç görmeden nasıl yaşayabileceğinizi düşündünüz mü?
 

Dün çok sevdiğim ve her gün büyük dikkatle izlediğim, dekorasyon konusunda çok bilgi edindiğim 'Evim Şahane 'programını izlerken Mimar Selim Bey'in görme engelli genç bir ailenin mutfağını dekore etme işine tanık oldum. Selim Bey görme engelli gençlerin ihtiyaçlarını daha iyi anlayabilmek ve onlarla empati kurabilmek  için bu dekorasyon işinde 3 gün sure ile gözleri kapalı çalışacağını söyleyince çok etkilendim. Son günlerde Gezi Parı olayları denen yaşamımızı kabusa çeviren olaylar sırasında orantısız güç uygulanması sebebiyle  yüzlerine yakından aldıkları biber gazı ve plastik  mermi  sonucu görme yeteneğini kaybetmiş 12 gencimiz olduğunu da basında okuyunca , bugünkü yazımı görme engellilere ayırmaya karar verdim.

Siz hiç görememek ne demek, adını duyduğunuz tüm nesneleri en son gördüğünüz hali ile hafızanızda anımsamak. sevdiklerinizin yüzünü sadece dokunarak hayal etmek nedir düşünebiliyormusunuz.Göremediğiniz şeyleri dokunarak,koklayarak keşfetmek, göremedğiniz olayları duyarak fark etmek için görme duyunuzun yokluğunu, koklama, dokunma, işitme duyuları ile ikame etmek ne demek biliyormusunuz. Diğer 4 duyunuzu geliştirerek görme eksikliğinizi tamamlamak ne demek biliyormusunuz. Siz hiç iki gözünüzü kara bir bezle kapatıp bir saat durdunuz mu.

Sen bunları nereden biliyorsun, yoksa görme engelli misin diyeceksiniz. Hayır görüyorum ve hergün gören gözlerim için şükrediyorum, Annem biz küçükken geçirdiği bir rahatsızlık sonucu önce kısmen daha sonra da tamamen görme yeteneğini kaybetmiş ve yaşamının son 10 yılını hiç görmeden geçirmişti. Ben görmemenin ne demek olduğunu annemle öğrendim. Onun hastalığının ilk zamanlarında bir gün ona sinirlenmiştik kardeşimle. Babam ikimizin de iki gözünü bağlayıp 15 dakika oturmamızı söyledi. İnanın daha 5. dakikada çılgınlar gibi gözlerimizi açtık ve annemize daha anlayışlı olmaya söz verdik kendimize.

Siz hiç eşyalarınızı bulabilmek için onların yerlerini unutmamak adına hafızanızı geliştirdiniz mi. Yoksa telefon numaralarını ezberlemek için yeni metotlar uydurdunuz mu, Televizyon seyredemiyeceğiniz için tüm dünya haberlerini hep radyodan dinlediniz mi. Siz görenler görmeyenleri anlayamazsınız.

Gezi Olayları sırasında  yüzlerine sıkılan mermilerle gözlerini kaybetmiş 12 genç bundan sonra Maviyi sadece hafızalarındaki hali ile anımsayacaklar. Gökyüzünü bir daha göremeyecekler. Sevdiklerini, olacak çocuklarını ve yaşarlarsa torunlarının yüzlerini göremeyecekler.Bunun ne kadar acı olduğunu düşünebiliyormusunuz. Bir gün annem bana 'Torunum kime benziyor, saçı ne renk, gözü ne renk, bana anlat.'demişti. Bu duyguyu düşünebiliyormusunuz.

Sanıyorum ki bu gençlere biber gazı, plastık mermı sıkanlar da bilmiyorlar. Yoksa bunu yaparlarmıydı.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..