Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Siz kaç numarasınız?

Siz kaç numarasınız?
 

Hangisi sizin numaranız? Bana söylemeseniz de olur sizin bilmeniz yeter. Ben hâlâ arıyorum resim.int


Bana: Ben 10 Numarayım demeyin…

On numara olanımız yokmuş; o yüzden bir ile dokuz arasında bir sayıda karar kılmanız gerekiyor.

Yürekle mi?

Beyinle mi?

Karınla mı düşünüp karar veriyorsunuz?

Sakın her üçüyle de demeyin!

Bu olanaksızmış!

Ayrıca iş başvurularında; bu üç seçeneği birden işaretlemeyin.

İş başvurunuz; kabul görmeyebilir.

Üstüne üstelik kendini bilmeyen, kendini tanımayan kişi damgasını yemeniz ihtimali de var.

Malumunuz; devir işverenlerin devri; onlar: en, en iyi elemanların peşinde…

Akla gelecek; gelmeyecek araştırmalar, testler, metotlar, esoterik, ultra son röntgen vb. kullanarak süper birinci sınıf elemanları bulmak uğruna…

Her bir şeyi denemeden edemiyorlar.

İnsan denilen kapalı kutunun kilidini zorluyorlar.

Kapıları açamasalar dahi…

Açabildikleri deliklerden insan ruhunu dikizliyorlar.

Atlar daha şanslı; dişlerini göstermeleri yeterli.

Son zamanlarda işverenlerin; harıl harıl uyguladığı bir test benim oldukça ilgimi çekti.

Komşu kızının iki gözü iki çeşme bana anlattıklarından sonra; dur hele nasıl bir uygulamaymış neden kızımızı işe almamışlar dedim.

Kızcağızın tarif ettiği test uygulamasından yola çıktım.

Araştırmalarımın sonucunda karşıma: ENNEAGRAM adı altında Yunan kökenli bir arapsaçı çıktı.

Valla ben anladığım kadarını dile getireceğim gerisini de siz çözün.

Ennea= Dokuz

Gram= Nokta veya harf anlamında

Enneagram: Dokuz köşeli veya noktalı sembol, ya da dokuz yıldızlı.

Kişilik cetveli= Kişilik kerrat cetveli= Kişilik karakter analiz tablosu

Havvalar Âdemler yani bizler insan evlatlarını:

Ya karnımız, ya yüreğimiz, ya kafamız yönlendiriyor-muş-

Ya da yok! Ya herrü ya da merrü

Karıngiller ve mensuplarının sayıları: BİR, SEKİZ, DOKUZ

Yürekgiller ve mensuplarının sayıları: İKİ, ÜÇ, DÖRT

Kafagiller ve mensuplarının sayıları: BEŞ, ALTI, YEDİ

Buraya kadar anlaşıldıysa devam ediyorum. Erenler.

Bir numaralı Karıngil:

Mükemmeliyetçi, reformcu, haklı çıkmak hedefi… Hisleri güçlü, dik kafalı ve oldukça fikri sabit.

Sekiz numaralı Karıngil:

Meydan okuyan, lider, hedefi: Güçlü olmak, kendine olan güveni sonsuz…

Dokuz numaralı Karıngil:

Barışçıl, arabulucu. Sakin, sessiz ağırkanlı…

Şimdi sıra Yürekgillere geldi:

İki numaralı Yürekgil:

Yardım seven, verici. Yardım etmek, empati kurmak onun işi lâkin değişken… Güçlü ve istikrarlı değil.

Üç numaralı Yürekgil:

Başarıya odaklanmış, dinamik, tek isteği başarmaktır. Statükocu tutumu işverenin korkulu rüyasıdır.

Dört numaralı Yürekgil:

Romantiktir, farklı olmanın peşindedir, bir saati bir saatine uymaz. Bireycilik onun kanında vardır. Bireysel özerklikten yanadır. (Egoist bir kişinin tam aksine) Hem kendi çıkarlarını hem de başkalarının çıkarlarını gözetir.

Ve son olarak Kafagilleri mercek altına yatırıyoruz:

Beş numaralı Kafagil:

O iyi bir izleyici ve iyi bir düşünür. Objektif bakışlıyla işin sırrını anında çözebilir. Biraz Snop, biraz yukardan bakan, biraz kendini yaptıklarını çok fazla beğenen, bu davranışlarını hasıraltı etmeyi düşünmeyen bir ruh…

Altı numaralı Kafagil:

Korkak ürkek, şüpheci, işini alnının akıyla yapan, dürüst ve eleştirilerinde aşırıya kaçan hakkaniyetli ruh…

Yedi numaralı Kafagil:

Sonuna kadar keyfini çıkaran, zevk almasını bilen(hedonist) Optimist, neşeli, mutlu, yaratımcı, kendine âşık narsis…

Kaynak: Helen Palmer

Günümüz işverenlerinin bu gibi testlerin dışında dikkate aldıkları diğer hususlara gelince: El kol hareketleri yani beden dili, kelime dağarcığının zenginliği, sözcüklerin yerli yerinde kullanılması, ses tonu, ayıltan bayıltan parfüm kokuları, avaz avaz ya da sessiz ve derinden ses tonları işte tüm bunlar işverenin önem verdiği ayrıntılar.

Haydi, kolay gelsin adaylar!

…Ama bir dakika yanlış anlaşılmasın, yukarıda anlatmaya çalıştığım (günlerce araştırdığım) Enneagram’ın dokuz yıldızı da işe yarar elemanlardır.

Öyleyse Ennagram’a ne gerek var diye düşünebiliriz…

Gerek var çünkü: İşyerinin hangi (departmanda) bölümünde kaç numaralı elemanı görevlendirirsem daha çok verim alabilirim düşüncesi…

Kafayla… Yürekle… Karınla…

Her birinin başarılı olduğu alan farklı olduğundan…

Yerleştirme tekniği…

Güzel bir teknik…

Kendini tanımaktan korkmamalı.

Çaycılık için başvurduğunuzda…

Güvenlik görevlisi olarak işe alınmanız sizi şaşırtmasın.

Bu zamanda yönetim koltuğuna oturmanız bile mümkündür.

Yeter ki kendinizi kimliğinizi kocaman hasır şapkanın arkasında gizlemeyin.

Gerisi Allah Kerim.

Alev Meisel

6.Ekim 2010 Çarşamba

İnternetli Köy

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..