Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '13

 
Kategori
Güncel
 

Siz kimsiniz ya?

Siz kimsiniz ya?
 

Başbakanın basın toplantısından bir alıntı:

'Siz kimsiniz ya?' 

 Başörtüsü serbestîsini eleştirenlere tepki gösteren Erdoğan, şöyle devam etti:

'14 asır önce kız çocuklarının diri, diri toprağa gömülmesi nasıl bir cahiliye dönemi alışkanlığı ise 10 yıllar boyunca kız çocuklarını kılık kıyafetten dolayı dışlamak üniversite kapıların da geri çevirmek de öyle bir cahiliye alışkanlığıydı ve bu alışkanlık artık son bulmuştur. Baktım dün bir grup çıkmış bir şeyler söyleyip duruyor. Böyle bir şey olamaz diyor. Ya siz kimsiniz ya. Millet bu işin kararını vermiş, bu iş bitmiş. Artık bu ülkede ulusalcı-mulusalcı diye bir şey yok. Bu ülkede artık millet gerçeği var, bunu göreceksiniz. Bu ülke hepimizin ülkesi bunu göreceksiniz. Bu ülke ne kadar erkeklerin ülkesi ise o kadar da kadınların ülkesidir, bunu göreceksiniz. Bu ülkede başı açık kardeşlerim ile başı örtülü kardeşlerimin özgürlüklerini haklarını birbirinden ayıramayacaksınız, el ele beraber yürüyecekler.

76 milyon kadın erkek çocuk, genç yaşlı Türk Kürt Arap Alevi Sünni hepimiz bu ülkenin sahibiyiz. Hepimiz bu ülkede birinci sınıfız ve hepimiz biriz, beraberiz, birlikte Türkiye'yiz. Hiçbir alanda hiçbir meselede ayrımcılığı kabul etmiyoruz. 76 milyonun Her bir ferdinin devlet karşısında eşit olmasını eşit olmasını her imkândan eşit oranda yararlanmasını savunuyoruz bunu sağlamak için de samimi çaba gösteriyoruz.'

‘Cahil ve zavallı’

‘Türkiye’de artık hiç kimse kız çocuklarının kıyafetlerine bakıp, ‘Sen okuyamazsın’ diyemez. Ben, bunun acısını çekmiş bir babayım. Oğlum, katsayısına takıldı, Boğaziçi’ni kazandığı halde gidemedi ve yurt dışına göndermek zorunda kaldım. Kızlarım da gittiler. Niye? Başörtüsü var diye. Bunlar, başındaki bir örtü ile uğraşacak kadar cahil ve zavallı.” (12.10.2013 tarihli Vatan gazetesi)

...

Bir başbakan böylemi konuşur?

“Yalı, yahulu” sözcüklerle konuşmak hem de toplum önünde...

Çok yanlış, çok yanlış...

Ben bunu kendime yakıştıramam asla...

Ama sayın başbakanımız yakıştırıyor işte!

Herhalde öğretmen olmam beni bu sözler karşısında bu denli üzdü...

Başkalarından bir şeyler işitmiyorum bu konuda...

Ben yine kızı Sümeyye’ye havale ediyorum başbakanımızı...

Bu böyle...

Böyle de...

Bir de konuşmanın içeriğine bakalım:

Siz inanıyor musunuz İslam öncesi Araplarda yaygın halde kız çocuklarını diri, diri toprağa gömme alışkanlığının olabileceğine?

Ben inanmıyorum!

Evlat sevgisi insanlık tarihiyle başlayan bir olgudur!

Normal ve sağlıklı hiçbir ana-baba kız olsun oğlan olsun tarihin hangi devrinde olursa olsun çocuğuna kıyamaz!

Böyle şey olur mu hiç?

Bunun en somut delili de Kuran!

Kuran’da Allah o günkü Arap ana-babalara kız çocuklarınıza diri, diri mezara gömmeyin diye bir seslenişte bulunmuyor.

Bir de şu, o zamanki halk öyle cahil cühela da değildi!

O zamanki Kuran diline bakarsak o dilin ne kadar zengin olduğunu görürüz!

Hiç bu kadar “dil zengini” bir toplum cahiliye dönemi diye karalanabilir mi?

Şurası bir gerçek ki bizim dilimizin bu denli Arapça kelimeyle kaybolup gitmesinin ana sebebi;

Bizim atalarımızın kültürünün, cahil denilen Arapların  kültüründen aşağı olduğunu gösterir!

Ayrıca 40 yıllık eğitimciyim kız çocuklarının kıyafet yüzünden eğitim göremediklerini görmedim.

Demem şu, aşırı örtünme merakı bu ülkede çok az insanda olan bir tamahtır!

Milyonlarca kız çocuğumuz var bunların tamamına yakını eğitimini tamamlamıştır!

Birçok da kız ya da kadın bilim insanımız vardır!

Hem örtünme dini gereği değil bir takım düşüncesiz, kıskanç ve korkak erkeklerin uydurduğu bir vakadır!

Allah Kuranda  “ancak akıl sahipleri öğütten anlar” diyor, bu söz üzerinde iyi düşünmek gerekir.

Aklını kullanmamak Allah’a yapılabilecek en büyük hakarettir aslında!

Aklını kullanan insan için bugün yaşadıklarımız çok garip şeyler gerçekten!

Hele başbakanlık makamı nasip olmuş bir insan için çok yadırganıcı bir durum...

...

Çok yazık!

Bu sözümü duysalar, güzelmiş deseler, köyden köye yaysalar...

Saygı ve sevgilerimle

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..