Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '11

 
Kategori
Edebiyat
 

Size, Haydar Ergülen'den bir 'Zarf' var!...

Size, Haydar Ergülen'den bir 'Zarf' var!...
 

Eskişehir'den eski, bir mektup...


'“Ben şimdi Çarşamba Postanesinde unutulmuş bir memur gibi yazıyorum mektubu hiç gelmeyene, hep mektup bekleyene bazen de bakıyorum içime posta kutusu bomboş yazıyorum atıyorum kendime siz de yazın içinize yazın ki bu yalnızlık değildir, “Ben seni kimseler beklemezken bekledimdi” demektir, aşk gibi, şiir gibi, çocukluk gibi, kimseler beklemezken beklemektir ve güzel bir geçmiş olarak kendinize yaz/ı yazmak demektir." 

Haydar Ergülen, Türk dilini en mükemmel bir şekilde kullanan bir ozan. Ve size gönderdiği 'Zarf'ın içinde, Çağdaş Türk Şiiri' nin en mükemmel örnekleri var!... 

'Zarf', yıllar önce Posta Kutusu dergisinin eki olarak dağıtılmıştı. Şimdi de içeriği daha da zenginleştirilmiş olarak basılmış... Ve iyi tasarımlanmış bir kapak ve özenli bir baskıyla Kırmızı Kedi Yayınevi’nce yeniden yayımlanmış. Anlaşılan, kısa zamanda ikinci baskıya ulaşmış ki, ben Bodrum'da ikinci baskısını bulabildim!... 

Haydar Ergülen yakından tanıyabildiğim kadarıyla hassas bir insan ve doğal bir kişilik... Bunu, son şiir kitabının dizelerinde de görmek mümkün...Ben Panait istrati'nin Varlık'da çıkan o eski 'Arkadaş'' romanındaki dostluğun ve arkadaşlığın sıcak nefesini, yani Mihail'de olduğu gibi, bu şiirlerde de duyumsadım... 

Mektupların şüphesiz en güzeli, aşk mektuplarıdır... Bu şiir kitabını okursanız, bunların en güzelleriyle de karşılaşmış olacaksınız...Türk şiirinin duayenlerinden olan Hilmi Yavuz'daki gibi, eski ve yeni dilin gene en iyi kullanıldığı örnekleri de okuyacaksınız... 

Bence bir an önce bu kitaba kavuşulmalı!...Gerçek şiri sevenlerin okuyacağı ve güzel aşk şiirleri yazmak isteyenlerin de, örnek alacağı çok nitel ve çok güzel duygular var, bu kitapta... 



ZARF
Haydar Ergülen
Kırmızı Kedi Yayınevi
2.baskı, 2010
120 sayfa
10 TL.
 

 

 
Toplam blog
: 11
: 709
Kayıt tarihi
: 07.01.11
 
 

İnsanı, onun emeğini ve doğayı seven bir mizacım var. Sağanak gibi geçip giden ömrü iyi kullanmak, a..