Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Size 'şey'den bahsetmek istiyorum

Size 'şey'den bahsetmek istiyorum
 

Tek başına hiçbir 'şey'dir 'şey'


Size 'şey'den bahsetmek istiyorum.

Bir kelimenin adını unuttuğumuz veya aklımıza gelmediği zaman;
bir joker gibi imdadımıza yetişen, çok amaçlı, 'anlayıver' anlamında olan 'şey'den.

Bize konuşmamızın, yazmamızın akıcılığında yardımcı olur. Duraksamamızı önler.
Kullanmasını, hatta duymasını sevmesek de o an için kurtarıcımız olur.
'Şey' bu yüzden Türkçe'nin en geniş, en zengin kelimesidir.

Adına, biçimine, velhasıl varlığının olup olmadığına, canlı cansız oluşuna bizim karar verdiğimiz, şekilden şekile soktuğumuz yine 'şey'dir.

Kendisinden evvelki kelimelerle anlam kazanır 'şey'...
Yoksa, tek başına hiçbir 'şey'dir 'şey'.
'Şey' bilmediğimiz bir soruda 'ney'in cevabı olabildiği gibi,
hoş değil ama yalan söyleyebilmek için
bazen düşünme payımız da olur.

Az kalsın unutuyordum;
söylemesine sıkıldığımız, utandığımız zamanlarda da 'şey'den yardım isteriz:
-'Şey'im geldi gibi,
-'Şey'ini 'şey'ettiğimin 'şey'i gibi... (Anladınız siz onu.)


Bir tek 'şey' hakkında, daha fazla 'şey' aklıma gelmiyor.

Son olarak, 'şey'in ayrı olarak yazılması gerektiğini belirtmiş olalım.
Çünkü çok sık aynı hataya düşüyor, bitişik yazıyoruz.

 
Toplam blog
: 660
: 862
Kayıt tarihi
: 15.04.08
 
 

Atatürk, cumhuriyet ve Türkçe sevdalısıyım. Hayatımda hiçbir konu veya olay karşısında 'keşke' de..