Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '09

 
Kategori
Blog
 

Sizi kaç kişi devamlı okuyor?

Sizi kaç kişi devamlı okuyor?
 

Milliyet Blog’ta Hadise var.

Daha önce 2. Yılımı dolduğuma dahi istatistiksel bilgileri sizlerle paylaşmıştım. Orada erkek ve kadın okuru olduğumu da belirtmiştim. Arkadasından “Hadise” ile ilgili blog yazmış ve bu blog üç dört gün içersinde şimdiye kadar en fazla okunan ikinci blog olmuş. Bunun üzerine kısa bir araştırma yapmış bu arkadaşımız ve itiraz ediyor. Ben bu kadar az okurum olmasına rağmen bazı arkadaşların benim üstünde fazlaca okura sahip olduğunu ve çok değerli olduğunu söylemekte.

Kendisi dahi olmak üzere birkaç arkadaşa örnekler vererek otuz bin, kırk bin gibi sayılara ulaşan okura ulaştığını dile getirerek bir kaç blog yazmış ve eklemiş. Bu kadar blog okura ulaşan arkadaşların belirli bir edebi değeri yazılar yazdığını benim blogların bu kadar edebi değeri olmadığını dile getirerek örnekler vermiş.

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=154657

İnanır mısınız o arkadaşın son bloğunu okuduğumda dondum kaldım. O kadar çok yanlışı var ki onu anlamakta güçlük çektim. Ve kendisine çok acıdım. O arkadaşım matematikten nasıl geçmiş bir türlü de çözemedim. Onun öğretmeni olsam kendisini sınıfta bırakırdım. Şimdi kalkmış akıllıca bize ders veriyor.

Çözemediğim konuyu açıklıyorum.

Kendisince okur sayısını blog saylarını bölüp blog başına bu kadar okur düşüyor diyor. Bu matematiğe haykırı bir durumdur ve öyle bir şey olamaz. Üniversite de matematik dersi almış ve matematiği seven biri olarak diyeceğim o ki olsa, olsa yaklaşık olarak blog sayısını ortalama ile çarparak tıklanan (bunların okunup okunmadığını söyleyemeyiz, hadi hepsini okunmuş olarak kabul edelim ki) bu sayı toplam okunma sayısıdır. En fazla okunan bloglarını da kontrol etmekte fayda vardır. En fazla okunan bloglarda okur sayısını geçmiş ise Google’dan okunmuş olur ki o sayılarını da düşmemiz gerekir. Bu işlemleri yaptıkları sonra toplam okunma sayısını toplam okur sayısını böldüğünüz de bize ortalama olarak o yazara kaç bloğu okunduğunu gösterir.

Yani okurlar kaç bloğunuzu okumuş. Eğer edebi değer de yazılar yazmış olduğunuzu iddia ediyorsunuz ki o kadar bloğunuz kaç kişi tarafından kaç bloğunuzu okumuştur acaba.

Celal Atik arkadaşımız 342 blog yazmış. Ortalaması 783’tür. Çarpım işlemini yaptığınız zaman toplam 267.786 kere okumuşlar bu arkadaşı. Bu arkadaşın en fazla okunan bloğu 14.000 civarında. Okur sayısı 42.962’miş. Burada bir sorun yok. Toplam okunan sayıyı okur sayısına bölelim. 267.786/42.962=6 çıkar. Yani bu arkadaşımıza okurlar ortalama 342 bloğun yalnızca 6 tanesini okumuşlar. Yani bir başka değişle tüm blogların yüzde 01.75 bloğuna tekabül etmektedir.

Ümit Culduz arkadaşımız 132 (blog) x 702 (Ortalama) = 96.876 kez okunmuş. En fazla okunan bloğunu 7.400 kez civarında. Yani Okur sayısı olan 38.382’sini geçmemiş. Bu arkadaşımıza 96.876 (Kez okunmuş) / 38.382 (yazarın okur sayısı) = ortalama olarak 2,5 bloğuna ulaşmışlar. Bu da yüzde 01,80 sayısına tekabül eder.

Kerem Oğuz arkadaşımış 192 (blog) x 502 (Ortalama) = 76.304 kez okunmuş. En fazla okunan bloğu 4.164 kez okunmuş. Okur sayısı olan 36.741’i geçmemiş. Bu arkadaşımıza 73.304 (Kez okunmuş) / 36.741 (yazarın okur sayısı) = ortalama 2 bloğuna ulaşmışlar. Bu da yüz de yaklaşık olarak 1’e tekabül eder.

Ali Gülcü arkadaşımız 507 (blog) x 584 (Ortalama) = 296.088 kez okunmuş. En fazla okunan blog 6.837 kez okunmuş. Yazarın okur sayısı olan 36.566 sayısını geçmemiş. 296.088 ( Kez okunmuş) / 36.566 (yazarın okur sayısı) = ortalama olarak 8 bloğunu okumuşlar. Yani yüzde 1,5 oranında bloğuna ulaşmış.

Ahmet Üstündağ: 314 (blog) x 1.324 (Ortalama) = 415.736 kez okunmuş. Yazarın okur sayısı 8.223’dür. Yazarın 8.223 sayısını geçen 5 adet bloğu vardır. Yani Google sayesinde bu sayısını geçirmiş. Gün geçe saat 24.00 itibarıyla 167.617, 28.796, 25.781, 11.781, 8.859 sayılarını toplarsak bu 5 bloğu 242.834 kez okunmuş. Farkını alırsak 242.834 (5 bloğun toplam okunma sayısı) – 41.115 (bu 5 bloğu da 8.223 kişinin okuduğunu varsayarsak) = 201.719 kişi Google’dan kez okunmuş. Onların tabiriyle tıklanmış. 415.736 ( okunmuş ya da tıklanmış) – 201.719 (tıklanmış) = 214.017 okur tarafından okunmuş. Yani 8,223 okur 214.017 kez okumuş. Bir başka deyimle 214.017 (kez okunmuş) / 8.223 (okurun okur sayısı) = 26 sayısı çıkar ki yazarın ortalama olarak 314 adet bloğunun 26 bloğunu okurları okumuş olur. Yüzde 08.28’dir.

Toparlarsak

Ahmet Üstündağ’ın her 100 blog’tan 8.28 bloğunu
Ümit Culduz’un her 100 blog’tan 1,8 bloğunu
Celal Çelik’in her 100 blog’tan 1.75 bloğunu
Ali Gülçü’nün her 100 blog’tan 1,5 bloğu
Kerem Oğuz’un her 100’tan 1 bloğu okunmaktadır.

Bence okur sayıların fazlalığı o yazarı devamlı okunduğunu göstermez. Önemli olan o yazarı devamlı okunmasıdır. Şayet o bahsedilen arkadaşlar devamlı okunmuş olsalardı okuma sayıları okur sayılara yakın olurdu. Bir başka deyimle toplam okunma sayıları bu rakamlarda kalmazdı.

Diyeceğim o ki kaç kişi sizi devamlı okuyor. Bana ondan haber verin. Bunu becerebilen arkadaş benim gözümde daha değerlidir.

Benim okur sayılarımın düşüklüğü kendimi tanıtamamaktan kaynaklanıyor. Evet, okuyucularım bisiklete binen kişi olarak kendimi tanıttım. Kategori olarak dağ bisikleti kategorisini seçtim. Dolayısıyla herkesin pek hoşlanmadığı bir kategori seçtiğim için okur sayımın düşük kalmaktadır.

Bir başka hususta. Birisi sizi 1 kere okur veya 2 kere. Ama sizi seven dostunuz olursa blıoglarınızın büyük bir kısmını okur ve devamlı okur. Yani blog@milliyet.com adresine üye olmakta gerekmez. Sizi seven ve yazılarımı beğenen kişilerin olduğunu da düşünürsek sizi devamlı okur. Lüfen bunları da göz önüne alın.

Acaba siz devamlı okunan yazar mısınız?

Ben de bu şekilde değerlendiriyorum. MB yazarlarına duyurulur.

Sürçü lisan ettiysek affola efendim.

Not. Yukarıda ki değerler okur sayılarını asmamak kaydı ile hesaplanmıştır. Kaldı ki Google’la girip okunanları da başka bir şekil de hesaba kattığımız da bu değerler düşer.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..