Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '07

 
Kategori
Aile
 

Sizin abiniz var mı???

Sizin abiniz  var mı???
 

Benim bir tane ağabeyim var.

Gerçekten hem bir tane hem de bitanedir benim ağabeyim.

Kim bilir belki bize ne senin ağabeyinden diyeceksiniz şimdi, haklısınız da ama içimden bugün onu anlatmak geldi onu paylaşmak istedim sizinle.

Benim ağabeyim çok matrak bir insandir hani ve bir abi olarak da çok ilgilidir kardeşlerine.

Hani bizim toplumumuzda özellikle yaş ilerledikçe babayla ağabeyle aranıza mesafe konulur. Büyüktür ne dese yapılır, çok laubali olunmaz (ne kadar anlamsızdır), evin içinde tertipli edepli davranılmalıdır. Hele de baba gene neyse de evde bir abi var ise mutlaka evin kızı olarak kendine çeki düzen vermelisindir. Her anlamda tabi gerek konuşmanız, gerek giyiminiz ve tabi gerekirse de oturup kalkmanız, a dan z ye her şeyinizi kontrol altına almalısınız.

Gerçekten çevreme de bakıyorum herkes abisine karşı saydığım kurallar çerçevesinde davranışlar sergiliyor, hatta bazen kendimden şüpheleniyorum acaba ben ağabeyime karşı bir saygısızlık yapıyor muyum diye. Ama sonra bakıyorum benim ağabeyime, hiçte benim davranışlarım onun garip karşılayacağı gibi değil çünkü benim abim başkalarının abisi gibide değil.

Benim abim bitane demek yetiyor aslında ama size de anlatayım şimdi neden bitane???

Öncelikle biz ağabeyimle iki kardeşten öte iki dost gibiyizdir.Bir abi kardeşsin konuşmaya çekindiği her sırrımızı, her derdimizi paylaşırız biz onunla, istediğimiz gibi şakalaşırız, istediğimiz gibi tartışırız. Canım sıkılıdımı anlar mesela ‘’ne oldu’’ diye ilk soran odur. Ben anneme anlatamadığım bazı şeyleri onunla paylaşırım rahatça.

Abi ya şu çocuk ne tatlı dediğim zaman sadece ‘’garipsin kızım sen ben senin abinim’’ der bakar ve gülümser bana:)

Sonra abi çok efkarlandım bir sigara yakayım dediğim zaman, önce hayır der dövecek gibi sonrada kıyamaz tamam tamam deyip uzatır sigarayı hatta yakar bile centilmence. (Sigara içmeyi veya içilmesini tasvip ettiğimizden değil olayı rahatca açıklamak acısından bu örneği verme gereği duydum)

Sonra bizim alır (diğer kız kardeşimle) karşısına kendi can sıkıntılarını, mutluluklarını, küçük kalp çarpıntılarını her şeyini hem de her şeyini rahatça paylaşır bizimle.

Bazen biz onu dinleriz bazen de o bizi.

Bazen çocuk olur bizimle bizi luna parka bile götürür.

Bazen çok ağırdır hani…

Bazen hiç aklımızda yokken bizi gezmeye çıkarır ‘’hadi kızlar bu geceyi iki güzel kızla geçireyim’’ diye alıp bizi güzel mekanlara götürür birer kahve ısmarlar.

Bazen çok gıcık da olabilir, ha bire bir şeylerle dalga geçer mesela.

Kimi zaman çok duygusal olabilir, abi olduğunu unutup dolu verir gözleri (ama çok istisna hani).

Bazen bitmek bilmeyen istekleri ile isyan ettirir bizi, önce ‘’ben en çok ne severim’’ diye sorar, biz iki sazan kahve deyince başlar meşhur şarkısını bed sesiyle söylemeye.

‘’Kahve kahve biri kahve mi dedi

Kahve kahve biri kahve mi dedi :)’’ Sonra ‘’ee biriniz kahve yapsa da içsek’’…

Ya bakmayın tek kahve ile kalmaz tabi onun istekleri, arka arkaya sıralamaya başlar sonra ‘’onu getir, bunu da getir, abicim şunu neden unuttunuz bir koşu alıver bakıym…..’’ bu böyle uzar gider.

En çokta bu huyuna deli oluruz biz yoksa o bizim her şeyimiz.

Hatta kız kardeşim birde şu lafına çok sinirlenir ‘’ ilerde evlenince benim hanımın yeri sizden farkı olacaktır, alıştırın kendinizi, şimdi kıymetimi bilin sonra çok ararsınız’’ : )

Ben değil ama bizim ufaklık bu lafına da çok kızar, dayanamaz paylaşamaz abisini kimselerle.Hayır daha gelin hanıma sıra gelmeden önce bizi bile bırakmaz baş başa iki dakika aman laf kaçırmasın, abisi onsuz ablasıyla hatta kimseyle nasıl nefes alabilir ki olacak iş mi bizimkide.

Aslında kız kardeşim haklıda diyorum yani.

Bütün günün yorgunluğuna, iş stresine kendi koşuşturmasına rağmen her zaman ilk sırasında biz varız hayatının, gittiği altı ay askerlik boyunca bile ne kadar çok fark etmiştik yokluğunu, her gece ağlama seansları düzenlerdik kız kardeşimle.

Abim bizim için baba oluyor, kardeş oluyor, en iyi kanki, en yakın sırdaş, en samimi dostumuz oluveriyor.Biz onun en ufak isteklerine bile söylenirken o bizim için kendi zevklerini bir kenara bırakıp isteklerimizi yerine getirmek için hep zaman ve fırsat yaratıyor.

Arkadaşlarıyla planı var ama bizim basit olan bir derdimiz, bir isteğimiz var dedik, hemen her şey iptal çünkü ailesi her şeyden önemlidir onun için.

Çünkü biliyoruz ki oda bizi çok seviyor.

Aslında biz onu çok seviyoruz galiba ya da o gerçekten bitane.

Dedim ya o benim hem bir tane hem de bitanecik, doğunun ve balkanların en yakışıklı abisi.(o bu lafa çok güler de)

Allah seni başımızdan eksik etmesin neşe, gurur ve mutluluk sebebimiz.

Seni çok seviyorum doğunun ve balkanların en yakışıklı abisi …

 
Toplam blog
: 205
: 4593
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

86nın bir kış günü doğmuşum, belki de ondadır kışı çok sevişim .Hayatın gerçeklerini görüp nefret..