Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '14

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sizin hatıra defteriniz var mı? "Maniler"

Sizin hatıra defteriniz var mı? "Maniler"
 

"Sabah yemek yiyemiyorum çünkü seni düşünüyorum.

Öğle yemek yiyemiyorum çünkü seni düşünüyorum.

Akşam yemek yiyemiyorum çünkü seni düşünüyorum.

Gece yemek yiyemiyorum çünkü karnım aç." :))))

Ayyyyy güldürdün ya arkadaşım beni inşallah hayatta sana gülüyordur. Hatıra defterimden. Modern zamanlarda anılara ihtiyaç vardır. Benim dönemimde hemen hemen herkesin anı defteri vardı. İyi ki varmışız. Ahaa bir tane daha “Sepet sepet yumurta sakın beni unutma, unutursan küserim mektubumu keserim.”demiş güzel arkadaşım. Offf tam 20 yıl önce 94’te. Garip gelmemiştir umarım. Özellikle 90’larda moda gibi bir şeydi. Hatta peçete koleksiyonum vardı. Anahtarlık koleksiyonum. Şıngır mıngır. Gazoz kapaklarını biriktirirdim. Çantama geçirirdim. Marka mı? Dayımın yeşil asker sırt çantası. Daha neler neler görüp dokunduğum gerçekliğini bildiğim anılar. Geçmiş geçmiştir ama bizi bize anımsatır. O yüzden sağlamdır hatıra defterleri. Çökmez, silinmez, sayfası sınırlıdır. Maniler vardı. Anonim Halk şiirinin en küçük ve en sevilen nazım biçimidir. Ezbere bilinirdi. Konularına göre çeşitli maniler vardır. Niyet, Atışma, Tarlada ve işte çalışırken gelip geçenlere söylenen maniler, Bekçi ve davulcu manileri, Satıcıların söyledikleri maniler,  Semai kahvelerinde söylenen cinaslı maniler, Âşık hikâyecilerin söyledikleri maniler, Mektup manileri, Düğünlerde söylenen maniler, konuşma üslubundaki maniler. Fakat hatıra defterlerinde daha esprili maniler yazardık. Özellikle bir nesil iyi bilir hatıra defterini. İllaki, ya yazmıştır ya da yazdırmıştır duyguları kız, erkek fark etmeden. Renkli, sevimli, süslü sayfalar. Yazardı okuldayken birbirlerine sınıf arkadaşlarım, hocalarım hatırlansın diye anıları. Saf, samimi, iç güdüsel düşünceler, sevginin dile getiriliş şekli. Okul yıllıklarının atası. Hatta isimlerin baş harfinden şiirler çok yaygındı. Akrostiş şiirler deniliyormuş. Manidar, esprili, güzel sözlü anonim düşünceler. Şiirler. Şiir demişken yazılarımın olduğu bir şiir defterim daha vardı. Kırmızı kaplı kayıp. Bellimi olur belki bulunur. Sesleniyorum. Bulan olursa beni bulsun. Sayfalarında adım var. Yine okurken hem güldüren hem de düşündüren maniler, defterimden;

“Aşk bir sudur, iç iç kudur.”

“Aşk bir edebiyat caddesi, seni seviyorum mahallesi, sonumuz nikah dairesi.”

“Mavi boncuk bulunca, gül yaprağı solunca, sakın beni unutma başka arkadaş bulunca.”

“Unutmak ölmek kadar acıysa, hatırlamak yaşamak kadar güzeldir.”

“Nar tanesi, nur tanesi, şahin ailesinin bir tanesi.”

“Ağaçlar kalem olsa, yapraklar kağıt olsa, yazılmaz arkadaşıma sevgim, Deniz mürekkep olsa.”

“Hayat bir gemi, bizler onun yelkeni, dikkat et Deniz’ciğim kaptırma dümeni.”

“Denizler kadar derin, rüzgarlar kadar serin, senin en güzel yanın, bana bakmayan gözlerin.”

“Bir gün siyahlar içinde bir talebe, beyazlar içinde bir gelin, torunlar içinde bir nine olursan, sakın beni unutma.”

“Seni ağaca yazdım, oduncu aldı gitti. Seni kuma yazdım, kumcu aldı gitti. Seni kalbime yazdım, orada kaldı.”

“Yaza yaza yaz geldi derelere kaz geldi daha çok yazacaksan kalemime zam geldi.”

Ne kadar açık sözlü bazen sivri dilli, sevgi dolu dizeler.;) Güzel dilekler. Teşekkür ederim sıra arkadaşlarıma. Unutmak ne mümkün en sahici yıllar. Bu arada sayfaları tek tek çevirirken duygularım ardı ardına hızlıca değişiyor. Kah gülüyor, kah hüzünleniyorum. Özledim. Mutlu hissettim. Şükrettim. Şanslı hissettim. Zamanda yolculuk yapmanın yollarından biri. Geçmişteki çocuk yüreklerin güzel niyetlerini okudukça umudun ışıl ışıl parladığını görüyorum. Derken bir sayfa daha çevirdim. Nasıl yani! Öylece bakakaldım. Şaşırdım. Gözyaşlarımı tutamadım. Çok severdim Sabri öğretmenimi. Yaşı vardı epey ama yaşımıza inerdi. Allah rahmet eylesin. Nur içinde yatsın. Tamda hayatımla, mesleğimle ilgili seçimlerimi sorgularken kendimi. Başımdan aşağı soğuk sular döktü sanki. Sarsarak kendime getirdi beni öğretmenimin yıllar önceki sözleri.; “ Sevgili Kızım, Hayatta mutlu olabilmen için her şeyden önce çalışman ve okuman gerekir. Resim çalışmalarını ihmal etme, iyi bir resim öğretmeni olmanı tavsiye ederim. Her şeyden önce size hayat boyu mutluluklar diler daima başarılı olmanızı dilerim.” 5.6.1995 Resim Öğretmenin Sabri Gönül… Nedir şimdi bu. İnanın hiç hatırlamıyorum. Geçmişte okuduysam da farkındalığımı sanmıyorum. Çocuktum. Tesadüf mü? Kehanet gibi. Meğer el vermiş bana. Öngörmüş geleceği. Çok teşekkür ederim.

"Düşüncelerine dikkat et; sözlerin olur,
sözlerine dikkat et; kararın olur,
kararlarına dikkat et; alışkanlıkların olur,
alışkanlıklarına dikkat et; karakterin olur,
karakterine dikkat et; kaderin olur.”

Mahatma  Gandhi

 

Deniz Şahin

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 93
: 565
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Sanatla ilgileniyorum. Işık olan yerde zaten beyaz vardır. Karanlıkta kalanlar siyahtır. Renkler ..