Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Psikolog Barçın Canbolat

http://blog.milliyet.com.tr/bundansonra

23 Eylül '09

 
Kategori
Futurizm
 

Sizin kişisel markalarınız neler?

Sizin kişisel markalarınız neler?
 

Markalaşmak ve marka yönetimi artık ürün ve hizmetlerin yanı sıra, kişiler içinde geçerli. Bulunmadığımız ortamlarda bizi nitelemek için kullanılan olumlu, olumsuz belirgin özelliklerimiz bizim markalarımız oluyor. Örneğin fiziksel özelliklerimiz, giyimimiz, davranışlarımız, bildiklerimiz, bilmediklerimiz, eğitim durumumuz, alışkanlıklarımız, eşimiz, işimiz, arkadaşlarımız.

Markalarımızın bazılarını miras yoluyla(genetik ya da aileden gelme), bazılarını çalışarak emekle, bazılarını da marka olmuş diğer ürün ya da insanlarla birlikte olarak ediniyoruz.

Marka/larımızı ya kendimiz oluşturuyoruz ya da çevremiz oluşturuyor. Marka/larımızı bilinçli ya da bilinçsiz, iyi ya da kötü olarak yönetiyoruz. Markalar bazen küçük gruplar içinde, bazen ise ulusal ve global alanda tanınıyor.

“Fedakar anne” , “çapkın erkek” , “kafa adam”, “kaprisli sanatçı” , “fırlama çocuk”, “deli dolu kız”, ”çakır güllü”, “ikoncan”, “iş adamı X Bey’in eşi”, “ünlü sanatçının kızı/oğlu” , “X holding’in veliahtı”, , “X firmasının İK yöneticisi”, “yaratıcı genç”, “Bir numara kardiolog” , “ODTÜ’lü”, “X derneğinin başkan yardımcısı”, “X partisinin genel başkanı” “tonton müdür”, “ödüllü ahçı”, “bir numaralı virtiyöz”den tutunda ”X programını yazan genç”, “X şirketinin CEO’su olan Türk”, “üniversiteli anneanne” gibi pek çok kişisel marka var. Bu arada ismini marka yapan kişilerde var. Mesela Madonna, Michael Jackson…

Markamızı ne şekilde kazanırsak kazanalım onu sürdürmek ve yönetmek için çaba harcamamız gerekiyor. ODTÜ ye girince onu bitirebilmek gerekiyor. Babamız bizi aile şirketimize genel müdür yapsa da şirketi batırmamak gerekiyor. Güzel/yakışıklı olarak doğsak fiziksel özelliklerimizi yaş dönemimizin gereklilikleri doğrultusunda bakımla devam ettirebilmek gerekiyor. Zirvede bir sanatçıysanız yeni eserlerle zirveyi korumak gerekiyor. Bir partinin önemli bir üyesiyseniz yeniden listelere girmek seçilebilmek gerekiyor.

Aynı anda pek çok markaya sahip olanlarda var. Yaratıcı öğretmen, çılgın kadın , kafa anne. gb

Bundan Sonra BS kişiler bilinçli ve planlı bir şekilde marka olmaya çalışacak. Küçük bir grup markası olmak yetmeyecek markanın global olması gerekecek. Tanınmış ve global bir marka olabilmemiz için marka yaratıcıları, marka yöneticileri, online kimlik yönetim programları bizlere yardımcı olacak. Ve tabi Google, Facebook, bloglar ve diğer sosyal network sistemleri olmazsa olmazlarımız olacak. Ayrıca yakın gelecekte genetiği dizaynırlar tarafından tasarlanan markalı bebekler yaşamımıza girdikçe, gelecek planlamacılar arttıkça, global rekabet noktasında kişisel markalarımızı korumak ve iyi fiyata satmak için patent almamız bile gerekebilecek :)

Bir sonraki yazımda globalleşen iç dünyalarımız üzerinde düşünmeye çalışacağım…

 
Toplam blog
: 17
: 3868
Kayıt tarihi
: 15.09.09
 
 

Psikolog Barçın Canbolat Doğum Tarihi: 1961 Eğitimi : Orta Doğu Teknik Üniversitesi Psikoloji '83. Ç..