Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '08

 
Kategori
Bayramlar
 

Sizlere bayram şekeri hazırladım

Sizlere bayram şekeri hazırladım
 

BAYRAM ŞEKERİ


BAYRAMLAR ....

Dünya ekonomisi krizde, bayram sonrası borsada neler olacak? Piyasa nasıl etkilenecek? Ah Amerika ah! Yaktın dünyayı gene. Bir yandan ekonomik sorunlar diger yandan küresel ısınma ve sonucu iklimde değişmeler ..

Çocukken bayramlarda telaş olurdu ama bu tür sorunlardan bi haberdik. Belki de sorunların boyutları bu kadar büyük değildi.

Yeni ayakkabı belki alınırdı ama elbise alınmazdı. Annem terzi idi rahmetlik. Başkalarının elbiselerini bayrama yetiştireceğim diye bizim elbiseleri son güne bırakırdı. Bazan bayramın birinci günü elbisemiz hazır olmazdı ya da son işlemlerle ikinci güne yetişirdi. Kendisi ise bir önceki bayramda diktiği elbise ile yetinirdi.

Yakınımızda cami vardı ama nedense babam ve kardeşleri HACIBAYRAM CAMİSİNE giderlerdi. Bir keresinde garibimin gezmelik ayakkabısı çalınmıştı namaza gelen dini bütün bir vatandaşca. Nereden buldu bilmiyorum terliklerle dönmüştü.

Bayram kutlamaya giderdik Büyüklere sunulan şekerleme yerine daha basit şekerler verirdi. Bir komşumuz küçük bir sefer tasında lokum uzatınca hepsini verecek diye elime almıştım ama bir tane almam şeklinde uyarı ile kendime gelmiştim.

Her bayramda ilk gün sabah annem domatesli kıyma kavururdu. Onu gören amcam "BÖYLE ET YERSENİZ PARA TUTAMAZSINIZ SİZ ." diye çıkışırdı. Çok sık et yemeyen bizler için onun ne büyük zevk olduğunu bilmeden burnumuzdan getirirdi bayramı.

Bir kamyonetimiz vardı. Babam, kardeşleri ve onların aileri ile topluca ziyarete giderdik. O akrabalarımız komşularının "Bakın sizinkiler yine geldi kamyonetle" dedikleri için kibarca ! uyarıldık bir daha topluca ve kamyonetle gitmemek konusunda .

Daha neler neler ...

Uzun yıllardır yurt dısında insanların bu tür eleştirilerine ve uyarılarına maruz kalmadan biraz burukça da olsa geçiriyorum bayramları. Burada bazı gruplar toplanıp bayramlaşıyorlarmış ama katılamıyorum işim nedneiyle zaten bir çoğunu tanımıyorum bile.

Nerde eski bayramlar diyemiyorum ben de iyi anısı olan o kadar az gün var ki.

Ama bugün bayram hediyem geldi. Bir blogcu arkadaş bir yazısında KÖY ENSTİTÜLERİ ile ilgili bir kitap hakkında yazmıştı. Olanağım olsa da edinip okuyabilsem diye yorum yazmıştım. Ince düşünceli arkadaşım o kitabı bana yollayabileceğini söyledi, ve yolladı da. Tam bugün elime geçti . Bu vesile ile ona tekrar teşekkür etmek istedim .

Daha bitmedi güzellikler. Bir öğrencimin babası balıkçı. Bir dolu mürekkep balığı getirdi. Daha yeni yakalamış. Kayınvalidem onları tamizleyip lezzetli bir yiyeceğe dönüştürdü. Akşam yemeğimiz de hazırdı. Bayramın ilk günü bir kaç değerli arkadaştan aldığım mesajların mutluluğu ile bitti . Burada birazdan gün döner ....

Sizler için şeker hazırladım. HADİ ÇEKİNMEYİN, BUYRUN ELİNİZİ MONİTÖRE UZATIN ..

İYİ BAYRAMLAR VE HUZURLU SAĞLIKLIGÜNLER DİLİYORUM HEPİNİZE


 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..