Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Edebiyat
 

Sizleri bir Şairle tanıştırmak istiyorum : Dilaver Cebeci

Sizleri bir Şairle tanıştırmak istiyorum : Dilaver Cebeci
 

Kurşun benizli bulutlar gelir ufuklardan 

Sıkar üstümüze gömleklerini 

Çılgın bir sağnak vurur bahçemin güllerini 

Arsız böcekler iri yapraklara sığınır 

Ben sana… 

Uyanır denizlerin bahâdır askerleri 

Göklerse davranır kılıçlarına 

Ateşler düşer dervişimin avuçlarına,  

Sefineler kaçışır limanlara sığınır 

Ben bana ( 1 ) 

Yukarıya aldığım özgün ve lirik dizeleriğn sahibidir şair Dilaver Cebicei' ye attir. Bu gün bu köşede sizleri bir şairle tanıştırmak istiyorum. Tatlı uykusundan uyandıracağım şair ve yazar Dilaver Cebeci’dir. Cebeci, 15 Temmuz 1943 yılında Gümüşhane’ye bağlı Kelkit ilçesinin Dayısı köyünde doğdu. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun olan Cebeci, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde İktisat Tarihi yüksek lisansı ve sosyoloji doktorası yaptı. Cebeci, öğretim üyesi olarak görev yaptığı Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden emekli oldu. 

İlk şiiri 1965 yılında Defne dergisinde çıkan Cebeci'nin şiir, hikâye ve mizah yazıları, Devlet, Töre, Bozkurt, Hisar, Türk Edebiyatı, Türk Yurdu, Güney Su, Ortadoğu, Her gün, Yeni Düşünce, Ayrıntılı Haber, Türkiye dergi ve gazetelerinde yayınlandı. Şiir ve diğer sanat, kültür içerikli yazılarıyla birçok seçkilerde yer aldı. Mizah konulu yazılarını Seyah -ı Fakir Evliya Çelebi “ adıyla yazdı. Son yıllarda bestelenen TÜRKİYEM şiiriyle tanındı. Şair ve yazar Dilaver Cebeci 29 Mayıs 2008 günü İstanbul’da aramızdan ayrıldı. Akıcı, duru, sade ve yaşayan bir Türkçeyle eserlerini oluşturdu.Vefatının 3.yılında sevgili Dilaver Cebeci'yi saygıyla ve rahmetle anıyorum. 

Eserlerinden bazıları : Cebeci'nin "Hun Aşkı" ( 1972 ), Mavi Türkü ( Mensur şiir, 1983), "Şafağa Çekilenler" ( 1984 ), Tanzimat ve Türk Ailesi İnceleme, araştırma ( 1993), Türk’e Dair (2001 ), Divan Şiirinde Kadın ) 2001 ), 17.Yüz yıl Osmanlı Toplumu ( 2005 ), Devranname ( 1984 ), Seyranname ( Seyah-ı Fakir Evliya Çelebi İmzasıyla ( 1997 ), "Ve Sığınırım içime" (1992 ) adlı şiir kitapları, kendi sesiyle şiirlerini okuduğu "Kandahar Dağlarında Sabah Namazı" adlı bir kaseti ile çeşitli çocuk kitapları da yayımlanmıştır. Şarimiz yaşayan Türkçe'den yanadır. 

OLUMSUZ KOŞMA 

Yüreğime kördüğümler atıldı,  

Çözemedim çözülmüyor Sultanım. 

Yıllar yılı kaderimin hükmünü 

Bozamadım bozulmuyor Sultanım. 

*** 

Yollarıma tuzak konmuş bir kere,  

Güvenim yok haftalara, günlere 

Zamanın tesbihi saçıldı yere 

Dizemedim dizilmiyor Sultanım. 

*** 

Bu bendeki çölün suya çağrısı 

Fecir vakti yıldızlardın ağrısı 

Bu diyarlar güzel alma doğrusu 

Gezemedim, gezilmiyor Sultanım. 

*** 

Sana dert dökmeye yetmiyor bir gün 

Kâğıt bile mısralardan tedirgin 

Vakit gece, kalem hasta göz yorgun 

Yazamadım, yazılmıyor Sultanım. 

Dilaver CEBECİ 

1- Türkiye Edebiyatçılar ve Kütür Adamları Ansiklopedisi 

İhsan Işık. Elvan yayınları- Ankara 2006.s. 808. 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..