Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '08

 
Kategori
İzmir
 

Skandal!

Skandal!
 

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=129757

“Boşaltın bu okulları” isimli yazıdan sonra gelişmeler olduğunu duyduğumda sevinmiştim. İşte gelişmeler:

Çürük binalardaki öğrencilerin başka okullara nakli kaos yarattı. Bazı okulların sırtına iki misli yük bindi. Formüllerden biri de gece eğitimi oldu. Veliler, “Çocuklar o saatte gazinoya mı gidecek?” diye tepki gösterdi

Öğrenci çok, yer yok

EGE’DE pazartesi günü başlayan eğitim yılı, özellikle İzmir’de sıkıntıları da beraberinde getirdi. Depreme karşı dayanıksız olduğu gerekçesiyle boşaltılan binalardaki öğrencilerin başka okullara alınması ciddi sıkıntılara yol açtı. Bazı okulların yükü iki misli arttı.

Karanlıkta okul olur mu?DERSLER başlamasına rağmen kimi öğrenciler daha kapıdan içeri giremedi. Çözüm yöntemlerinden biri 16.00-22.00 arasında gece eğitimi olunca kıyamet koptu. Veliler, “O saatte çocuklar gazinoya mı gidiyor? Gecenin 10’unda bitecek dersten sonra öğrenciler nasıl geri dönecek?” dedi.

İŞTE BUNLAR OLUYOR

Hepsi birer ayıp

5 okul hazır, elektrik yok
Hayırsever Salih İşgören’in eski Sümerbank’ın yerine yaptırdığı, içinde 5 okul bulunan eğitim kampusü elektrik ve suyu bağlanamadığı için hizmete giremedi.

Boyadılar, yıkılacak dediler
Çürük raporu verilen Karşıyaka Kız Meslek Lisesi, pazartesi günü eğitime kapatıldı. Yıkılacağı belirtilen okul, bu yaz 30 bin YTL harcanıp boyatıldı.

Liseliler ilkokula alındı
Bir başka sorun ilkokullara nakledilen liseliler oldu. “Çürük” raporlu Behçet Uz Anadolu Lisesi’nin öğrencileri Atatürk İlköğretim Okulu’na gönderildi.

Güçlendirildiğini bilmiyorlar
“Çürük” diye boşaltılan Behçet Uz Lisesi’nin ise ders yılı açılmadan ve verilen süreden dolmadan güçlendirme çalışmasının tamamlandığı ortaya çıktı.

Bayrak töreni yapılmıyor
Veliler, Güzelyalı İlköğretim Okulu’nda bayrak töreni yapılmadığını belirtti, “Zorunluluğa rağmen ne bayrak çekiliyor ne İstiklal Marşı okunuyor” dedi.

Eğitim, başladığı gibi hala sancılı

Karşıyaka Kız Meslek Lisesi’nin öğrencileri için saat 22.00’ye kadar sürecek ‘gece eğitimi’ formülü bulundu. Anne ve babalar ayağa kalktı. Bir okulda da İstiklal Marşı’nın okunmadığı öne sürüldü, veliler tepkili

İzmir’de eğitim sancılı başladı, sancılı devam ediyor. Bunun nedenlerinin başında ise depreme dayanıksız okulların son anda boşaltılması geliyor. Okulsuz kalan öğrenciler için bulunan formüller ve beklenmeyen gelişmeler sıkıntıyı daha da büyütüyor. Çürük bina krizi giderek derinleşiyor.
Karşıyaka’da TOKİ tarafından yaptırılan iki okulda, müteahhitinin inşaatı yüzde 95 seviyesinde bırakıp gittiği öne sürüldü. İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri şok oldu. Hayırsever işadamı Salih İşgören tarafından Alsancak’ta eski Sümerbank’ın yerine kazandırılan beş okulun bulunduğu eğitim kampusü de elektrik ve su bağlanmaması yüzünden açılamadı.

Planlandığı gibi olmadı
Yıkılacak ya da güçlendirilecek okulların öğrencilerinin bir bölümü bu sorunlar yüzünden hala dersbaşı yapamadı, karmaşa giderek daha da can sıkıcı boyuta ulaştı. Bunun en çarpıcı örneklerinden biri de Karşıyaka Kız Meslek Lisesi... Yıkılmasına karar verilen eğitim yuvasının bu yıl kayıt olanlarla birlikte sayısı bin 700’e varan öğrencileri üç farklı yere paylaştırıldı. Ancak diğer okulların tam gün öğretim yapması sorun çıkardı. Bunun üzerine 16.00-22.00 arasında ders işlenmesi planlandı. “Gece eğitimi” anne ve babaları isyan ettirdi. Velilerden Doğan Prepol, “Çocuklarımızı gazinoya göndermiyoruz. Böyle formül olur mu? Okullar açılmadan önce neden çözüm bulunmadı? O saatte güvenlik nasıl sağlanacak, hangi koşullarda gidip gelecekler?” dedi.

Yıkılmadan önce bakım
Aile Birliği Başkanı Eşref Baykal da yıkılacak lisenin yaz tatilinde velilerden toplanan bağışlarla 30 bin YTL harcanarak bakımdan geçirildiğini belirtti. Baykal, “Madem yıkılacaktı neden bize boşuna masraf yaptırdılar? Neden 240 yeni kayıt alındı? Çocukların gece eğitim görecek olması ise daha da vahim” diye konuştu.
Güzelyalı İlköğretim Okulu’na ise başka bir sıkıntı damga vurdu. Kısa bir süre önce haklarında açılan soruşturma nedeniyle müdür Nebi Ayhan’la başyardımcısı Zafer Kutay’ın açığa alındığı eğitim kurumunda, bayrak töreni düzenlenmediği, İstiklal Marşı okunmadığı iddia edildi. Bir grup veli, valiliğe yazılı şikayette bulundu. “Ne açılışta ne de sonrasında marşımız okundu, göndere bayrak çekildi. Bu durumu yadırgadık” denildi.
Milli Eğitim Müdürü Kamil Aydoğan sıkıntıları ortadan kaldırmaya çalıştıklarını dile getirdi. Aydoğan, şu görüşleri ifade etti: “Karşıyaka Kız Meslek Lisesi’nin okul ayarlamalarını İlçe Milli Eğitim yapıyor. Eğitim saatlerini bilmiyorum. Ancak meslek liseliler genelde işletmelerde oluyor. Okulda olacakları gün az, sorun yaşanacağını sanmıyorum. Başka formüller de arıyoruz.”(Kaynak:Milliyet)

Okullar açılmış, yetkililer üç sene önceki olaylara lütfetmişler bugün formül aramaya çıkmışlar. Çocuklar vardiyalı işçi gibi gece okula gidecekler...Nisan1 şakası gibi...Bulunan formüllerden bir tanesi de Lise öğrencilerinin çürük raporu verilen İlköğretim Okulu’na gönderilmeleri. Bu formülü çok aradılar mı merak ettim doğrusu...

Benim aklıma ilk gelen şey öğrencilerin küçük sıralarda eğitim yapamayacağıydı ama o bile çürük raporu verilen okula gönderilmekten iyidir...

Yıkılması gereken okulların boyatılması, bayrak töreninin yapılmaması, çürük okullara öğrenci yerleştirmeler, çocukları gece vakti okula göndermeler, elektriksizlik...

Bunun birtek ismi var...

SKANDAL!

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..