Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '07

 
Kategori
Eğitim
 

Socrates comenius

Socrates comenius
 

Bu terim de şimdi nerden çıktı diyeceksiniz...

Yazarlarımız ve okurlarımız arasında öğretmenlerimiz varsa hemen anlamışlardır.

Ancak biz bu iki terimin de önce ne anlama geldiğini bir öğrenelim, sonra da haberimize geçelim...

Efendim her iki terim de Avrupa Birliği Eğitim Programları'na verilen admış..

Socrates ( Genel Eğitim ) , Comenius da ( Okul Eğitimi ) programlarının adıymış...

Avrupa Birliğinin üç eğitim programı olan Socrates ( Genel Eğitim ) , Leonardo da Vinci ( Mesleki Eğitim ) ve Youth ( Gençlik ) Programına 2004 yılından bu yana resmen katılmaya başlamışız...

Socrates Programı eğitimin tüm alanlarını kapsamaktaymış. 7'den 77'ye herkesin yararlanacağı bu programın çeşitli faaliyet alanları varmış...

Comenius ( Okul Eğitimi ) Programı da bunlardan birisiymiş...

Comenius ( Okul Eğitimi ) , okul öncesinden lise son sınıfa kadar olan genel eğitimi kapsamakta, okul ortaklıkları kurdurmakta, öğretmen ve öğrenci değişimi yaptırmakta, ayrıca; iyi deneyimlerin paylaşılması, ortak müfredat uygulamaları, dil öğrenimi, uzaktan eğitim modelleri uygulamaları, yetişkin eğitimi, hizmet içi eğitim gibi eğitimin tüm alanlarını kapsayan projelerin gerçekleştirilmesine fırsatlar sağlamaktaymış... Tüm seviyelerdeki okullarımızın üye ve aday ülke okulları ile ortaklıklar kurup bu programdan yararlanması, eğitimde kalite ortaklığına gitmesi ve öğretmen ve öğrencilerimizin değişim projelerinde yer alması önemliymiş..

Buraya kadar tamam... Socrates ve Comenius'un ne olduğunu öğrendik.

Şimdi de haberimize geçelim...

Bizim mecliste sandalyesi bulunan partiler birbirlerine önerge üzerine önerge verip küresel ısınma konusunda neler yapılabileceği konusunda hala bir sonuç elde edemezken, ilkokul seviyesindeki çocuklarımız ise Avrupa Birliği kapsamında büyük projelere imza atmaya başlamışlar...

Avrupa Birliği Comenius Eğitim Projesi kapsamında, çocukların küresel ısınmaya karşı neler yapabileceğini proje haline getirecek olan Muğla'nın Fethiye ilçesindeki Şehit Fethi Bey İlköğretim Okulu bu konudaki çalışmalarına başlamış...

Fransa ve Çek Cumhuriyeti ile ortak proje hazırlayan okul, ilk çalışma ziyaretini Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag'a yapmışlar... Bir hafta boyunca katılımcı ülke okullarıyla küresel ısınma tehdidine karşı öğrencilerin ne yapabileceği konusunda çalışmalar da yapmışlar.

Muğla'nın şirin ilçesi Fethiye'de Şehit Fethi Bey İlköğretim Okulu'nun öğrencilerini konuya gösterdikleri hassasiyetten dolayı kutluyor, gururla izliyorum kendilerini...

Tebrikler çocuklar, gelecek SİZ'siniz, gelecek de sizlerin!..

Gelecekte en büyük konu, küresel ısınma sonucu kuruyan topraklar, aç ve susuz kalan insanlar olacak... Bir şeylerin yapılması gerekiyordu... Siz öncü olun bari koca koca adamlara!... Belki onlar da konunun önemini kavrarlar da bir şeyler yapar sayenizde!..

Hadi hepinize kolay gele!...

 
Toplam blog
: 111
: 1140
Kayıt tarihi
: 15.10.07
 
 

Kocaeli doğumlu. Yüksek tirajlı gazetelerin bilgi işlem ve yazı işleri bölümlerinde çalıştıktan s..