Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '11

 
Kategori
Sağlık
 

Soğan ve yararları

Soğan ve yararları
 

SOĞAN


Soğan sağlığımız açısından bulunmaz bir nimettir. Bu sebzenin bir çok yararları vardır:

Soğanın içinde bolca A, B ve C vitaminlerinin yanı sıra fosfor, kükürt, iyot gibi vücudumuza çok yararlı maddeler bulunur. İdrar söktürücü özelliği olan soğan, vücuttaki toksinlerin atılmasında ve kanın temizlenmesinde etkili olur. İştahı açar ve sindirimi kolaylaştırır. Hafif müshil etkisi vardır. C vitamini yönünden zengin olduğu için vücudun savunma sistemini güçlendirir. Soğuk algınlığının atlatılmasında ve yüksek ateşin düşürülmesinde etkilidir. Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalara göre, soğanın kalbi güçlendirdiği ve koroner damarları genişlettiği ileri sürülmektedir. Bu etkileri için; yeşil ya da kuru soğan, çiğ ya da pişmiş olarak bolca yenilebilir. Soğan çiğ olarak tüketilirse vücuda yararları daha etkili olur.

Grip olan kişiler hemen doktora koşup bir sürü ilaç kullanıyorlar. Ben; antibiyotik etkisi olan, yarım soğanı soyup bir tabağa koyuyorum, üzerine 1 yemek kaşığı balı karıştırıyorum. Bir gece soğukta kalan bu karışım suyunu veriyor. Sabah ballı soğan suyunu aç iken içiyorum. Kısa zamanda gripten kurtuluyorum tavsiye ederim. Ayrıca nezle olduğum zaman her iki burun deliğine bir damla soğan suyu damlatıyorum. Denemekte yarar. Soğan hakkın hakkında TV ve gazetelerde ilaç görevi gören tarifleri yer alıyor. Tüm doktorlarımızın tıbbın son yeniliklerini takip etmeleri gerekir diye düşünüyorum.

Soğan her yemeğin içine konulduğu gibi, birçok soğan yemekleri de yapılır.

Sağlıklı günler dilerim.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..