Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '08

 
Kategori
Sinema
 

Soğuk sinema ve dönüş...

Soğuk sinema ve dönüş...
 

Rus sineması, öyle sanıyorum ki çoğumuzu için, bilmediğimiz, tanımadığımız uzak bir sinemadır. Akşam TV8' de, film başlarken yazılarından bir Rus filmi ya da eski Sovyet Bloğu ülkelerinden birinin bir filmini izleyeceğimi tahmin ettim.
Tahminim doğru çıktı; "Dönüş" adlı film bir Rus filmiydi..

Kısa bir araştırmadan sonra filmin 2003 yapımı, yönetmeninin de Andrei Zvyagintsev olduğunu öğrendim.Çünkü filmin jeneriğindeki yazılar Rusça olması bir yana garip bir el yazısıyla yazıldığı için, okumak mümkün değildi.
Filmin hikayasi kısaca şöyle:Nereye gittiği bilinmeyen bir baba, 12 yıl sonra evine dönüyor.

İki oğul ve bir eş var adamın yıllar önce bırakıp gittiği evde.Adam, belki de çocuklarıyla iletişim kurmak düşüncesiyle, onları alıp Rusyanın kuzeylerine doğru bir yolculuğa çıkıyor.Adamın amacının sadece, 12 yıl görüşmediği çocuklarıyla iletişim kurmak olmadığı, ıssız bir adada daha önceden oraya sakladığı anlaşılan bir gömüyü çıkarmasından anlaşılıyor.

Film ağır ilerleyen ve soğuk görünümlü bir üslup taşıyor.Rus steplerinin görsel güzelliği bile, filmi ısıtmaya yetmiyor. Uluslararası alanda bir çok ödül de almış olan filmin sonunda, baba ve bu adamın babaları olduğundan oldukça kuşkulu iki oğul arasında iletişim kurulamıyor.Ta ki adamın, asi tabiyatlı küçük oğlunu kurtarmak için bir kuleye çıkarken düşüp ölmesine kadar...

Çocuklar bu tanımadıkları adamın cesedini birbir zorlukla adadan otomobillerini bıraktıkları yere getiriyorlar..Ama onlar eşyalarını kayıktan arabaya taşırken kayık sulara gömülüp kayboluyor;babalarının cesediyle birlikte.Belki de en içten "baba" feryatları da ancak o zaman duyuluyor filmde.. Adam esrarengiz gömüsüyle birlikte suların dibini boylarken, geride sadece çocuklarıyla çektirdiği bir kaç resim kalıyor. Yahya Kemal bir şiirinde "Duydum ama zevk almadım islav kederinden" der..Ben de bu uzun filmi sabırla izledim ama tıpkı Yahya Kemal gibi bu Islav kederinden pek de zevk almadım.

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..