Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Soğuk ve karlı havalarda araç kullanma teknikleri

Soğuk ve karlı havalarda araç kullanma teknikleri
 

Soğuk Havada Araç Nasıl Çalıştırılır ? Karlı ve Soğuk Havalarda Araç Kullanma Teknikleri

Soğuk havada araç çalıştırma yöntemleri bloguma gelen bazı yeterli bilgi vermemişsiniz eleştirilerini yapıcı olarak değerlendirip, bu konuda elimden geldiğince daha ayrıntılı bilgiler derleyerek ekte ilave ettim. Bu tip konularda amacımız insanlara elimizden geldiğince etkili ve yaralı bilgileri hızlı bir şekilde ulaştırmaya çalışarak yardımcı olmak, sorunlara bir nebze olsun katkıda bulunmak. Yoksa eksik ya da yetersiz bilgi vermek değil. Birçok konuda ise Türkçe olarak ayrıntılı ve yeterli bilgi bulmak maalesef kolay değil. Çünkü konusunda uzman olan birileri günlük hayatımızda ihtiyaç duyduğumuz ya da bazen acil ihtiyaç duyduğumuz konularda derleme, açıklama, bilgilendirme yapmazsa, Türkçe kaynak olarak yeterli bilgiye ulaşmak mümkün olmuyor. İşte konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler; 

Ülkemizde kış aylarında, özellikle Doğu, Güneydoğu ve İç Anadolu bölgeleri başta olmak üzere hava sıcaklıklarında ciddi düşüşler meydana gelmektedir.

Soğuk hava koşullarında, dizel araçlarda yakıt donması ve yakıt filtresinin şişmesi gibi sorunlara rastlanmaktadır.

Bu konuda rahat ve sorunsuz bir kullanım amacıyla dizel yakıt kullanan araç sürücülerinin dikkatini çekmek istediğimiz birkaç konu bulunmaktadır.

1.  Araçlarınızda sadece EN590 (Euro Diesel) veya eşdeğer yakıtlar kullanınız.

2.  Yakıt depolarınızı mümkün olduğunca maksimum seviyede tutmaya çalışınız.

3.  Eğer mümkünse araçlarınızı kapalı yerlere park ediniz.

4.  Gün içinde araçlarınızı bir defadan fazla çalıştırmaya dikkat ediniz.

5.  Araçlarınız bir gün veya daha fazla süre kullanılmayacaksa bir kişinin aracı çalıştırmasını sağlayınız.

6.  Eğer periyodik bakımınızı yaptırmadıysanız aracın bakım kilometresini geçirmeden araç bakımınızı yaptırtınız.

Genel bir hatırlatma olarak kış aylarında araç sürüşü ile ilgili dikkat edilmesi gereken diğer koşulları da aşağıdaki gibi sizler ile paylaşmak isteriz.

Dizel araçlarda kızdırma lambası sönmeden kesinlikle aracınızı çalıştırmayınız.

Sabah ilk hareketten önce yaklaşık 2 ila 3 dakika gibi bir süre aracınızı rölantide ve gaza basmadan çalıştırınız.

Eğer araç üzerinde kar var ise seyir halinde görüşü kısıtlamaması için mutlaka temizleyerek hareket ediniz. (Tavanda anten var ise temizleme esnasında dikkat edilmeli.)

Hareket etmeden önce aracınızın camlarında buğulanma varsa, klimayı faal duruma getirip dış sirkülasyon ve cam konumunu kullanarak kısa süre içinde buğuyu giderdikten sonra hareket ediniz.

Hava sıcaklığının 0 °C’nin altına düşmesi beklenen durumlarda aracınızı park ederken; direksiyonu kaldırım yönüne çevirip, aracı viteste bırakınız. Kesinlikle el frenini devreye sokmayınız.

Soğuk havalarda aracın silecek lastiklerinin cama yapışıp yırtılmaması için park esnasında silecek kollarını kaldırınız veya gazete kâğıdı koymak suretiyle sileceklerin cam ile temaslarını kesiniz. Kış aylarında aracı çalıştırdıktan sonra hemen sileceklerinizi kullanmayınız. Camdaki buzlanmanın çözülmesini bekleyiniz.

Karlı havalarda lastik hava basıncının normal değerden 1 veya 2 PSI yüksek olmasına dikkat ediniz.

Karlı yolda mümkün olduğu kadar aracınızı düşük devirde kullanınız.

Karlı yollarda dik inişlerde en düşük viteste ve gaz vermeden (rölantide) inmeye dikkat ediniz.

Otomatik şanzımanlı araçlarda karlı yolda dik inişlerde inişin meyline göre D1 veya D2 konumunu tercih ediniz.

Kar veya yağmur sebebi ile kaygan zeminli yolda ABS’li araçlarda fren yapmaktan çekinmeyiniz.

Soğuk havalarda silecek fıskiyelerinin su atmaması durumunda cam su deposu, bağlantı hortumları veya fıskiye memeleri içinde bulunan su donmuş anlamına gelebilir. Eğer ısrarla fıskiyeye basarsanız cam su motorunun yanmasına sebep olabilirsiniz.

Zincir takılması gereken durumlarda, zincirin montajını tam ve eksiksiz yaparak sıkılığının kontrol edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde ABS sensoru veya fren hortumları ve çamurluk hasar görebilir.

Kaynak: http://www.bilgiyuvasi.com/karli-ve-soguk-havalarda-arac-kullanma-teknikleri#ixzz1lOIFbH8r

Kışın Araba Motorlarının Zor Çalışması

Ülkemizin her tarafında olmasa bile, kışın çok soğuk geçtiği yerlerde, özellikle sabahları soğuk havada arabaların motorunu çalıştırabilmek sorun olur. Bu sorunun temel üç nedeni vardır ve birleştiklerinde sabahın köründe, soğuk havada insana ter döktürürler. 

Benzin de diğer sıvılar gibi soğuk havada daha az buharlaşır. Bunu yazın güneş gören bir kaldırıma su döktüğünüzde görebilirsiniz. Buradan hemen buharlaşan su, gölgedeki kaldırıma döküldüğünde kolayca buharlaşamaz, bir süre orada kalır. Benzin de soğuk havada kolayca buharlaşamayınca, buji ateşlediğinde tutuşması da zor olur. 
Motor yağı soğuk havada kalınlaşır. Buna örnek olarak reçeli gösterebiliriz. Sıcak havada daha akıcı olan reçel, buzdolabına konulup çıkartıldığında kavanozdan daha zor akar. Böylece anahtarı çevirdiğinizde motorunuz, döner kısımlarının olduğu yataklarda kalınlaşmış yağın direnci ile karşılaşır. 
Soğuk havalarda akü de sorun çıkartır. Esasında akla şu soru gelebilir. Cep radyonuzun pillerinin ömrünü uzatmak için buzdolabında saklanılması tavsiye edilir, yani soğuk ortam pil için iyidir. Öyleyse bir çeşit pil olan akü soğuk havada doğru dürüst niçin çalışmaz? 
Araba aküsünden elektrik elde edilmesi de diğer pillerde olduğu gibi kimyasal bir reaksiyondur. Ancak soğuk havada bu reaksiyon yavaşlar ve marş motorunuza gerekenden daha az güçte elektrik gelir. Bu da motorun ilk hareketi için gerekenden daha yavaş dönmesine neden olur. 
Yeri gelmişken söyleyelim. Kalem pillerin içindeki de bir çeşit kimyasal reaksiyondur. Özellikle kuru pillerin kullanılmadıkları zamanlarda bile çok az da olsa elektrik kaçırdıkları bilinir. Bu nedenle bu kaçak kimyasal reaksiyonu en aza ve yavaşa indirebilmek için, pillerin kullanılmadıkları zamanlarda buzdolabında muhafaza edilmeleri tavsiye edilir. 
Pillerin buzdolabına konulmaları ömürlerini artırabilir ancak kullanma sırasında tam performans alabilmek açısından piller oda sıcaklığında olmalıdırlar. Zaten günümüzün gelişmiş pilleri, o kadar uzun muhafaza ömrüne sahiplerdir ki, buzdolabına konulup konulmamaları pek bir şey fark ettirmez. 

http://www.maxicep.com/konu-disi/kisin-araba-motorlarinin-zor-calismasi-12279.html

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..