Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '08

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Sohbet: Ekonomi ve gençler

Sohbet: Ekonomi ve gençler
 

Geçenlerde Beşiktaş'tan Eminönü'ne gitmek için kuzenimle birlikte otobüs beklerken koyu bir sohbete başladık. Konu otobüsün gelmesi gereken saatte gelmemesiydi. Tabi bu sadece çıkış noktası oldu aslında... Durakta önümüzden geçen lüks arabalarla sohbet giderek alevlendi. Bu ülkede cari açığın 47 milyar doları bulduğu bir dönemde hala Porshe jeep binen, barlarda diskolarda gecede binlerce YTL yiyen adamların olması beni çileden çıkarıyor.Biz bunları konuşurken kuzenimle yanımızda yaşlı ve hayat tecrübesi gözünden ve sözlerininden okunan bir teyzemiz konuşmaya başladı: '' Haklısın evladım çok haklısın'' '' Ben çok merak ediyorum bu yeni nesilin, şu anki gençlerin gelecekten ne düşündüğünü?''... 43 sene önce İzmir'den İstanbul'a gelen bu muhteremin sorduğu bu sorunun cevabını ben de çok merak ettim.
Konuşmaya devam ettik. Tarfik madem İstanbul'da bu kadar sıkışık, madem boğaz köprüsü yok vergiler yok otopark sorunu vs peki bu keşmekeşin nedeni nedir? Ben bana göre nedenini şöyle özetleyeyim: Bunun tek nedeni insanımız ve doymak bilmeyen hırsı. Nasıl mı? Trafikte sürekli gözlemliyorum. Sokakta arabalar kornolar basıp birbirlerine tahamul edemeyen bakışlarla ilerlemeye çalışırken dikkatimi birden yoldaki arabaların çoğunda sadece sürücünün olduğunu görüyorum. Nedir bu? Yani herkesin arabasına binip gaza basması mı gerekiyor illa. İşte bu yüzden bu bunalımı yaşamıyor mu başta İstanbul insanı... Hem sonra hani benzin pahalıydı? Herkes bas bas bağırıyordu dünyanın en pahalı benzini kullanıyoruz diye, eee yine de maşşallah hiç kimse lüksünden taviz vermiyor ! Ben demiyorum ki herkes arabasına 5'er 6'şar kişi alsın , ben diyorum ki nedir bu hırs nedir bu acele... Niye toplu ulaşım araçlarını kullanmıyoruz. Dolmuşlar taksiler otobüsler... Güzel olmaz mı? Ama yok.. Olmaz... Otobüse binersek işe geç kalırız. Erken kalksak da olmaz diyelim ki otobüse bindik mazallah gören olur karizmamız sarsılır. Ne olur o zaman değil mi..? İşte biz buyuz. Bence biz, okumuşumuzdan cahil olanımıza hepimizde bitmek bilmeyen bir hırs ve bu hırsla yola çıkılmış yaşamlar içinde başkasının hakkına saygı göstermeden yaşamaya devam ettikçe bunalımlı ve gergin bir toplum olmaktan kurtulamayacağız.. Trafikte böyleyiz, çocuğumuzu okuldan alırken bile okul kapısında öğretmen veli farketmez çocukla çocuk olup kavga etmeye engel olamayız. İşte hırs bu. Fakat milli maçlarda sokaklara dökülüp tek yürek olmayı da biliriz. İşte hırs bu.. Gösterişi markayı severiz, uğruna her şeyi yapar yine de markadan çaymayız. İşte hırs bu.

Otobüsümüz geldi. Konuşmamız bittiğinde ( ki bu böyle bitmez ) teyzemizin yanından ayrılırken o sorduğu soruyu gerçekten düşündüm. Acaba zamane gençliği gelecekten ne bekliyor ve geleceklerindeki bu beklentiler için ne yapıyorlardı? Yazımı bitirdiğim şu dakikalarda yine gençlerin motor ve fran sesleriyle tüketim çılgınlıkları kulağıma geliyor. Dedim ya bu böyle bitmez ... :))

 
Toplam blog
: 5
: 545
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

-¦?---¦?¦---¦?-¦?¦ 14111989040419860000000 ORIGINAL PROFIL 9 Kasım'da dünyaya gelir... H..